Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

macaroni 

Kinderen hadden vanochtend brood met pepernoten als ontbijt

Vanavond maak ik noedels met omelet en roerbakgroenten. Zou een pepernotentoetje maken, maar kreeg gisteren bij de bakker gebakjes met Pieten-gezichtjes van toogoodtogo, dus dat eten we als toetje (gisteren en vandaag). Ook heel passend bij de tijd van het jaar. Kinderen zijn een beetje druk vanochtend, haha, ze hebben veel zin in vandaag.

Vandaag dus een frituurdag, maar dan in de airfryer. Frietjes en frikadellen in een krokant jasje (geen idee of dat lekker is). We hebben ook bitterballen, als we willenafwisselen. Erbij een salade.

Gisteren bij wijze van lunch de kaassoufflés al gefrituurd in de pan, ging verbazingwekkend goed, niet eng. Misschien wel voor herhaling vatbaar, maar dan met andere snacks. Dus die frituurthermometer is een goede tip (even te lui om terug te scrollen wie dat zei). 

Ook gisteren klassieke tiramisu gemaakt, dat is een achtpersoonsportie, dus die staat na gisteren nog drie dagen op het menu. Bepaald geen straf...

Vanavond spaghetti met een simpele saus, gehakt, groente en een extra ui.

Dolfje

Dolfje

05-12-2021 om 09:22 Topicstarter

Wij eten de rest van de erwtensoep en moet nog even kijken wat er bij. Misschien wel gewoon brood met gebakken ei en champignons of zo.

Makkelijke dag vandaag  wildstoof uit de vriezer de groenten zit daar al doorheen aardappelkroketjes en cranberry compote die heb ik een paar dagen geleden al gemaakt.

Vanavond eten wij zuurkoolstamppot met spekjes en ananas en daarbij rookworst.

ik eet vanavond een broodje hamburger. Mss nog een restje chinese tomatensoep vooraf

kabeljauw in noilypratsaus met frietjes en gegrillde snoeptomaatjes

Vanavond wordt het soep met hapjes: 

Hollandse borrelplank, mijn huiself houdt van mooi presenteren dus die gaat het op een houten plank schikken want dat schijnt heel hip te zijn. Ik maak gevulde eieren om ertussen te leggen 

Het uitwonende elfje komt ook ook bezoek, gezellig, die is dol op de soep: ballen met tomatensoep, dat is een vrij zoete soep waar je niet hoeft te vissen naar de balletjes.

Toetje gaat warme chocomel met slagroom worden. Met pepernoten, strooisnoep en mandarijntjes.

Vanmiddag witlofsalade met quinoa, peer, bleekselderij, uitgebakken pancetta, rauw uitje, blauwaderkaas-dressing en walnoten.

Fijne avond allemaal!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-12-2021 om 12:31

Ik maak denk ik een baquette tuna melts met salade of tomaat, komkommer en ik maak er wat patatjes bij uit de fryer.

Dolfje

Dolfje

05-12-2021 om 13:21 Topicstarter

Omdat ik nog champignons heb maak ik er ragout van heb ik net besloten. Op brood of op een zelfgemaakt bladerdeegbakje.

Oh en ik vond nog 2 stukken carrotcake van mijn moeders verjaardag in de diepvries dus dat eten we na.

Groente biryani, dhal, raita. 

Gisteravond hapjes avond. Dat is hier traditie met pakjesavond (die we een dag vervroegd hadden). Vanmiddag zouden we nog Sinterklaas met familie vieren maar een positieve zelftest gooide roet in het eten 
We zouden daar eten dus ik had niks gepland voor vandaag. Ik denk dat we sushi bestellen en wat restjes van gisteren opmaken. Ik kan wel wat troostvoer gebruiken.

Dolfje

Dolfje

05-12-2021 om 19:26 Topicstarter

Ah balen Haas! 
Je kan nu eigenlijk gewoon niks plannen en daar word ik dus echt wel gek van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.