Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een beenham met zelfgemaakte honingmosterdsaus en spruitjes

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-12-2021 om 19:12

sla met paprikareepjes en mais met reepjes vegaschnitzel en wat zoete aardappelröstirondjes uit de airfryer.

lasagne 

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 19:12:

Een beenham met zelfgemaakte honingmosterdsaus en spruitjes

Redbulletje, brutale vraag misschien, maar jij woont toch alleen? Hoe doe je dat dan met zo'n beenham, haal je een kleintje bij de slager ofzo (bestaan er kleine beenhammen?), of haal je wel een grote waar je dan meerdere keren van eet? Ik vind een beenham voor twee personen al ingewikkeld, omdat het vaak van die grote dingen zijn. Hou je altijd over, niet altijd handig. Lekker trouwens wel, met honingmosterdsaus! 

Ik had vandaag ovenrisotto gemaakt met prei, erwtjes en spekjes. Was erg goed gelukt. Nog een klein beetje over om morgen mee te nemen als lunchprakje.

Dolfje

Dolfje

06-12-2021 om 21:39 Topicstarter

Ik braad voor ons tweeën ook regelmatig een beenham en wat over is snij ik in plakken en dat gaat de diepvries in.  Even opbakken en klaar. 

afrodite05 schreef op 06-12-2021 om 21:11:

[..]

Redbulletje, brutale vraag misschien, maar jij woont toch alleen? Hoe doe je dat dan met zo'n beenham, haal je een kleintje bij de slager ofzo (bestaan er kleine beenhammen?), of haal je wel een grote waar je dan meerdere keren van eet? Ik vind een beenham voor twee personen al ingewikkeld, omdat het vaak van die grote dingen zijn. Hou je altijd over, niet altijd handig. Lekker trouwens wel, met honingmosterdsaus!

Ik had vandaag ovenrisotto gemaakt met prei, erwtjes en spekjes. Was erg goed gelukt. Nog een klein beetje over om morgen mee te nemen als lunchprakje.

Ik had een beenham van de Jumbo van ca 450 gram (waarvan 16% water) en die hebben we met z'n twee opgegeten. Is een normale portie p/p. Heb voor m'n moeder gekookt. 

Maar bereid is zo'n beenham natuurlijk nog wel 'n paar dagen houdbaar als je 'm voor je eentje klaarmaakt. Vast ook erg lekker op brood. 

redbulletje schreef op 06-12-2021 om 21:55:

[..]

Ik had een beenham van de Jumbo van ca 450 gram (waarvan 16% water) en die hebben we met z'n twee opgegeten. Is een normale portie p/p. Heb voor m'n moeder gekookt.

Maar bereid is zo'n beenham natuurlijk nog wel 'n paar dagen houdbaar als je 'm voor je eentje klaarmaakt. Vast ook erg lekker op brood.

Oja, dat scheelt natuurlijk ook. Restje op brood is idd ook lekker, maar dat vergeet ik dan vaak en uiteindelijk gooien we het weg omdat het te lang staat, zonde. Wat Dolfje zegt over opbakken, daar heb ik nooit eerder aan gedacht. Het proberen waard! 

Dolfje

Dolfje

06-12-2021 om 22:32 Topicstarter

afrodite05 schreef op 06-12-2021 om 22:31:

[..]

Oja, dat scheelt natuurlijk ook. Restje op brood is idd ook lekker, maar dat vergeet ik dan vaak en uiteindelijk gooien we het weg omdat het te lang staat, zonde. Wat Dolfje zegt over opbakken, daar heb ik nooit eerder aan gedacht. Het proberen waard!

Ik doe dat altijd! Vandaag nog zelfs 


Vanavond ga ik plakken courgette en aubergine grillen. Daarbij rijst en een soort van zelfgemaakte tzaziki. Er gaat ook kipfilet bij, maar ik weet nog niet of ik de kip ga grillen, gewoon in de koekenpan bak of er iets anders mee ga doen. Bedenk ik later vandaag nog wel.

Dolfje

Dolfje

07-12-2021 om 08:14 Topicstarter

In elk geval een salade met avocado want die moet op en ik heb kalkoen merquezworstjes uit de diepvries gehaald.

Vanwege quarantaine eten wij erwtensoep en een stokbroodje uit de vriezer. Als het niet genoeg is nog een ander restje. 
Morgen komt picnic. Ik bestel normaal nooit boodschappen maar nu wel echt een uitkomst!

Vandaag  zuurkool stamppot met worst

@mijnnaamishaas: hier komt Picnic ook regelmatig, zelfs zonder quarantaine. Scheelt me veel tijd en gesjouw. Sterkte met binnen zitten!

Vanavond visje uit de oven, broccoli en gebakken minikriel. 

krieltjes en worst vanavond

Witlof (geroerbakt) met walnoten, gekookt ei en gebakken krieltjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.