Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
19-02-2022 om 12:01
Vandaag:
glutenvrije baguette gevuld met gekruid (oa kerrie, knoflook) lamsgehakt en ernaast een salade van mango, komkommer, rode ui, gewokte snijbiet (steeltjes, blad alleen gesneden). Dot hartige hangop ernaast.
En een huidige favoriet: witlofsalade met gerookte amandelen, olijven, paprika, ui, komkommer. Met socca, mijn andere favoriet omdat het zo lekker is en omdat Jumbo glutenvrij kikkererwtenmeel verkoopt ![]()
Koreveen
19-02-2022 om 13:37
Texel was echt genieten, Dolfje. Was wel blij dat we voor de storm weer terug.
Gister op de huid gebakken zalm met een plaat vol ovengeroosterde bloemkool, wortels en zoete aardappel.
Vanavond maak ik een grote bak courgettelasagna met gehakt en veel groenten. Deel 2 eten we dan maandag
Dolfje
19-02-2022 om 17:54
Ja de storm was behoorlijk heftig gisteren in dat deel van Nederland. Ik moest hier op het hoogtepunt van de storm naar huis fietsen. Ging gelukkig goed maar eigenlijk was het idioot.
Vandaag was het , zeker in het begin, prachtig weer en wij waren dus in het mooiste pretpark en kregen ook een Cadeaukaart om eten en drinken van te kopen en dat hebben we dus gedaan:
Cappuccino met samen een saucijzenbroodje gedeeld. Later een luxe latte met stroop en koekjes en een kaneelbroodje.
Toen als late lunch een broodje doner.
En toen was het geld nog niet op en hebben we erwtensoep en een saucijzenbroodje op.
Maak straks een kommetje soep warm en dat is het dan wel voor vandaag.
Morgenvroeg ga ik sporten want morgenavond gaan we met mijn familie uit eten voor een verjaardag. Gelukkig heb ik vandaag ook dik 20.000 stappen gezet .
afrodite05
19-02-2022 om 17:58
Ik ben eindelijk vrij, nu dus eindelijk weekend. Wij eten vanavond soep met daarin chorizo, courgette, linzen en een blik tomaten. Erbij een stokbroodje kruidenboter. En op verzoek van man eten we dat op de bank.
anijsblokje
19-02-2022 om 18:04
Hier vanavond roasted potatoes met een rode kool "steak" en een salade met veldsla erbij. Ik ben zeer benieuwd naar de rode kool!
RoosOpJeHoed
19-02-2022 om 18:17
Geroosterde bloemkool met kerrie, gebakken aardappeltjes en een gehaktbal
Elmie
19-02-2022 om 18:27
Mijn brownie met karamelsaus is goed in de smaak gevallen. Jammer dat de helft al begonnen was terwijl wij nog bezig waren om thee en koffie te zetten maar dat zie ik dan maar als een compliment.
Vanavond gaan we gourmetten 😋
Tuinfluiter
19-02-2022 om 18:39
Mijn dochter staat in mijn keuken lekker te koken kalfsgehaktballetjes in een paprika tomatensaus met pasta. Ruikt heerlijk een tikkeltje oriëntaals ben benieuwd.
Ninoea
19-02-2022 om 19:52
Vandaag hadden we geen zin om te koken. Er werd friet afgehaald bij de snackbar.
Ik heb al wel het nodige voorbereid voor een etentje morgen. Ik heb in blokjes gesneden komkommer gemengd met witte wijnazijn en een gesnipperd rood pepertje. Dat zit in een afgesloten bakje in de koelkast en heb ik een paar keer goed omgeschud om de smaken goed te laten intrekken.
En ik heb een gerecht in de slowcooker met rundvlees dat zacht gestoofd wordt in een mengsel met ui, knoflook, trassie (ew wat stinkt dat spul), ketoembar, Laos, Santen en bouillon). Over vijf uur zetten we de inzet pan in de koude kelder en kan het afkoelen en de smaken intrekken. Morgen nog even een tijdje aan en dan gaat er nog ananas door.
Morgen ga ik ook nog een ander gerecht maken. Het wordt allemaal vast lekker. Zin in.
Dewi-Sri
20-02-2022 om 11:04
Ninoea schreef op 19-02-2022 om 19:52:
Vandaag hadden we geen zin om te koken. Er werd friet afgehaald bij de snackbar.
Ik heb al wel het nodige voorbereid voor een etentje morgen. Ik heb in blokjes gesneden komkommer gemengd met witte wijnazijn en een gesnipperd rood pepertje. Dat zit in een afgesloten bakje in de koelkast en heb ik een paar keer goed omgeschud om de smaken goed te laten intrekken.
En ik heb een gerecht in de slowcooker met rundvlees dat zacht gestoofd wordt in een mengsel met ui, knoflook, trassie (ew wat stinkt dat spul), ketoembar, Laos, Santen en bouillon). Over vijf uur zetten we de inzet pan in de koude kelder en kan het afkoelen en de smaken intrekken. Morgen nog even een tijdje aan en dan gaat er nog ananas door.
Morgen ga ik ook nog een ander gerecht maken. Het wordt allemaal vast lekker. Zin in.
Oh wat lekker, atjar ketimoen en daging smoor! Ik zal dolblij zijn als ik weer zo lang in de keuken kan staan dat ik dat ook weer kan maken. En rendang! En sambal goreng telor op mijn manier. Die is van de toko ook lekker, maar haalt het niet bij mijn versie (sprak zij bescheiden).
Tussen de middag gazpacho uit de fles (zo even in de vriezer leggen) en voor echtgenoot brood met eieren, maar dat doet hij altijd zelf.
Vanavond kaasschnitzel en sla (wat voor sla weet ik nog niet) en voor echtgenoot boerenkool.
afrodite05
20-02-2022 om 11:09
Ik maak vanavond iets wat een beetje geïnspireerd is op paella. Gele rijst, chorizo, wat groente... Wordt vast prima.
Dolfje
20-02-2022 om 11:15
Elmie schreef op 20-02-2022 om 11:08:
Wij gaan vanavond uit eten bij de Mexicaan 😋
Wij bij de Griek
Net de menukaart al bekeken en ik denk dat ik voor bifteki ga.