Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

couscous met kip 

Aardappelen, Sperziebonen en pittige shoarma met tsjazikki. 

Stoofpeertjes. Heerlijk die geur. Alleen het schillen vind ik rotwerk. 3,5 kilo. Ben bijna een uur zoet geweest

lientje69 schreef op 07-12-2021 om 11:51:

Stoofpeertjes. Heerlijk die geur. Alleen het schillen vind ik rotwerk. 3,5 kilo. Ben bijna een uur zoet geweest

Ik had laatst 4,5 kilo gedaan. Schillen is idd een rotklusje maar het ruikt zo zalig als ze liggen te smoren in een fles port met kruidnagels, kaneel en sinaasappel

Vanavond spaghetti met gamba’s, broccoli en knoflookroomsaus. Heb volkoren spaghetti liggen, maar zou ook verse spaghetti kunnen maken. Nog even over nadenken dus.

Wij eten van alles wat. Verse bospaddestoelensoep, stokbrood met kruidenboter, een stukje pizza en een beetje Italiaanse salade.

He balen Haas. Heb je ook nog een 'officiele' test gedaan? Want bij mij op werk was laatst iemand met een valse positieve thuistest!

Gisteren aten we witlof stamppot met gerookte zalm en dille. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2021 om 14:12

lientje69 schreef op 07-12-2021 om 11:51:

Stoofpeertjes. Heerlijk die geur. Alleen het schillen vind ik rotwerk. 3,5 kilo. Ben bijna een uur zoet geweest

Ik had er toevallig zaterdag een paar van mijn moeder gehad. Idd alleen al van die geur word ik blij!

GeorgieBrown schreef op 07-12-2021 om 13:22:

He balen Haas. Heb je ook nog een 'officiele' test gedaan? Want bij mij op werk was laatst iemand met een valse positieve thuistest!

Gisteren aten we witlof stamppot met gerookte zalm en dille.

Ja ook bij de GGD positief. Dus het zal wel echt waar zijn. Gelukkig helemaal geen klachten dus daardoor icm het feit dat ik gevaccineerd ben mag ik al na drie dagen uit quarantaine

Ook nog vanmiddag een grote pan kippensoep gemaakt. 
En dan gaat er straks een emmertje naar mijn ouders en naar mijn broer. Wat overblijft is voor ons zelf, deze week bij de lunch. 

Sperziebonen met krieltjes en drumsticks

Dolfje

Dolfje

07-12-2021 om 18:22 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 07-12-2021 om 16:00:

[..]

Ja ook bij de GGD positief. Dus het zal wel echt waar zijn. Gelukkig helemaal geen klachten dus daardoor icm het feit dat ik gevaccineerd ben mag ik al na drie dagen uit quarantaine

Oh dat is nog te doen gelukkig.

Hier komt Picnic ook wekelijks. Ga nu nog naar de bakker en af en toe maar een supermarkt.

Stoofpeertjes, daar vind ik nou niets aan. Zo’n koude klets, net als appelmoes, of van die cranberrycompote. Te zoet wat mij betreft bij de warme maaltijd. Mijn moeder maakt ze ook maar ik bedank er vriendelijk voor.

Vandaag een zak gesneden wokgroente, bakje voorgesneden shiitake, alles gewokt met sesamolie en pindaolie, daarna een zak edamame en handje cashewnoten.

Sausje eroverheen van ketjap, gember, knoflook, laos, perzikchutney, beetje gebonden met aardappelzetmeel.

Toen bedacht ik dat ik er nog vlees in wilde en heb een eendenborst in stukjes in de pan gebakken zodat het sneller klaar was.

Broodje erbij gebakken want ik had geen pan meer om rijstmie in te laten wellen. Alles stond al in de vaatwasser. Achteraf gezien had ik dat nog best in een beslagkom kunnen doen maar ja. Dat is achteraf bezien. 

Wij aten de stoofpeertjes vroeger altijd warm, als groente bij de warme maaltijd. Ik vind het best okay, maar ik heb liever iets minder zoets. Maar we aten ze vaak, want op donderdag kwam er vaak een vriendin van mij eten en die was er dol op. 

Ik at net fried rice met groente. En van die knapperige gefruite uitjes als garnering. 

En ik heb een bulgur salade gemaakt met gegrilde paprika, komkommer, dille, peterselie, lente uitjes, feta en kappertjes. Om morgen mee te nemen als lunch. 

Ik eet stoofpeertjes als toetje. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.