Eten
Dolfje
29-07-2022 om 08:28
Ik maak vandaag courgettesoep en een salade waar gerookte kip in gaat. Broodbeleg maar aangezien we nu even geen brood eten en weggooien doen we niet aan gaat dat door de salade. Verder tomaat en komkommer.
FaithfulDuck87
29-07-2022 om 09:19
hier gaat vanavond de bbq aan.
Diverse soorten vlees, en salade met meloen, zelfgemaakte kruidenboter, stokbrood of turks brood
Wobbelkont
29-07-2022 om 09:31
Hier vanavond noodels met biefstuk, worte, bloemkool en bosui, in een teriyakisaus. Simpel,maar altijd lekker!
watertoren
29-07-2022 om 11:14
Vanavond uit eten. Ik heb al op de kaart gekeken en denk dat het mixed grill wordt.
afrodite05
29-07-2022 om 11:39
Wij gaan ook uit eten, het is onze trouwdag. We hebben niet echt een keuze gemaakt waar, eigenlijk hebben we nog niet een leuk restaurant gevonden. Dus voorlopig staat er een reservering bij Loetje, biefstuk. Maar als ik iets kan vinden wat iets luxer is, iets specialer, dan doen we dat. Ik hou wel van uitgebreid dineren met bijzondere smaken en combinaties.
JtM
29-07-2022 om 12:01
Gefeliciteerd met jullie trouwdag Afrodite, en succes met het doorhakken van (moeilijke) beslissingen.
Wij zijn gisteren onverwachts uit eten geweest, een restaurant waar we vroeger regelmatig naartoe gingen, helaas is de kwaliteit flink achteruit gegaan. Dat was dus de laatste keer dat we daar hebben gegeten. Het eten wat we gisteren hadden gepland schuift dus op naar vandaag: voor vriend pasta bolognese, voor zoon en mij pasta met romige saus met daarin Paprika, ui, Prei en gehakt.
Dolfje
29-07-2022 om 12:23
Gefeliciteerd Afrodite!
Ik ben pas 1 keer ooit bij Loetje geweest, lekker maar ik snap dat je voor je trouwdag iets luxer of specialers zoekt.
Ted68
29-07-2022 om 15:47
Omdat we dit jaar erg veel komkommers hebben : komkommersoep met Garnalen, en tzatziki met een entrecote
ToetieToover
29-07-2022 om 16:12
vandaag
Zwarte bonensalade met quinoa, veldsla, lenteui, geitenkaasballetjes, frambozen, gepofte pompoenpitten.
En
Op de huid gebakken zalmfilets met sperziebonen uit eigen moestuin (yay
die zijn zo lekker) en opgebakken zilvervliesrijst. Komkommersalade erbij.
Elmie
29-07-2022 om 16:17
afrodite05 schreef op 28-07-2022 om 21:21:
Hier was het stiekem een best spannende dag... Intake/kennismakingsgesprek voor een second (of eigenlijk: third) opinion in ons fertiliteitstraject. We hebben nu lastige knopen door te hakken, dus daar zijn we de komende tijd wel even zoet mee. Wat is verstandig, maar ook wat voelt goed... en voor mij voelen dingen anders dan voor man. Dus goed zelf nadenken, samen praten, verder nadenken, inlezen... In het verlengde daarvan proberen we al een paar weken onze lichamen in een zo goed mogelijke conditie te krijgen wat betreft de voedingsstoffen. Dus wij snacken braaf ongebrande noten, worteltjes, eten veel dingen waarin antioxidanten zitten etc. Vanavond maakte ik een quinoasalade met nectarine, broccoli, kip, munt en pecannoten. Vanmiddag heb ik een soort omelet met spinazie en tomaten gemaakt. Nu tijd voor een lekker kopje thee en een zondig koekje, want dat moet ook maar gewoon kunnen.
Oh dat is altijd lastig als je in dit proces niet op 1 lijn ligt. Maar met praten, komen jullie er vast uit 💋
En gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Dolfje, jij succes met afvallen 💪
Wij eten vanavond makkelijk want ik ben moe. Andijvie in roomsaus, aardappelen en een tartaartje. Daarbij een komkommersalade.
Mama-Inge
29-07-2022 om 17:15
afrodite, gefeliciteerd met jullie trouwdag
Hier gaat ook de bbq aan.
Verschillende soorten vlees in Duitsland gehaald, daar is het assortiment bbq vlees iets uitgebreider
MijnNaamIsHaas73
29-07-2022 om 17:55
Gefeliciteerd Afrodite! En succes met de lastige beslissingen.
Wij hebben vandaag laat geluncht dus vanavond heel simpel, pasta met bolognaise uit een pot.
Tuinfluiter
29-07-2022 om 18:03
Geniet van je dineetje op je trouwdag Afrodite 🥂
Wij eten vandaag vooraf rauwe zalm met wakame.
Als hoofdgerecht zalm uit de oven met pasta met courgettesaus en peentjes.
amarna
29-07-2022 om 18:24
Rest zelfgemaakte nasi uit de vriezer met kipsate van Kippie.
Morgen vis, zoals iedere zaterdag. Wat en hoe weet ik nog niet.
afrodite05
29-07-2022 om 21:33
Elmie schreef op 29-07-2022 om 16:17:
[..]
Oh dat is altijd lastig als je in dit proces niet op 1 lijn ligt. Maar met praten, komen jullie er vast uit 💋
En gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Dolfje, jij succes met afvallen 💪
Wij eten vanavond makkelijk want ik ben moe. Andijvie in roomsaus, aardappelen en een tartaartje. Daarbij een komkommersalade.
Valt wel mee hoor, ik wil vooral eerst zelf nadenken en voelen wat ik wil en nog niet beïnvloed worden door wat man zegt/vindt/voelt. En ik wil ook dat hij voor zichzelf denkt en zich niet door mij laat beïnvloeden. We hebben vandaag nog wat extra informatie opgevraagd (en uiteraard veel gepraat) en de neuzen staan dezelfde kant op. We hebben elkaar niet hoeven overtuigen. Dus nu actie ondernemen. Toch wel weer spannend, ondanks dat er eerst wachtlijsten zullen zijn, vermoed ik...
Uiteindelijk zijn we niet naar Loetje gegaan, maar naar een ander restaurant. Helaas iets minder exclusief dan ik had gehoopt, maar ik heb een lekkere zeebaarsfilet gegeten en man had lekkere spareribs. Daarna zijn we langs een ijssalon gelopen en daar hebben we een megagrote bak met ijs gehaald. Toen we de porties zagen, begrepen we de prijzen: je kreeg zo ongeveer het dubbele van een normale portie, dus eigenlijk formaat 4 bollen terwijl we ieder 2 smaken bestelden. Ach, tijdens de wandeling hebben we vast wel een deel verbrand.
Oh en bedankt voor de felicitaties allemaal!