Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Koreveen
17-02-2022 om 14:02
Oh Yette, wat een ellende.
En Afrodite, ik duim heeeeeel heeeeel hard voor je.
Wij zijn gistermiddag teruggekomen uit Texel. Gelukkig voor de storm uit. Wat was het fijn. Beter weer dan voorspeld en heerlijk gewandeld, uitgerust en gegeten.
Op de laatste avond bij het 1 ster restaurant op het eiland gegeten.
5 gangen menu met echt verrassende en spannende smaken. We hebben genoten.
Vond het wel wat raar dat onze jassen niet werden aangenomen bij binnenkomst en dat we die maar over de stoel naast ons hebben gehangen. Vind ik niet echt goed gastheerschap wat past bij een ster.
En we zaten nog aan ons aperetief en toen kwam ons eerste gerecht al. Vind dat ze dat wel even mogen overleggen. Maar verder was het top.
Gisteravond simpel een blik kippensoep opengetrokken en met baguette oude kaas gegeten.
Ben vandaag en morgen nog vrij. Vanochtend de sportschool weer eens ingedoken. Ging boven verwachting lekker. Vanavond maak ik wildernis hamburgers met gestoofde witlofstronkjes en gekookte aardappels
Elmie
17-02-2022 om 14:11
Koreveen schreef op 17-02-2022 om 14:02:
Oh Yette, wat een ellende.
En Afrodite, ik duim heeeeeel heeeeel hard voor je.
Wij zijn gistermiddag teruggekomen uit Texel. Gelukkig voor de storm uit. Wat was het fijn. Beter weer dan voorspeld en heerlijk gewandeld, uitgerust en gegeten.
Op de laatste avond bij het 1 ster restaurant op het eiland gegeten.
5 gangen menu met echt verrassende en spannende smaken. We hebben genoten.
Vond het wel wat raar dat onze jassen niet werden aangenomen bij binnenkomst en dat we die maar over de stoel naast ons hebben gehangen. Vind ik niet echt goed gastheerschap wat past bij een ster.
En we zaten nog aan ons aperetief en toen kwam ons eerste gerecht al. Vind dat ze dat wel even mogen overleggen. Maar verder was het top.
Gisteravond simpel een blik kippensoep opengetrokken en met baguette oude kaas gegeten.
Ben vandaag en morgen nog vrij. Vanochtend de sportschool weer eens ingedoken. Ging boven verwachting lekker. Vanavond maak ik wildernis hamburgers met gestoofde witlofstronkjes en gekookte aardappels
Mooi dat jullie het fijn hebben gehad!
afrodite05
17-02-2022 om 16:36
Hier heel moe, beetje uitgeblust, krijg momenteel niet echt energie van m'n werk, dus doorbuffelen tot het zaterdagmiddag is. Daarna een week verplicht slapen, dus geen werk.
Vanavond k&k aardappelgratin (was de vorige keer in de smaak gevallen), een beetje opgeleukt met knoflook en geraspte kaas, met daarbij een simpele salade van ijsbergsla, komkommer, tomaatjes, gebakken spekjes, misschien een gekookt eitje erdoor.
Dolfje
17-02-2022 om 17:04
Nou Yette het zit je echt niet mee!
Het zag er allemaal fijn uit op Texel Koor! Ik krijg nog meer zin in mijn tripje maar eerst dus naar Amsterdam over een paar weken.
Zal de tip die genoemd is eens bekijken.
FaithfulDuck87
17-02-2022 om 17:42
Ach, nee Yette, dat is wel een heel slecht moment!
Hier nog een rodeui-taartje en mss nog een paar patatjes
Tuinfluiter
17-02-2022 om 18:31
Je hebt ook wel erg veel pech Yette, sterkte
Bij ons staat een vegetarische bami op het menu.
Dewi-Sri
17-02-2022 om 20:52
Yette
Hoe het tegen kan zitten in het leven. Echt even kut nu. Ik leef met je mee.
Vanavond de restjes van ons feestmaal gisteren: rauwe zalm en tonijn met sojasaus, en gebakken coquilles met limoensap en -rasp. Daarna mijn eigen goed gelukte versie van de soto ayam stoomsoep van AH. Ik had onverwacht geen noedels meer, maar met spaghetti was het ook lekker 
Ninoea
17-02-2022 om 20:52
Poeh Jette, het gaat ook maar door …
Wij aten bietjesstampot. De kinderen wilden er graag kipgehaktballetjes bij maar die waren bij de ah niet te koop en ik herinnerde me opeens dat ik in de vriezer nog een portie gehaktballen van de Librije had dus die heb ik uit de vriezer gehaald en opgewarmd.
Dolfje
18-02-2022 om 08:05
Ik heb een bakje bami en babi pangang uit de diepvries gehaald voor vanavond.
FaithfulDuck87
18-02-2022 om 08:07
Ik had vorig jaar op mijn verjaardag een kookworkshop gekregen van mijn familie. En die ga ik, nu een jaar later, eindelijk verzilveren. We gaan een Oosterse kookworkshop doen. Wat we eten, weet ik dus niet, maar zal vast lekker zijn
SophisticatedCaribou75
18-02-2022 om 08:09
Dewi-Sri schreef op 17-02-2022 om 20:52:
Yette
Hoe het tegen kan zitten in het leven. Echt even kut nu. Ik leef met je mee.
Vanavond de restjes van ons feestmaal gisteren: rauwe zalm en tonijn met sojasaus, en gebakken coquilles met limoensap en -rasp. Daarna mijn eigen goed gelukte versie van de soto ayam stoomsoep van AH. Ik had onverwacht geen noedels meer, maar met spaghetti was het ook lekker
Dat was laatst toevallig in de keuringsdienst van waarde: beide zijn hetzelfde product in de supermarkt. Niks anders dan een marketingtrucje door ze in een andere verpakking te stoppen. Alleen in de toko koop je echte noedels.
Elmie
18-02-2022 om 08:45
Veel plezier Friezinnetje en gefeliciteerd 🎂🎂🥳🥳
Wij gaan afhalen bij de snackbar. Ik ga voor raspatat met satésaus en een hotdog 😋
Tuinfluiter
18-02-2022 om 09:32
Friezinnetje schreef op 18-02-2022 om 08:07:
Ik had vorig jaar op mijn verjaardag een kookworkshop gekregen van mijn familie. En die ga ik, nu een jaar later, eindelijk verzilveren. We gaan een Oosterse kookworkshop doen. Wat we eten, weet ik dus niet, maar zal vast lekker zijn
Klinkt erg leuk veel plezier en gefeliciteerd.
Ik ga na het schaatsen naar de groothandel voor vis. Weet nog niet wat het wordt.