Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeetje yette. When it rains, it pours. Wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

@dolfje: voorheen zat mijn favoriete Indiase tent op de Utrechtsestraat, maar die is er niet meer. Helaas. Ik vind zelf altijd Kapitein Zeppos op het Gebed zonder End (ja dat is een straatnaam) erg leuk, fijne sfeer en lekker eten. Dat is heel dichtbij de Amstelstraat. Dat is overigens geen Indiaas eten hoor, meer gewoon eetcafé. In dat kader is Olijfje vlakbij het Waterlooplein ook lekker, Turks geinspireerd. 

Gisteravond maakte man een Indonesisch gerecht met een of ander zakje boemboe dat we nog hadden liggen, met tofu en sperziebonen en ei en zilvervliesrijst. Was lekker, beetje pittig, maar lekker. Daarna ging ik met een vriendin vieren dat haar recent geconstateerde ziekte behandelbaar is, en ze geen doodvonnis heeft gekregen. Daar mochten we wel een wijntje op drinken, ondanks dat de behandeling die ze gaat krijgen lang gaat duren en heftig wordt. 
Vanavond maak ik stoofvlees in de slowcooker, rundvlees met oa wijn, ui en winterpeen. Erbij rostirondjes en broccoli. 

Dolfje

Dolfje

18-02-2022 om 10:13 Topicstarter

Bedankt voor de tips Teig, klinkt leuk en lekker. Het is voor de verjaardag van man dus dan mag hij kiezen en ik denk ( weet bijna zeker) dat hij voor Lumbini gaat maar ik stel het hem voor tegen die tijd 

Wat leuk Friezinnetje! Gefeliciteerd 

Hier bestellen we wat. Of we eten de couscouskliek. Maar als ik ze laat kiezen, wordt het dat eerste. 

zuurkool taartjes 

Wij eten vanavond een recept dat ik van de ah site plukte. Plaattaart met witlof, brie en rode ui. Ik vrees een boel gemopper van de kinderen, maar heb er zelf erg veel zin in. 

Vandaag bruine bonensoep deel 2 en verder:

Een bakplaat vol! Lekker makkelijk, met glutenvrije baguetteblokjes bij wijze van grove croutons en een groentenmix van knolselderij, wortel, peterseliewortel, venkel, rode ui. Veel olie, wat zout en knoflookpoeder. Laatste 10 minuten gehusseld en twee visfilets (dorade) ertussen gelegd.

Ik heb voor vanavond een kabeljauw loin die ik in de oven gaar erbij pasta met courgetteroomsaus en peentjes met peterseliewortel. 

Ik heb als lunch mezelf een beetje sushi gegund. Net Chili con carne gemaakt voor in de diepvries, straks ga ik een superlekkere Indiase kipkerriesoep maken (die hou ik altijd het liefste voor mezelf, zo lekker, dus ik ga een grote pan vol maken). Vanavond eten we couscous met kip, perzik, pecannoten en munt. 

Hier staat een gerecht uit Piemont op het menu.... met konijn, en paprika...  

Ik ben bezig met macaroni met ui en kaas.

En een tomaat toe; vooruit.

Wij eten vanavond pasta met aubergine, zongedroogde tomaat en ricotta. Helaas vergeten om pasta te bestellen en heb alleen nog orzo en lasagne bladen in huis. Dus ipv een wat grovere pastasoort wordt het orzo, nouja zal ook wel smaken

Ik bak ook nog maar een havermoutkruimelkoek. Lekker bij de slow koffie met storm. Schrok me rot van de NL Alert en tja, van bakken word ik rustig 

Vanavond maak ik een oerzwitsers berg recept: Capuns....gevulde wirsing bladeren.

Gister bleef ik langer op werk wegens de storm en snackte een beetje mee met de groep waarvoor ik hapjes moest maken: een springroll, een half seitanbroodje, een beetje dahl. 
Vandaag vieren mijn 2 broers hun verjaardag en eet ik daar. Zal wel iets van soep en broodjes met lekkers worden. Dan vanavond ook nog een ander feestje. Morgen eet ik wel niet

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-02-2022 om 11:54

hier verjaardagsvisite en wie blijft eten krijgt tomatensoep en broodje kroket. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.