Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

24-06-2022 om 16:07

Heb fruit gehaald, dus fruitsalade: aardbeien, frambozen, bramen en meloenmix en een lekkere dot slagroom

Terecht dat je boos bent, Yette! Belachelijk dat hij ziek wordt van zijn woning en dat daar dan niets aan gedaan wordt...

Ik heb vandaag mijn laatste les gegeven (jeeeeh), helaas ook weer de eerste toetsen gekregen om na te kijken. De deadlines zijn voor de vakantie altijd erg krap, dus dat wordt nakijken dit weekend en makkelijk koken. Vanavond broodjes uit de airfryer met hamburgers erop en dat kleden we aan met ui, tomaat, dat soort dingen. Erbij een simpele, snelle maar wel heel lekkere salade van kikkererwten, bleekselderij, rozijnen, gehakte amandelen en wat geraspte pecorino. 

(Oké, dat laatste klopt niet helemaal, ik pleur vaak zo'n blok pecorino samen met een blok parmezaan in de hakmolen. Dat wordt dan als het fijngemalen is een mix van kleine kaasklompjes, prima voor over pasta, risotto of dus over deze salade. Die mix gaat dan in een ziplockzakje in de diepvries, altijd klaar voor gebruik want die kleine stukjes zijn in no time ontdooid.)

ben ik ook weer eens. Was een beetje hectisch. Naar Italië geweest voor werk. O.a. heerlijke gnudi gegeten. En ook leuk bij een soort buurt trattoria spaghetti Vongole. En veel aperol spritz (en heul veel water want 🥵)

En daarna afgelopen week nog uit eten met mijn ouders omdat ze 60 (!) jaar getrouwd zijn. Vooraf gamba kroketjes en daarna Roodbaars met chimichurri en citroen. En nog een keer uit eten in Keulen omdat ik daar woensdag naar een concert ging. Vooraf deelden we wat brood met tomaten tapenade en guacamole en gegrilde groente. En daarna had ik gebakken spitskool met beluga linzen en miso saus met cashewnoten. 

Gisteren laat thuis uit werk en snelle pasta met spinazie en parmezaan gemaakt. Vandaag maak ik een salade met spinazie, rucola, broccoli, tomaat en ei. 

Ben langs de poulier geweest, allemaal lekkere dingen gekocht voor het gehele weekend. 
Vanavond zoete kippenbouten met Griekse salade. 
Morgen saté kipketjap met witte rijst en atjar. 
Zondag broodjes kipdoner. 

Brienne schreef op 24-06-2022 om 17:57:

Ben langs de poulier geweest, allemaal lekkere dingen gekocht voor het gehele weekend.
Vanavond zoete kippenbouten met Griekse salade.
Morgen saté kipketjap met witte rijst en atjar.
Zondag broodjes kipdoner.

Poelier

Vooraf een salade met gamba's en mango met een dressing van o.a. cocosmelk en limoensap.
Daarna verschillende pintxos op zelf gebakken brood.

aardappels en spinazie met ei

Zojuist caprese met ontzettend lekkere buffelmozzarella en supersimpele pasta met tomatensaus en 'chair de saucisse' (ofwel worstvulling) van onze slager. Hij houdt van pittig, dus hij wordt een favoriet. Daarbij is het ook nog eens een ontzettend goedlachse man. Jammer dat hij zo duur is, anders kwam ik er vaker.

Het werd roergebakken spitskool en koolrabi met rijst, pindasaus en een eitje. Lekker. 

Een rijstbowl  

Gegrilde kipfilethaasjes, ei in ketjapsaus, zwarte en witte rijst, mango-komkommersla, ovengebakken edamame, gewokt ui/palmkoolblad, witte sesamzaadjes.

En

Pasta-salade. Er zat in ieder geval in: glutenvrije groene erwten fusilli, zachte snijsla, rode ui, ongebleekte bleekselderij (of heet het dan selderijstengel?), rode paprika, komkommer, groninger worst met kruidnagel, kerriedressing met lavas.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-06-2022 om 00:00

hmm komende dagen ivm festival niet al te gezond: Vandaag een kiploempia, morgen  een buffet met verschillende gerechten, maar ik ws een vd laatsten, dus even afwachten wat er nog over is. Zondag laatste dag, plaatpizza.  

noedels met kip

Ik heb vanavond een groot feest en krijg daar eten. Ben benieuwd, geen idee wat, dat vind ik irritant haha. Maar het is een heel groot feest dus er zal voor elk wat wils zijn verwacht ik. Man en kinderen eten pannenkoeken. 

Ik moet vandaag werken en dan zorgt man  voor het eten  maar die zit dus  nog in quarantaine maar we hebben nog een bon liggen voor Ny pizza 1+1 gratis dus denk dat we dat gaan doen. 

Ik at de afgelopen dagen kipsaté in een eetcafé en thuis gisteren terong belado. Voor vanavond staat er lasagne op het menu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.