Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rundertong koop ik schoongemaakt in de supermarkt ( Zwitserland). Of in NL bij de slager....

Vanavond Polenta, ratatouille, en zalmforellen

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-02-2022 om 10:53

Ik ga straks maken: Ajam Apor, van de site die hier van de week gedeeld werd. Hier en daar een kleine aanpassing, omdat ik niet alle ingrediënten kon krijgen. 

Vanavond een recept in de herhaling dat ik een paar weken geleden maakte en erg goed in de smaak viel: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings.
Ik maak het eerst in de slowcooker, dan aan het einde nog even in de oven zodat de dumplings erin kunnen en goed gaar worden.

Teigera: ziet er lekker uit! Ga ik ook maken!

JtM schreef op 26-02-2022 om 10:25:

Spannend Afrodite. Ik duim met jullie mee!

Ik eet vanavond bij een vriendin en we gaan sushi bestellen nu al zin in.

Lief, thnx. Er was heel ver weg, buiten de tijd, een tuurstreepje te zien. De vorige keren was de dag erna een beter streepje te zien, dus fingers crossed... 

Wij gaan waarschijnlijk vanavond frietjes bakken, met een krokante frikadel en een salade voor de groenvoerinname. (En dan hopen dat het snel zondagochtend is, zodat ik weer kan testen!)

JtM

JtM

26-02-2022 om 12:15

Krokante frikandel? Die noem je een Viandel toch? Of een Krokandel als je ze bij de Aldi haalt 

Hopen dat je streepje zondag beter/sneller te zien is! 
Ik herken de spanning, ik maak van heel dichtbij ook een IVF traject mee en zie iedere poging de spanning weer (en tot nu toe de teleurstelling). Het is je gegund!

afrodite05 schreef op 26-02-2022 om 12:04:

[..]

Lief, thnx. Er was heel ver weg, buiten de tijd, een tuurstreepje te zien. De vorige keren was de dag erna een beter streepje te zien, dus fingers crossed...

Wij gaan waarschijnlijk vanavond frietjes bakken, met een krokante frikadel en een salade voor de groenvoerinname. (En dan hopen dat het snel zondagochtend is, zodat ik weer kan testen!)

Oeh spannend! Fingers crossed voor morgen.

Ik duim voor je, afrodite!

Vanavond lekker makkelijk: pizza voor echtgenoot en soto ayam voor mij. Niet de stoomversie, maar die van mezelf (echtgenoot heeft een gloeiende hekel aan kippensoep).

Vandaag eendenborstje met portsaus, bietjes salade en aardappelkroketjes.

bami met sate, ei en kroepoek 

JtM schreef op 26-02-2022 om 12:15:

Krokante frikandel? Die noem je een Viandel toch? Of een Krokandel als je ze bij de Aldi haalt

Hopen dat je streepje zondag beter/sneller te zien is!
Ik herken de spanning, ik maak van heel dichtbij ook een IVF traject mee en zie iedere poging de spanning weer (en tot nu toe de teleurstelling). Het is je gegund!

O ja, dat was de naam, vergeet ik telkens. Nouja, die dus. Van de Lidl, maar de naam van de Aldi klinkt ook wel exotisch  

Thnx allemaal voor het meeduimen Stapje voor stapje... ik hou niet van die onzekerheid. 

Vanavond bij de thee nemen we een Bossche Bol, geïnspireerd door de Avondshow van Lubach. Ik heb man zo ver weten te krijgen dat hij ze heeft gekocht 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-02-2022 om 18:22

Friezinnetje schreef op 26-02-2022 om 10:53:

Ik ga straks maken: Ajam Apor, van de site die hier van de week gedeeld werd. Hier en daar een kleine aanpassing, omdat ik niet alle ingrediënten kon krijgen.

smaakte lekker. Zelf wel iets pittiger gemaakt, want vond het wat flauw

Ik duim voor je Afrodite!

Oh ja, Teig, die dumplings. Wil ik zeker nog een keer proberen. 

Gisteren at ik een broodje. Even geen inspiratie. 

Vandaag eet ik venkel risotto. Morgen ga ik een curry maken. En ik denk een grote pan soep. Linze of erwten denk ik. 

Wij hadden kip Hawaï met prei, paprika en ananas. Daarbij zilvervliesrijst.

Gisteren aten wij een Griekse quinoa bowl met tomaat, paprika, komkommer, olijven, gegrilde courgette, gebakken kip, tzatziki en feta. 

Vandaag broodje hamburger met een paar ovenfrietjes en een simpele ceasar salade.

Fingers crossed voor Afrodite! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.