Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hahaha verassingsbaksteen. Het was inderdaad gehakt met boontjes in ketjap. We hebben er noedels bij gegeten.

De komende tijd zal ik denk ik weinig interessante maaltijden te delen hebben want we gaan op dieet. Ik ga 1:1 doen ( voorheen cambridge) dus ik ga voor een gedeelte aan de shakes. Ik weet  misschien niet de meest gezonde manier van afvallen maar ik heb echt zwaar overgewicht voortaan en er moet echt iets gebeuren. Dus ik ga shakes etc combineren met kha- eten S'avonds.  En een stok achter de deur met elke week een weegmoment. 

Succes Dolfje! De uitdaging is juist om wel interessante en lekkere maaltijden te verzinnen, dan hou je het beter vol. Mijn maaltijd van vanavond moet je maar niet lezen haha, maar ik ben op vakantie 

Wij eten vanavond tagliatelle met roomsaus,  spekjes,  champignons en courgette. 

Ik had gisteren genoeg gemaakt voor 2 dagen. Dus ik at part 2. 

Succes Dolfje

Ik ben na de vakantie een groente en fruit kuur aan het doen.
Vandaag pasta met zelf gemaakte pesto, spinazie met tomaat en gebakken panga. Erbij in het zuur ingelegde snack komkommertjes en gemarineerde paprika's. 
Toe nectarine en meloen.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-07-2022 om 18:47:

Succes Dolfje! De uitdaging is juist om wel interessante en lekkere maaltijden te verzinnen, dan hou je het beter vol. Mijn maaltijd van vanavond moet je maar niet lezen haha, maar ik ben op vakantie

Wij eten vanavond tagliatelle met roomsaus, spekjes, champignons en courgette.

Ja dat weet ik en dat komt ook wel weer hoor. 

Heb natuurlijk ook nog van alle in huis dus morgen eten we in elk geval een falafelburger met sla en ik denk courgettesoep of zo. Wil ook niet helemaal niks meer eten en drinken, zo hebben we zaterdag een feestje en ik ga daar echt niet met een spa rood staan op een houtje bijten.

Maar ik denk al wat ik nu niet zonder nadenken in mijn mond stop heb ik al gewonnen..

Succes Dolfje! Als je zelf het gevoel hebt jezelf hiermee even te kunnen 'resetten' qua eetgedrag, dan moet je dat gewoon doen. Ik hoop dat je je doel hiermee kunt bereiken en daarna die gezonde leefstijl kunt gaan oppakken. Ter aanmoediging:

Vanavond eet mijn zus mee. Die eet geen gluten, koemelk en koolhydraten. Ze past zich altijd wel aan als ze ergens eet, maar toch wil je er ook rekening mee houden. Mijn gestel gaat heel slecht op dingen als kikkererwten, linzen en zoete aardappel. Dus het is altijd een uitdaging

Denk dat het een salade wordt met gerookte kip, geitenkaas, mango, avocado, radijs, tomaten en pistachenoten. Dressing van sinaasappelsap, honing, mosterd en olijfolie. Glutenvrije zadencrackers erbij. Moet goedkomen.

Eet vanmiddag een lekker kopje groentesoep, en neem couscous mee naar het werk. Daar zal vegetarische gyros/shoarma bij zitten, pittige bospeentjes, bosui en nog wat meer!

Het is weer de laatste donderdag van de maand en dan is het onbeperkt spareribs eten in het restaurant waar ik vaak kom. We gaan met 7 personen en boeken dan gelijk voor de laatste donderdag in augustus want anders zit het vol.

RoosOpJeHoed schreef op 28-07-2022 om 09:48:

Succes Dolfje! Als je zelf het gevoel hebt jezelf hiermee even te kunnen 'resetten' qua eetgedrag, dan moet je dat gewoon doen. Ik hoop dat je je doel hiermee kunt bereiken en daarna die gezonde leefstijl kunt gaan oppakken. Ter aanmoediging:

Dankjewel! Ik was eigenlijk een beetje bang voor negatieve reacties. Het is inderdaad even resetten en nieuwe gewoontes aanleren.

Daarom ga ik nu maar naar de sportschool want als ik hier blijf rondhangen ga ik toch dingen zoeken.

Dolfje schreef op 28-07-2022 om 14:46:

[..]

Dankjewel! Ik was eigenlijk een beetje bang voor negatieve reacties. Het is inderdaad even resetten en nieuwe gewoontes aanleren.

Daarom ga ik nu maar naar de sportschool want als ik hier blijf rondhangen ga ik toch dingen zoeken.

Waarom negatieve reacties? Het is toch ontzettend goed van je om je leven om te gaan gooien?

Trap alleen niet in mijn valkuil. Sinds vorig jaar ben ik door toeval (ziekte) 30 kilo kwijtgeraakt. Dat was zo'n kick dat ik nu niet meer kan stoppen met lijnen. Mijn dag MOET beginnen met een weegschaalmoment en ik overpeins elke hap die ik in mijn mond stop. Dat is ook weer overdreven, hou het wel leuk!

Ik wens je heel veel succes, motivatie en wijsheid

Wij eten vanavond "paella" uit blik uit de Franse supermarkt.  Ben benieuwd of het smaakt. Ik vrees wel een beetje voor de reactie van de lusiknies 

Dankjewel Dewi Sri!

Vandaag hebben we dus de falafelburger van Boon op met sla, tomaat en rode ui en een restje knoflooksaus.

Vandaag  een Griekse rondo met gemarineerde paprika's, rode rijst en een ovenschotel van gourgette, rode ui en tomaat.

Hier was het stiekem een best spannende dag... Intake/kennismakingsgesprek voor een second (of eigenlijk: third) opinion in ons fertiliteitstraject. We hebben nu lastige knopen door te hakken, dus daar zijn we de komende tijd wel even zoet mee. Wat is verstandig, maar ook wat voelt goed... en voor mij voelen dingen anders dan voor man. Dus goed zelf nadenken, samen praten, verder nadenken, inlezen... In het verlengde daarvan proberen we al een paar weken onze lichamen in een zo goed mogelijke conditie te krijgen wat betreft de voedingsstoffen. Dus wij snacken braaf ongebrande noten, worteltjes, eten veel dingen waarin antioxidanten zitten etc. Vanavond maakte ik een quinoasalade met nectarine, broccoli, kip, munt en pecannoten. Vanmiddag heb ik een soort omelet met spinazie en tomaten gemaakt. Nu tijd voor een lekker kopje thee en een zondig koekje, want dat moet ook maar gewoon kunnen.

Spannend Afrodite!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.