Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

04-12-2021 om 10:42 Topicstarter

Ik denk dat ik wel bijna alles voor erwtensoep nog in huis heb. Nog niet gekeken maar als dat zo is dan wordt het dat met een stokbroodje erbij.

Hier snert vanavond op het menu. En ook al een bakje bij mijn vader gebracht en een bij mijn buurman. 

Ik heb bij een boerderij hier goede worst (en meer maar dat ligt in de vriezert) gehaald. Ze slachten hun eigen scharrelvarkens. Topvlees. Eten we vanavond met lekker witlofstampje

Wij vieren nooit Sinterklaas en gaan altijd uitgebreid uit eten. Helaas werd onze reservering geannuleerd dus we gaan afhalen bij dat restaurant. Meteen maar supporten. Wordt knolselderijsoep vooraf. Daarna hertenstoof met stoofperen en aardappelkroketjes. Toe cheesecake van toblerone

Gerookte paling, kaasschnitzel en spinazie

Dolfje

Dolfje

04-12-2021 om 12:11 Topicstarter

Wij vieren ook geen sinterklaas, de chocoladeletterd die we van ons werk hebben gekregen zijn al op 
De spliterwten staan op en de helft van de groente is al gesneden voor erdoor straks en ik heb een gerookte kipfilet uit de diepvries gehaald en daar maak ik dan een kipsalade mee voor op brood vanavond.
Zouden nog even naar schoonouders vanmiddag maar dat doen we nu maandag op onze vrije dag wel. 

Een kant-en-klare salade met gerookte kip, pasta, stukjes appel, sla, croutons en honing-mosterd dressing. Heerlijk.

Straks gezellig aan de high tea met een vriendin. 

Met dank aan alle “hoe-eet-je-eieren” tips, stond ik zomaar in de keuken te bedenken dat dit een heel leuk topic is  is het geworden:

Ovenomelet x frittata x tortilla:

E728-C45-E-BF39-476-D-AAE1-802-B3929-D00-F.jpg

Minus 6 eieren 

En blikje tonijn, ui, restje aardappel, restje sperziebonen, parmezaanse kaas, rozemarijn, knoflook. 

Salade erbij van avocado, kerstomaat, uiringen, komkommer en nog meer sperziebonen.

Vanavond gevulde paprika’s. Gevuld met bonen, ui en room-eimengsel en cheddar. 

Dat is dan weer minus 2 eieren.

10 eieren aan buurvrouw gegeven 
8 eidooiers in crème brûlée (8 eiwitten ingevroren)

Tussenstand: Minus 26.

Friezinnetje schreef op 04-12-2021 om 11:05:

Hier snert vanavond op het menu. En ook al een bakje bij mijn vader gebracht en een bij mijn buurman.

Ah wat zullen jouw vader en buurman blij zijn. Ik bracht eieren en wat fudges bij de buren, daar word ik zelf ook blij van. Ik ben wel een beetje een “feeder” denk ik. 

Goed bezig ToetieToover, de ovenomelet-frittata ziet er lekker uit!

ToetieToover schreef op 04-12-2021 om 13:13:

[..]

Ah wat zullen jouw vader en buurman blij zijn. Ik bracht eieren en wat fudges bij de buren, daar word ik zelf ook blij van. Ik ben wel een beetje een “feeder” denk ik.

Mijn vader appte: Heerlijke snert, ook bedankt van de buurvrouw, want het was zo veel, dat ik haar maar heb uitgenodigd om te komen eten. daar wordt ik idd blij van. 

Buurman is nog een jonge man van 27, woont alleen, dus ook wel makkelijk. Nou was ie ook nog niet zo fit, dus helemaal blij. Ook al een appje van gekregen dat het heerlijk smaakte. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

04-12-2021 om 18:57

Ik zou ivm Sinterklaas bij mijn moeder eten maar allebei snipverkouden, allebei getest, geen Corona maar we willen liever geen risico nemen dus afgezegd. Ik moest dus even creatief zijn, het is geworden een broodje kipshoarma met salade. (zelfgemaakt, niet gehaald)

Ik had last van keuken-ontwijkend-gedrag en heb Chinees gehaald. De kliek is groot genoeg om zondag nog eens van te eten.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-12-2021 om 07:57

yette schreef op 05-12-2021 om 01:37:

Ik had last van keuken-ontwijkend-gedrag en heb Chinees gehaald. De kliek is groot genoeg om zondag nog eens van te eten.

Ik ga vanavond zo'n bui hebben vermoed ik...

Wij gaan straks lunchen in de stad. Vanavond brood met pepernoten 😉

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.