Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
27-02-2022 om 08:39
Vandaag een IETS duidelijker streepje, binnen de tijd dit keer. Wel een tuurstreepje, maar ik hoef de test niet meer op een bepaalde manier vast te houden. Nog steeds erg dun dus, maar wel iets oplopend. We durven nog niet echt blij te zijn, vandaar dat ik het nog niet in het "waar werd je blij van"-topic durf te zetten. Geen idee wanneer ik dat wel durf, als de cruciale weken voorbij zijn? Het moment van de vorige miskramen? Een eerste echo? Of nog later?
On topic: Ik ga man straks vragen de Indiase kerriesoep voor vanavond uit de diepvries te pakken (de extra diepvries met ingevroren maaltijden staat op zolder, als ik die trappen loop, ben ik tijdelijk uitgeblust). Daarbij gaan we naanbrood grillen. Ik zit alleen nog te twijfelen, ik wil er liefst wel wat extra groenvoer bij. Misschien vanmiddag een salade ofzo om het goed te maken.
SophisticatedCaribou75
27-02-2022 om 08:50
Wat een spannende tijd, Afrodite. Ik duim vlijtig voor je verder. Het zou zó leuk zijn als het lukt! En wat duurt wachten dan lang, hè?

Wij eten zalm uit de oven met rosemarijnaardappeltjes en rode kool in een scheutje rode wijn.
Dolfje
27-02-2022 om 09:54
Spannend Afrodite!
Wij eten flammkuchen met prei en spek en ik denk dat ik een uiensoep ga maken want heb per ongeluk dubbele voorraad uien besteld bij picnic.
ToetieToover
27-02-2022 om 09:55
Het klinkt fysiek én mentaal uitputtend, Afrodite!
Vandaag eten wij: arepa’s met saoto soep: oa kip, gekookt eitje, en zoute ketjap en madame jeanette sambal erbij want dat vind ik zo lekker. Uitjes en mie ga ik ook nog frituren, die zijn moeilijk glutenvrij te vinden. Frietjes (chips) is wel te vinden. Het leukste vind ik al die kommetjes met garnering
De kippenpoten staan in ieder geval al op met laos, kurkuma, gember, lavas en knoflook.
En verder:
Een linzencurry met linzen (duh), peterseliewortel, ui, courgette, spinazie, kokosmelk, groene currypasta (Koh Thai) en zwarte rijst. Erbij blokjes gebakken paneer.
Toetje is een uitprobeersel: vegan én glutenvrij én hopelijk lekker
Elmie
27-02-2022 om 10:38
Oh wat goed Aphrodite! Het is een begin...hopelijk van een mooie, gezonde zwangerschap!
Wij eten sperziebonen met spekjes, gekookte aardappelen en een kipburger.
Teigera
27-02-2022 om 11:47
Zometeen American pancakes bakken met bacon en maple syrup. Had de frutjes iets beloofd geloof ik
.
Vanavond wordt het shakshuka met paprika en feta, Turks brood erbij.
MijnNaamIsHaas73
27-02-2022 om 14:54
Wij eten vanavond gebakken kabeljauw met aubergine puree en gele rijst.
Ninoea
27-02-2022 om 17:21
Een ovenschotel met Catalaanse worstjes, aardappels, paprika en courgette.
Koreveen
27-02-2022 om 17:59
Ik duim mee Afrodite.
Gister had lief heerlijk lamsvlees, meegenomen van Texel, gemaakt. Met een marinade met ansjovis en tijm. Met gegerilde aubergine en een heerlijke frisse keruidensaus. Smullen.
We laten zometeen wat aanrukken. Hele dag in de tuin gewerkt en geen zin om te koken. Denk dat het sushi gaat worden
GeorgieBrown
27-02-2022 om 18:21
Ik maak fried rice ipv curry. Dan kan dat ook meteen mee als lunch voor morgen.
anijsblokje
27-02-2022 om 19:42
Dat klinkt overheerlijk, koreveen!
@Afrodite: Wat een spannende tijden. Ik hoop met jullie mee.
Ik at vanavond volkoren pitabroodjes met zelfgemaakte falafel, knoflooksaus en een rode kool salade.