Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yette schreef op 11-04-2022 om 18:47:

[..]

Een beetje van Ottolenghi, een beetje van mezelf en véél proeven

Geen echt recept dus. Ik heb de staafmixer gezet in ontpitte ingemaakte citroen, olijfolie, knoflook, wit van wat lente-ui, limoensap, sinaasappelsap (uit een pak) en honing tot het crèmig was en er daarna heel fijngehakte peterselie en gevijzelde rode peperkorrels doorgedaan.



Dank je, ga eens wat uitproberen. 

Geblancheerde witlof, in goede gekookte ham rollen, dat op een bedje van aardappelpuree in een met roomboter ingevette ovenschaal, ook afdekken met aardappelpuree, geraspte oude kaas erover, en dan laten staan tot de kaas gesmolten is.

Bèèèh-dag. Stoommaaltijd tandoori, stoomsoep soto ayam.
Morgen aziatische asperges met ik zie nog wel. Eerst maar weer eens een literfles Kikkoman scoren

Dolfje

Dolfje

12-04-2022 om 07:22 Topicstarter

Vanmiddag een salade en neem een boterham mee.
Man heeft korma met nasi goreng.

Vanavond op ons menu: andijviestamppot met spekjes en een gegrild worstje.

Gewokte witlof, aardappeltjes en een gekookte eitje

@ToetieToover:  die conserveringsmethode kende ik nog niet maar ik zal hem beslist bij gelegenheid eens proberen;
@Redbulletje: vlees en vooral vis zijn natuurlijk één grote bron van bacteriën hoe je het ook wendt of keert en je moet het gedoe er maar voor overhebben.

Ik voel altijd een zekere stress als er nog iets onverwerkts in de ijskast ligt. Een pak karbonaden of biefstukken. Bij andere levensmiddelen voel ik me meer ontspannen. Af en toe controleer ik de datum van alles wat er ligt maar vlees geeft toch een alert gevoel. Je kan er zieker van worden dan van plantaardig.

JtM

JtM

12-04-2022 om 10:04

Wij eten vanavond risotto

Ik ga vanavond sperziebonen wokken met spekjes en krieltjes. De sperziebonen kook in even voor en dan kan alles in de wok. Scheelt weer afwas 😉

soep met broodjes 

ik eet op het werk.  Wrap met kip of gehakt 

Noedels met roerbakgroenten, krokante tofu en een lichte pindasaus. 

Vanavond eet ik sliders met krieltjes en boontjes/broccoli

We eten kipfilet overbakken met paprika^s en boursin, daarbij aardappelkroketten.

Gisteren bij een pizzatent gegeten. Ik had een pizza burrata met half gedroogde tomaatjes en basilicum. De pizza was bodem met tomatensaus en de halfgedroogde tomaatjes. De rest kwam er na het bakken op. Het was heerlijk. 

Vandaag komen vrienden eten. Ik moet een vegan diner bedenken. Hoofdgerecht wordt in de oven geroosterde spitskool en krieltjes. Met hazelnoten-miso boter. Voor dat laatste ga ik een vegan boter alternatief gebruiken wat erg goed schijnt te zijn). Ik wil er een nog een salade bij maken. Ik moet nog bedenken wat, maar dat zie ik wel bij het boodschappen doen. Iets fris en knapperigs in elk geval. Mss iets met venkel of radijs ofzo. En vooraf hoop ik op artisjokken, als er mooie grote zijn. Anders denk ik courgette koekjes. En brood met tuinbonen/erwtjes spread en tapenade. Denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.