Eten
Teigera
11-08-2022 om 09:07
Hmmm, harira, heerlijk! Geniet ervan TT.
Gisteravond erg druk, collega bestelde (terwijl wij nog op pad waren) een vegetarisch Indiaas menu, dat was heerlijk. Saag paneer, iets met kikkererwten, van alles zat erbij. Vanavond steken we de barbecue aan, met salade en stokbrood en dergelijke. Straks even kijken in de winkel waar ik door geinspireerd raak.
Elmie
11-08-2022 om 10:10
Nog gefeliciteerd Afrodite. Fijne dag gehad?
Goed bezig Dolfje!
Hier vanavond een rijstsalade op onze laatste avond in het huisje. Er gaat ananas, paprika, hamblokjes en gekookt ei doorheen. En een dressing van crème fraiche, mayonaise en kruiden.
yette
11-08-2022 om 16:26
Nog gefeliciteerd Afrodite!
Hoe gaat vandaag de bbq aan. Ik heb de hele week nog niet echt gekookt. Maandag geen zin gehad om te koken omdat onze kat was overleden, toen hebben we maar ergens Adana kebab gegeten. Op dinsdag kipcurry met rijst bij 'ons' strandtentje. Gisteren met drie stellen en de landeigenaar zó uitgebreid geborreld dat we vol zaten. Iedereen neemt dan wat mee zodat het een tapasmaal wordt, dit keer was er caprese in glaasjes, meloen met parmaham, verschillende soorten olijven, dolma's met tzatziki, Hollandse toastjes (hebben ze hier niet) met Franse kazen en tarama, druiven, zoutjes, droge worst... Een vriendin had zelfgemaakte port-achtige kruidendrank mee (ik vergeet de naam steeds) en de mannen hebben weer bijzondere bieren geproefd en op untapped gelogd. Was gezellig.
FaithfulDuck87
11-08-2022 om 16:40
ik denk dat ik gevulde ravioli kook, met wat gebakken champignons.
Tuinfluiter
11-08-2022 om 17:04
Geen zin om te koken vandaag dus uit de vriezer kipgoulash waar ik rijst bij kook.
Koreveen
11-08-2022 om 17:39
Nog van harte, Afrodite.
Thanks, Teig, die ga ik een keer uitproberen.
Dolf, goed bezig!
Ik eet bijna hetzelfde als Roosopjehoed gisteren, geen zin om te kokeen nog wat leftovers van gisteren om op te maken. Poke bowl met gerookte zalm, komkommer, avocado, sesamzaad, bloemkoolrijst, edameboontjes, wortelrasp en lekker veel srirachamayo
Dolfje
11-08-2022 om 18:22
afrodite05 schreef op 11-08-2022 om 09:03:
[..]
Klinkt erg goed, je inspireert me om binnenkort ook zoiets te maken!
Het was ook erg lekker al zeg ik het zelf
ik had dus de spinazie gewokt met een ui en knoflook en tomaten en daar de courgette doorgegaan en in een andere pan gehaktballetjes ( met sjalot en oregano) gebakken en daar een blikje tomatenpuree bij gedaan met nog extra oregano. Ik vind het wel leuk om koolhydraatarme gerechten te zoeken wat iets anders is dan sla
Dolfje
12-08-2022 om 07:23
Wij eten vanavond bloemkoolnasi met de kip/koolvulling wat ik nog over had van de koolrolletjes vorig weekend . Verder geraspte wortel en bosui erdoor en een gebakken ei erbij.
FaithfulDuck87
12-08-2022 om 07:37
BBQ met vrienden vandaag bij mij. Dus straks naar de winkel om wat spullen op te halen, kruidenboter al eerder gemaakt. En een salade erbij van watermeloen, feta, munt en blauwe bessen. Lekker met dit mooie weer
ToetieToover
12-08-2022 om 07:38
vandaag: restje harira, deze keer met maismeelpan’broodjes’ (arepa’s) met kaas
en rucola ertussen
en
Gegrilde aubergine (van de tafelbarbecue) met linzensalade met mosterd-honingdressing, granaatappelpitjes, walnoten, bleekselderij en zachte geitenkaas
.
ToetieToover
12-08-2022 om 07:40
Friezinnetje schreef op 12-08-2022 om 07:37:
BBQ met vrienden vandaag bij mij. Dus straks naar de winkel om wat spullen op te halen, kruidenboter al eerder gemaakt. En een salade erbij van watermeloen, feta, munt en blauwe bessen. Lekker met dit mooie weer
Die salade is lekker met dit weer! Hadden wij gisteren ook maar weer eens, maar dan minus de blauwe bessen, plus een rauw uitje.
FaithfulDuck87
12-08-2022 om 07:43
ToetieToover schreef op 12-08-2022 om 07:40:
[..]
Die salade is lekker met dit weer! Hadden wij gisteren ook maar weer eens, maar dan minus de blauwe bessen, plus een rauw uitje.
ik heb nog bessen liggen, dus vandaar er lekker door.