Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier kan je vertellen wat er vanavond bij jou op tafel komt èn ideeën opdoen als je nog even niet weet wat je wil eten.  

Na deel 1 door Dolfje (waarvoor dank!!!) is het tijd voor de 2e gang ... smakelijke voortzetting! 

 


Roerbak prei, champignons en zalm uit de oven

yette

yette

12-04-2022 om 16:33 Topicstarter

Er is er een jarig hier, dus we krijgen zometeen eters. Ik schuif knoflooktomaten met bacon en geitenkaas in de oven. Erbij verse tagliatelle en een gemengde salade. Vooraf mojito in de zon en toe tiramisu. 

Oeh smakelijk inderdaad!
Ik ga eens even kijken wat we vanavond eten.

Opgebakken aardappeltjes, sperziebonen met een uitje erbij en vegetarische 
Shit, niet genoeg vegetarische gehaktballetjes. Morgen dan maar;

Vandaag dus nasi, met vegetarische kipstukjes. 

wij eten vandaag nasi 

Asperges! Op de klassieke manier, ei/ham/botersaus. Erbij Roosevelt aardappeltjes uit de oven

yette schreef op 12-04-2022 om 16:33:

Er is er een jarig hier, dus we krijgen zometeen eters. Ik schuif knoflooktomaten met bacon en geitenkaas in de oven. Erbij verse tagliatelle en een gemengde salade. Vooraf mojito in de zon en toe tiramisu.

Oke.. ik hou sowieso al niet van nasi, maar nu heb ik helemáál geen zin meer.

Heb je toevallig een recept? 

Ik eet nog steeds sliders met gebakken krieltjes en boontjes/broccoli .

Ik eet speklappen met gebakken aardappelschijfjes en erwtjes. 

Pimpelmees67 schreef op 12-04-2022 om 16:35:

Asperges! Op de klassieke manier, ei/ham/botersaus. Erbij Roosevelt aardappeltjes uit de oven

Ooo lekker! Zou ik ook wel willen eten 

yette

yette

12-04-2022 om 16:53 Topicstarter

Regendrup. schreef op 12-04-2022 om 16:36:

[..]

Oke.. ik hou sowieso al niet van nasi, maar nu heb ik helemáál geen zin meer.

Heb je toevallig een recept?

Dit is een heel kort basisrecept, waar je alle kanten mee op kan: 

De bodem van een ovenschaal bedekken met 100gr plakjes bacon of ontbijtspek, 6 flinke tomaten uithollen en vullen met 300gr zachte geitenkaas, 6-8 teentjes knoflook en flink wat verse kruiden (vandaag basilicum, peterselie en salie). 

35 min. op 175°C

Als je een keukenmachine hebt, kan je ook zelf een knoflook-kaas mengsel maken met harde geitenkaas en wat melk of slagroom. Ik ga in dat geval voor een kruidenkaas-structuur. Zo kan je er ook handig restjes andere kaas in verwerken.  

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 16:54

Regendrup. schreef op 12-04-2022 om 16:35:

Oeh smakelijk inderdaad!
Ik ga eens even kijken wat we vanavond eten.

Opgebakken aardappeltjes, sperziebonen met een uitje erbij en vegetarische
Shit, niet genoeg vegetarische gehaktballetjes. Morgen dan maar;

Vandaag dus nasi, met vegetarische kipstukjes.

Nu jij dit zegt: zelfs mijn man is overstag en heeft besloten dat we echt niet elke dag vlees hoeven te eten 🥳 Dus ik wilde eens starten met vegetarisch gehakt en kipstukjes. Maakt het dan nog uit welk merk? Het moet natuurlijk wel lekker zijn anders eet hij het nooit meer daarna...

Peen schreef op 12-04-2022 om 16:54:

[..]

Nu jij dit zegt: zelfs mijn man is overstag en heeft besloten dat we echt niet elke dag vlees hoeven te eten 🥳 Dus ik wilde eens starten met vegetarisch gehakt en kipstukjes. Maakt het dan nog uit welk merk? Het moet natuurlijk wel lekker zijn anders eet hij het nooit meer daarna...

Wij zijn helemaal om, we eten bijna alleen nog kipgehakt in de macaroni qua vlees. Het is wel echt even zoeken naar de lekkere smaken! 

Zelf vind ik verschillende soorten van Garden Gourmet lekker. Met name de gehaktballetjes, de spinaziekaas rondjes en de hamburgers vind ik erg lekker! 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 17:05

Regendrup. schreef op 12-04-2022 om 16:55:

[..]

Wij zijn helemaal om, we eten bijna alleen nog kipgehakt in de macaroni qua vlees. Het is wel echt even zoeken naar de lekkere smaken!

Zelf vind ik verschillende soorten van Garden Gourmet lekker. Met name de gehaktballetjes, de spinaziekaas rondjes en de hamburgers vind ik erg lekker!

Dankje, die zal ik gaan uitproberen.  Ben benieuwd. 

wij eten vanavond spinazie risotto met chipolata worstjes. Super veel zin in. En van de overgebleven risotto maken we wat arancini die we zaterdag lekker als snack neer zetten op de verjaardag van de puber.

Peen schreef op 12-04-2022 om 16:54:

[..]

Nu jij dit zegt: zelfs mijn man is overstag en heeft besloten dat we echt niet elke dag vlees hoeven te eten 🥳 Dus ik wilde eens starten met vegetarisch gehakt en kipstukjes. Maakt het dan nog uit welk merk? Het moet natuurlijk wel lekker zijn anders eet hij het nooit meer daarna...

Eens over de opmerking die eerder al gemaakt wordt over Garden Gourmet, die hebben lekkere dingen. Wij zijn thuis ook erg fan van de Vegetarische Slager (de kipstuckjes, de gehacktbal, de worstjes). Vega gehakt vinden we lekker van Vivera en van de Vegetarische Slager, die van b.v. AH eigen merk vinden we veel te zout. De tofu-reepjes van AH vinden we dan weer wel erg lekker. 

Dank voor het openen yette, happy new topic! 

Ik had het eerder al geschreven: hier wordt het vandaag udon noedels met roerbakgroenten en knapperig gebakken tofu, erbij een lichte pindasaus. Ben zelf meestal niet heel gek op noedels, maar de frutjes wel dus vooruit maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.