Eten
TanSwallow86
23-06-2022 om 19:03
HarleyQuin schreef op 23-06-2022 om 18:31:
Ik gooi straks de kipblokjes van gisteren in de pan
Kipblokjes met 2 overgebleven witlof en ik smelt een paar plakken kaas er overheen
Moosey
23-06-2022 om 19:28
He get Yette. Ik weet ondertussen uit ervaring hoe klaar je op een gegeven moment kunt zijn met de SEH (niets ten nadele van iedereen die zich daar de tandjes aan het werken is natuurlijk!) Hoop dat het een beetje opschiet allemaal.
Mijn pizza’s waren weer legendarisch. Deeg was fantastisch gerezen, echt een heel mooi korstje zat eraan.
Teigera
23-06-2022 om 19:41
Klinkt heerlijk Moosey, die pizza! Hoop dat je lief er goed van heeft genoten.
Ik werkte me een slag in de rondte vandaag en kon bij thuiskomst aanschuiven bij een bordje gnocchi met tomaten-courgettesaus, rozemarijn en amandel. Was erg lekker. Oh en kaas natuurlijk!
Mama-Inge
23-06-2022 om 19:49
sterkte yette
Ik had nog macaroni in de diepvries
Dat hebben we buiten op de skotelbraai op gebakken.
Komkommer erbij
MissBobby
23-06-2022 om 21:21
ik moest de hele dag training geven dus was gaar toen ik thuiskwam.
het werd een tomatensoepje met afbakbroodjes met kaas en rauwkost.
Dolfje
23-06-2022 om 22:00
Dewi-Sri schreef op 23-06-2022 om 18:36:
[..]
Straks voor echtgenoot een stukje bavette met sla en ik ga weer eens ouderwets aan de gazpacho
Gazpacho! Goed idee , heb een hoop tomaten dus kan dat ook wel weer eens maken.
Teigera
24-06-2022 om 09:16
Wij eten vanavond wraps met hummus, avocado, komkommer, veldsla, tomaten en naar keuze falafel of groenteballetjes. Nog wat feta eroverheen denk ik.
RoosOpJeHoed
24-06-2022 om 09:38
Sterkte Yette
En Moos, fijn dat de pizza's zo goed gelukt waren
Vanavond ga ik spitskool stoven in een ketjapsausje, gehakt erbij bakken, lepel pindakaas erdoor. En rijst erbij.
Moosey
24-06-2022 om 09:46
Ja, ik ben een beetje onbescheiden waar het mijn pizza-kunsten aangaat, maar meerdere dames hier kunnen bevestigen dat ze écht heel lekker zijn 
Iets met spitskool en pindakaas klinkt goed! Ga ik denk ik ook doen.
Dolfje
24-06-2022 om 10:53
Wij eten Turkse pizza ( niet zelfgemaakt) en daarin/op een berg sla en lekkere kleine tomaatjes en rode ui, feta en natuurlijk knoflooksaus.
MijnNaamIsHaas73
24-06-2022 om 11:18
Heel goed Moosey! Je mag trots zijn als je ergens goed in bent! En vooral fijn dat je lief ervan genoten heeft.
Ik weet nog niet wat het vanavond wordt, op vrijdag is dat mans verantwoordelijkheid. Wat betekent dat het vaak afhalen ofzo wordt. Ik heb zelf wel zin in Grieks, maar ik heb kind al lang afhaal van een ander restaurant beloofd dus dat zal het wel worden
yette
24-06-2022 om 13:06
Vandaag zin om lang in de keuken te klooien.
Het worden (drie kleuren) zachte courgettes met rozenharissa en ingemaakte citroen (uit Flavour van Ottolenghi), risotto (nav een workshop van Ramon Beuk) en gehaktballetjes uit de oven met oa zoetgebakken rode ui, salie en 1/2 rode peper in verse tomatensaus en met kaas erover (geen recept, gewoon geklooi van Yet).
De Zoon mocht ik gisteren later op de dag weer meenemen. Ze hadden al een overplaatsing naar een ander ziekenhuis geregeld toen hij gelukkig bij kwam. 's Avonds wel nog een ambulance gebeld omdat hij weer aanvallen kreeg, maar die stopten na 30 minuten dus mocht hij thuis blijven.
We hebben besloten hem voorlopig hier te houden. De temperatuur in zijn appartement in de wooninstelling is al ruim een jaar ongezond hoog (op dit moment 27°). We klagen daar samen met het personeel al tijden over, maar er is nog niks aan gedaan. Gisteren gaf het ambulancepersoneel voor de 2e keer aan dat die temperatuur zijn aanvallen mogelijk triggert - hij had 38,5 koorts en dat zakte in het ziekenhuis.
Best boos dus. Maar ook gezellig om hem weer (even?!) thuis te hebben.
Dorestad
24-06-2022 om 16:04
allemaal uit tuin ouders en uit to good to go pakket van Lidl:
2 kroppen sla met komkommer en tomaat, maiskolven, worteltjes, gebakken nieuwe aardappelen, een fruitsalade van mandarijn/cantaloupe meloen/suikermeloen/aardbeien/frambozen/kersen /appel
Ik heb net vers gebrande noten van de markt gehaald dus die worden ook vast rondom de maaltijd of daarna gesnackt.