Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-12-2021 om 20:05

MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-12-2021 om 15:41:

Gisteravond hapjes avond. Dat is hier traditie met pakjesavond (die we een dag vervroegd hadden). Vanmiddag zouden we nog Sinterklaas met familie vieren maar een positieve zelftest gooide roet in het eten
We zouden daar eten dus ik had niks gepland voor vandaag. Ik denk dat we sushi bestellen en wat restjes van gisteren opmaken. Ik kan wel wat troostvoer gebruiken.

Hier ook... ik zou gister pizza en cadeautjes doen met mn moeder maar is niet doorgegaan  want we zijn allebei snipverkouden. Ze is 75 dus we nemen geen risico. (Heb me vandaag latem testen)

Preistampotje met hamblokjes en gegratineerde kaas. 

Dolfje

Dolfje

06-12-2021 om 09:50 Topicstarter

Stukje beenham met jus en ik denk wortelstampot.

Sambal goreng eieren, roergebakken spitskool en knolselderij met kerrie en rijst.

Krieltjes, sperziebonen en kipfilet. Beetje saai, dus ik bak de kip denk ik met een ui en tomatenpuree. Masalakruiden erdoor, dan wordt het nog wat

Pasta met rode pesto, feta, tomaten, courgette, paprika en veldsla (de veldsla is niet voor de frutjes, ivm "ik hoef geen blaadjes in m'n eten".)

Zoete aardappels met kaneel en chili, spruitjes gegratineerd met kaassaus van restjes verschillende kazen van de kaasplank. Romaine sla met yoghurtdressing, mosselvlees en een gekookt ei.

Verder afbakbroodjes met meegebakken brie en na het bakken mosterd-honingsaus, knolrabi, prei en walnoten erover. 

Vanavond een aardappelje met spinazie à la creme en een kipschnitzel

Mijn broertje heeft gisteren lasagne gemaakt en dat kan hij heel goed. Heb dus even een schaaltje opgehaald en die zet ik zo in de oven. 

snert

Mexicaanse wraptaart.

Hartige taart
Glutenvrije bladerdeeg van Schär (nog bedankt voor de tip!), spinazie, tomaat, feta. Zin in! 

Drakenvlieg schreef op 06-12-2021 om 17:39:

Hartige taart
Glutenvrije bladerdeeg van Schär (nog bedankt voor de tip!), spinazie, tomaat, feta. Zin in!

https://beaufood.nl/glutenvrije-quiche-met-spinazie-en-geitenkaas/

met zelfgemaakte bodem. 

Friezinnetje schreef op 06-12-2021 om 17:49:

[..]

https://beaufood.nl/glutenvrije-quiche-met-spinazie-en-geitenkaas/

met zelfgemaakte bodem.

Bedankt voor de tip. Ik mag geen amandelmeel en lactosevrije kwark (mag geen gewone) vind ik helaas écht niet lekker 

Ben normaal van het zelf maken, maar voor een bodem heb ik nog weinig gevonden helaas... 


Wortelstamp (hutspot) met hachee. De hachee had ik gisteren al gemaakt en was heel goed gelukt. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.