Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
watertoren schreef op 10-04-2022 om 21:33:

het was echt gezellig vanmiddag. Lekker borrelen en kletsen met 3 vriendinnen. We lieten Grieks eten bezorgen en namen allemaal hetzelfde, een schotel met 5 verschillende soorten vlees. Echt heerlijk was het en we zaten propvol en hebben de salade die erbij zat links laten liggen.

Te lang geleden dat ik bij de Griek heb gegeten (jammergenoeg hebben we die niet in ons dorp dus bestellen is geen optie) Ik hou ook van die vleesschotels met tzaziki. 

Dat doet me denken aan een scène in de film The Matrix. Dan zitten ze te eten en vragen ze zich af waarom kip toch zo niksig smaakt, waarschijnlijk omdat de computer dat niet goed kon programmeren. Plofkip smaakt nergens naar. Ik koop daarom (dure) bio kip. Liever iets minder maar lekker en zonder antibiotica enzo. Kip die naar kip smaakt!


https://youtu.be/2oEnJfZ9joY

“Chicken tastes like everything”

Vandaag poké bowl deel 3 en een ovenschotel die ik gisteren al heb klaargezet: laagje aubergine, laagje van restje aardappelpuree (aangevuld met ei), laag courgette met daarop ui/lamsgehakt/tomatensaus en daarop nog meer aubergineplakkken en dan béchamelsaus met pecorino. Want kaas bovenop een ovenschotel is altijd goed. 

rionyriony schreef op 11-04-2022 om 09:21:

[..]

Ligt eraan hoe je het koopt. Meestal zit het in een plastic schaaltje dat dichtgeseald zit. Dus dat moet je openmaken, waardoor je al vieze vingers krijgt en als je veel kracht erop zet liggen de sappen ook over het aanrecht verspreid.

Ook kipfilets, in kiloverpakking gekocht, moet je er eerst uithalen, snijden en dan herverpakken.

Op je moet alles per 100 gram afgepast kopen. Dat betaal je dan ook extra.

Ik eet niet maar 100 gram. Bij ovenschotels is het voor 2 personen dus ik doe dan 1 deel in een ander aluminiumbakje. Vind het net zo veel of weinig werk als de groente in porties verdelen. 

ToetieToover schreef op 11-04-2022 om 10:53:

Dat doet me denken aan een scène in de film The Matrix. Dan zitten ze te eten en vragen ze zich af waarom kip toch zo niksig smaakt, waarschijnlijk omdat de computer dat niet goed kon programmeren. Plofkip smaakt nergens naar. Ik koop daarom (dure) bio kip. Liever iets minder maar lekker en zonder antibiotica enzo. Kip die naar kip smaakt!


Dit! Ik koop kip bij de slager. Kan daar kiezen of ik blokjes wil of hele filets, zit in een zakje dus geen gedoe met gesealde doosjes. Kost wat meer, maar wij eten daardoor minder vlees en het is veel lekkerder.

redbulletje schreef op 11-04-2022 om 10:55:

[..]

Ik eet niet maar 100 gram. Bij ovenschotels is het voor 2 personen dus ik doe dan 1 deel in een ander aluminiumbakje. Vind het net zo veel of weinig werk als de groente in porties verdelen.

Nee, ik heb geen moeite met groentekruimels, die wis ik gewoon snel bij elkaar, maar je moet eens aan je bord ruiken als je daar een half uurtje geleden even kip op hebt neergelegd. Dat ruikt dan echt naar bederf want dat gaat heel snel. En dat zit dan ook tussen de groeven van je vingertoppen. Dus ik heb altijd een alert gevoel bij vlees. Liefst zou ik er helemaal vanaf willen maar het schijnt enorm moeilijk te zijn om dat geloofwaardig te imiteren, of, iets lekkerders te maken. En dat vervolgens voor een redelijke prijs te verkopen.

Gister nasi met veel groente, ketjap tempeh, atjar en cassavechips. 

Vanavond Chili sin carne. Maak ik altijd met kidney bonen, kikkererwten , zwarte bonen, mais, linzen en veel paprika. En naar goed gebruik en recept van nigella lawson niet alleen wat tomatenpuree maar ook een scheutje chilisaus erdoor. Met vegan crème fresh, koriander en chipotle. 

rionyriony schreef op 11-04-2022 om 12:03:

[..]

Nee, ik heb geen moeite met groentekruimels, die wis ik gewoon snel bij elkaar, maar je moet eens aan je bord ruiken als je daar een half uurtje geleden even kip op hebt neergelegd. Dat ruikt dan echt naar bederf want dat gaat heel snel. En dat zit dan ook tussen de groeven van je vingertoppen. Dus ik heb altijd een alert gevoel bij vlees. Liefst zou ik er helemaal vanaf willen maar het schijnt enorm moeilijk te zijn om dat geloofwaardig te imiteren, of, iets lekkerders te maken. En dat vervolgens voor een redelijke prijs te verkopen.

Ik pak vlees uit de verpakking en leg dat gelijk in een aluminium bakje, eventueel doe ik dat met 'n vork. En als ik iets rauw op een bord voorbereid dan gaat dat bord daarna gelijk de vaatwasser in. Ik ben niet vies van vlees en vis, gewoon handen wassen voor en na het aanraken is voldoende. 

rionyriony schreef op 11-04-2022 om 12:03:

[..]

Nee, ik heb geen moeite met groentekruimels, die wis ik gewoon snel bij elkaar, maar je moet eens aan je bord ruiken als je daar een half uurtje geleden even kip op hebt neergelegd. Dat ruikt dan echt naar bederf want dat gaat heel snel. En dat zit dan ook tussen de groeven van je vingertoppen. Dus ik heb altijd een alert gevoel bij vlees. Liefst zou ik er helemaal vanaf willen maar het schijnt enorm moeilijk te zijn om dat geloofwaardig te imiteren, of, iets lekkerders te maken. En dat vervolgens voor een redelijke prijs te verkopen.

In Suriname wassen ze kip in azijnwater, dat doodt de bacteriën. Daar kun je dan ook kip kopen die open en bloot op een tafeltje op de markt heeft gelegen  . Het werkt goed, misschien een tip voor je? Daarna goed droogdeppen uiteraard. 

TanSwallow86

TanSwallow86

11-04-2022 om 15:23

Pasta salade met kip en bacon en mini mozzarella bolletjes en gekookt ei

Parelcouscous met gegrillde groenten en daarnaast merguez. Ik maak er ook vast een geblenderde dressing met gepekelde citroen bij, dan kan ik morgen voor lunch couscoussalade meenemen. 

yette schreef op 11-04-2022 om 15:59:

Parelcouscous met gegrillde groenten en daarnaast merguez. Ik maak er ook vast een geblenderde dressing met gepekelde citroen bij, dan kan ik morgen voor lunch couscoussalade meenemen.

Wij hebben zelf ingemaakte citroen gemaakt, hoe maak je de dressing? Ben ik wel benieuwd naar

OT ik eet hamburger met sla en aardappeltjes

Zilvervliesrijst met ossenhaaspunten en sperzieboontjes

aardappelpuree met spinazie en gehaktbal.

Een lekkerbekje, worteltjes en champignons 

Friezinnetje schreef op 11-04-2022 om 16:14:

[..]

Wij hebben zelf ingemaakte citroen gemaakt, hoe maak je de dressing? Ben ik wel benieuwd naar

OT ik eet hamburger met sla en aardappeltjes

Een beetje van Ottolenghi, een beetje van mezelf en véél proeven 

Geen echt recept dus. Ik heb de staafmixer gezet in ontpitte ingemaakte citroen, olijfolie, knoflook, wit van wat lente-ui, limoensap, sinaasappelsap (uit een pak) en honing tot het crèmig was en er daarna heel fijngehakte peterselie en gevijzelde rode peperkorrels doorgedaan. 



Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.