Eten
Elmie
29-07-2022 om 21:36
afrodite05 schreef op 29-07-2022 om 21:33:
[..]
Valt wel mee hoor, ik wil vooral eerst zelf nadenken en voelen wat ik wil en nog niet beïnvloed worden door wat man zegt/vindt/voelt. En ik wil ook dat hij voor zichzelf denkt en zich niet door mij laat beïnvloeden. We hebben vandaag nog wat extra informatie opgevraagd (en uiteraard veel gepraat) en de neuzen staan dezelfde kant op. We hebben elkaar niet hoeven overtuigen. Dus nu actie ondernemen. Toch wel weer spannend, ondanks dat er eerst wachtlijsten zullen zijn, vermoed ik...
Uiteindelijk zijn we niet naar Loetje gegaan, maar naar een ander restaurant. Helaas iets minder exclusief dan ik had gehoopt, maar ik heb een lekkere zeebaarsfilet gegeten en man had lekkere spareribs. Daarna zijn we langs een ijssalon gelopen en daar hebben we een megagrote bak met ijs gehaald. Toen we de porties zagen, begrepen we de prijzen: je kreeg zo ongeveer het dubbele van een normale portie, dus eigenlijk formaat 4 bollen terwijl we ieder 2 smaken bestelden. Ach, tijdens de wandeling hebben we vast wel een deel verbrand.
![]()
Oh en bedankt voor de felicitaties allemaal!
![]()
Gelukkig maar Afrodite en fijn dat er weer acties in het verschiet liggen al,weet je nu nog niet precies wanneer.
Klinkt lekker jullie etentje! Ik krijg er zin in ijs van 😋😋
afrodite05
30-07-2022 om 14:27
Poeh, ik moet er nog even niet aan denken om de keuken in te gaan, maar heb man net laten kiezen wat we eten vanavond. Het wordt een pasta met gegrilde bloemkool, peterselie, chilivlokken en kaas. Scheelt weer, want dan hoef ik nu geen vlees te ontdooien en kan ik lekker in de tuin blijven zitten 
Mama-Inge
30-07-2022 om 14:33
aardappelblokjes met iets vlees wat we over hadden van de bbq gisteren
Daarbij 1 of andere groente
Dolfje
30-07-2022 om 14:42
Wij eten straks een variatie op dit :
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mexicaanse-sla-wraps.
Vanavond een feestje, eigenlijk niet handig als je op dieet bent maar goed het leven moet wel een beetje leuk blijven.
RoosOpJeHoed
30-07-2022 om 14:47
Gisteren uit eten geweest in Eindhoven. Was een shared dining concept, wij kozen voor gegrilde tonijn, krokante kip, buikspek, Iberico ribbetjes, gegrilde groene asperges en bruschetta met tomatensalsa. Restaurant krijgt goede reviews en het was er druk, maar ik vond het niet heel bijzonder.
Daarna ijsje gehaald bij Intelligentia op Strijp-S. Daar was ik wél van onder de indruk. Bijzondere smaken, zoals IJslandse chocolade met meringue en zoethout, bananenijs met miso en toffee en framboos met rozemarijn.
Vanavond weer even rustig aan: gegrilde zalm met broccoli en rijst.
Tuinfluiter
30-07-2022 om 15:11
Vanavond kalfsribeye met een parmezaan salie saus, bloemkool uit de oven en stokbrood.
Elmie
30-07-2022 om 15:31
Wij eten bami met een pepertje, witte kool, prei, wortel en taugé, met gemarineerde kipstukjes (hij maakte er kopstukken van 😅) en bamikruiden.
Dolfje
30-07-2022 om 16:25
RoosOpJeHoed schreef op 30-07-2022 om 14:47:
Gisteren uit eten geweest in Eindhoven. Was een shared dining concept, wij kozen voor gegrilde tonijn, krokante kip, buikspek, Iberico ribbetjes, gegrilde groene asperges en bruschetta met tomatensalsa. Restaurant krijgt goede reviews en het was er druk, maar ik vond het niet heel bijzonder.
Daarna ijsje gehaald bij Intelligentia op Strijp-S. Daar was ik wél van onder de indruk. Bijzondere smaken, zoals IJslandse chocolade met meringue en zoethout, bananenijs met miso en toffee en framboos met rozemarijn.
Dat is echt lekker ijs hé!
Ted68
30-07-2022 om 16:41
Lammgigot, man maakt er ravioli bij, vulling is deze keer gedroogde tomaat en feta en komkommer salade
Dewi-Sri
30-07-2022 om 18:32
Echtgenoot krijgt een agv-tje, en ik heb zin in een superordinaire instant noodle soup. Woon je in een land van culinaire hoogtepunten, krijg je ineens dit
. Morgen doen we weer verantwoord.
yette
30-07-2022 om 18:43
Eergisteren heb ik met 3e kind bij een vegetarische Italiaan in midden Frankrijk een heerlijke pizza met een gerookte burrata, verse basilicum en een saus van gele tomaten gegeten. De rest van het gezin was helaas vertraagd door een spoedopname van de oudste (die klote-epilepsie ook telkens
) maar da's inmiddels weer helemaal OK.
Gisteren ben ik doorgereden en hebben we hier gewoon een keer (stok)brood als avondeten gedaan omdat ik geen idee had wanneer de rest zou aankomen.
Vandaag de eerste echte vakantiedag. Het gezin is weer compleet
en m'n kookeilandje in de olijfgaard is er ook klaar voor: Ik maak zometeen lekker pilaf met afzichtelijke tomaten uit de moestuin (cœur du bœuf, de oogst is blijkbaar toch gelukt!), merguez & salade.
Maar nu eerst wijn!
Benieuwd of dit bericht vertrekt. Was al verrast dat ik even bereik had, maar ik geloof dat het alweer voorbij is ...
FaithfulDuck87
30-07-2022 om 18:45
yette schreef op 30-07-2022 om 18:43:
Eergisteren heb ik met 3e kind bij een vegetarische Italiaan in midden Frankrijk een heerlijke pizza met een gerookte burrata, verse basilicum en een saus van gele tomaten gegeten. De rest van het gezin was helaas vertraagd door een spoedopname van de oudste (die klote-epilepsie ook telkens
) maar da's inmiddels weer helemaal OK.
Gisteren ben ik doorgereden en hebben we hier gewoon een keer (stok)brood als avondeten gedaan omdat ik geen idee had wanneer de rest zou aankomen.
Vandaag de eerste echte vakantiedag. Het gezin is weer compleeten m'n kookeilandje in de olijfgaard is er ook klaar voor: Ik maak zometeen lekker pilaf met afzichtelijke tomaten uit de moestuin (cœur du bœuf, de oogst is blijkbaar toch gelukt!), merguez & salade.
Maar nu eerst wijn!
Benieuwd of dit bericht vertrekt. Was al verrast dat ik even bereik had, maar ik geloof dat het alweer voorbij is ...
Het is gelukt
Fijne vakantie
watertoren
30-07-2022 om 19:15
Vanmiddag met vrienden heerlijk op een terras gezeten en op de terugweg naar huis ben ik even langs de Chinees gereden voor nasi met babi pangang. Heb nog over en dat gaat de vriezer in. Ik eet niet graag 2 dagen na elkaar hetzelfde.