Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
03-12-2021 om 17:35
Elmie schreef op 03-12-2021 om 15:40:
Wie van jullie gaat morgen Sinterklaas vieren? Maken/bakken jullie nog iets speciaals?
Ik heb een cheesecake gebakken met een pepernotenbodem. Morgen gaat daar nog chocoladesaus over met verkruimelde pepernoten als topping.
Vorig weekend al gevuld speculaas gebakken. Dat vriest goed in, dus die hebben we nog. Als toetje maak ik morgenavond peper(kruid)noten-cheesecake in glaasjes (zonder alcohol, want kinderen). We vieren het pas zondag, dan is het immers 5 december, we hebben het een en ander aan kruidnoten, marsepeinen aardappeltjes en dus gevuld speculaas. Je cheesecake klinkt erg lekker! Vind het ook een leuke tijd, met de spanning bij de kinderen.
GeorgieBrown
03-12-2021 om 17:52
Fudge is toch behoorlijk zoet, Toetie, voor iemand die geen zoetekauw is...
ToetieToover
03-12-2021 om 18:10
GeorgieBrown schreef op 03-12-2021 om 17:52:
Fudge is toch behoorlijk zoet, Toetie, voor iemand die geen zoetekauw is...
Yep. Ik kan in mijn eentje niet van 24 stuks afkomen (ik heb na 1 alweer genoeg) maar daar krijg ik hulp bij. Boel vrijwilligers hier.
AggressiveReindeer87
03-12-2021 om 18:17
GeorgieBrown schreef op 30-11-2021 om 08:12:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige
![]()
Zondag maakte ik mijn favo comfort food (witlof risotto) wegens tijd van de maand.
Gisteren had ik zin in vis. Dus Brown had bij de visboer 2 mooie stukken kabeljauw filet gehaald. En die heb ik 'en papillote' in de oven gegooid, met onderin wat groene kool en venkel, vis (zout + peper) erop, daarbovenop een eetlepel ansjovis boter en een dun schijfje citroen. En een eetlepel witte wijn per pakketje. 20 min in de oven (het waren dikke filets) en bij het uitpakken nog de gehakte venkeltoppen en wat gehakte peterselie erover. Hm, heerlijk. Aardappeltjes uit de oven erbij.
Joh ik ben expert in cruciale dingen vergeten...
Beetje makkelijk vandaag, gewokte spinazie met knof en pompoenpitjes, zalmfilet en zoete aardappel rösti rondjes uit de airfryer.
Mama-Inge
03-12-2021 om 18:49
Wij hebben eten gehaald, beetje feest.
Oudste zoon had een pizza
Ik kipsalon
Jongste zoon spareribs met aardappelschijfjes
En man shoarma met pitabroodjes, aardappelschijfjes en een salade
Elmie
03-12-2021 om 19:20
Teigera schreef op 03-12-2021 om 17:35:
[..]
Vorig weekend al gevuld speculaas gebakken. Dat vriest goed in, dus die hebben we nog. Als toetje maak ik morgenavond peper(kruid)noten-cheesecake in glaasjes (zonder alcohol, want kinderen). We vieren het pas zondag, dan is het immers 5 december, we hebben het een en ander aan kruidnoten, marsepeinen aardappeltjes en dus gevuld speculaas. Je cheesecake klinkt erg lekker! Vind het ook een leuke tijd, met de spanning bij de kinderen.
Mjammie 😋
TanSwallow86
03-12-2021 om 19:52
Ik had hachee, maar dat ligt nu in het riool. Ik had kant en klare hachee, er zat een behoorlijke lucht van kruidnagel in. En de ene keer kan ik er tegen, andere keer niet. Vandaag dus niet
Moosey
03-12-2021 om 22:32
Ik had eters en maakte Caldo Verde. Verder kwam ik erachter dat de enorme preien die nog in mijn moestuin stonden half opgevreten waren door de preimineervlieg (of beter gezegd door de larven daarvan) dus die er maar even uit gehaald en alles wat nog bruikbaar was staat te stoven in witte wijn met tijm en mosterd. Dat zullen we zondag wel eten met iets, morgen komt er klushulp, en die heb ik pizza beloofd. Zo maar even de diverse voordegen maken, want als ik de oven toch aan ga zetten bak ik ook meteen brood.
RoosOpJeHoed
04-12-2021 om 08:26
Toetietoover, ik val wellicht wat in herhaling wat betreft ideeën voor de eieren, maar: frittata, quiche, foe yong hai, shakshuka, eiersalade. Misschien zelf pasta maken?
Wij zouden gisteren na lange tijd weer eens uit eten gaan, want zoon is uit logeren. Ging natuurlijk niet door vanwege de maatregelen, maar ons favoriete restaurant heeft het diner gewoon naar lunchtijd geschoven dus we gaan vanmiddag heel uitgebreid lunchen. Zin in!
Vanavond een makkelijk en licht soepje, als het nog past 
afrodite05
04-12-2021 om 08:54
Vandaag heel veel plannen, hopelijk komt er iets van terecht. In elk geval hoef ik vandaag geen boodschappen te doen, dat scheelt. En man heeft beloofd te helpen met een aantal dingen, dus dat scheelt ook.
Waarschijnlijk wordt het gevulde pasta (perle proscuitto) met broccoli, champignons en prei met een romig citroensausje. Ben benieuwd of het gaat smaken zoals ik bedoel.
Dolfje
04-12-2021 om 09:13
Wij zouden bij mijn moeder gaan eten maar ze belde net af dus nu moet ik iets anders verzinnen. Straks maar eens kijken wat ik nog heb en anders naar de winkel. Had voor morgenavond eigenlijk ook nog niks bedacht.
lientje69
04-12-2021 om 09:41
Zelfgemaakte.bami vanavond hier. Ik moet werken dus neem een bakje mee naar het werk. Gezin hoeft dan alleen op te warmen.