Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
16-02-2022 om 18:32
Wij hadden een drukke auto-dag, 2,5 uur heen, 2,5 uur terug. Ik ga na dit berichtje maar eens beginnen met kip snijden. Ik heb nog sperziebonen en paprika, even kijken of er makkelijke rijst in de diepvries ligt (eerder gekookt en ingevroren), anders hopelijk iets van woknoedels. Geen zin in veel gehannes, ben moe. Misschien opleuken met chilisaus, of kerrie zag ik hier voorbijkomen... ik zie wel.
Voor vanavond bij de thee heb ik twee verschillende taartjes gehaald die we gaan delen, om te vieren dat de echo zo mooi was vandaag. We hebben goede hoop dat het dit keer wel gaat lukken. Of nouja, het grootste deel van de tijd, er is ook een knagend stemmetje dat ik probeer weg te drukken. Met gebak dus.
Elmie
16-02-2022 om 19:03
afrodite05 schreef op 16-02-2022 om 18:32:
Wij hadden een drukke auto-dag, 2,5 uur heen, 2,5 uur terug. Ik ga na dit berichtje maar eens beginnen met kip snijden. Ik heb nog sperziebonen en paprika, even kijken of er makkelijke rijst in de diepvries ligt (eerder gekookt en ingevroren), anders hopelijk iets van woknoedels. Geen zin in veel gehannes, ben moe. Misschien opleuken met chilisaus, of kerrie zag ik hier voorbijkomen... ik zie wel.
Voor vanavond bij de thee heb ik twee verschillende taartjes gehaald die we gaan delen, om te vieren dat de echo zo mooi was vandaag. We hebben goede hoop dat het dit keer wel gaat lukken. Of nouja, het grootste deel van de tijd, er is ook een knagend stemmetje dat ik probeer weg te drukken. Met gebak dus.
Dat doe je goed! Zo lang er kansen zijn, is er hoop 💪
Eet smakelijk!
Ik heb vanmiddag een brownie met hazelnoten en walnoten gebakken voor onze verjaardagen. Kon het niet laten om even te proeven 😋
afrodite05
16-02-2022 om 19:28
Elmie schreef op 16-02-2022 om 19:03:
[..]
Dat doe je goed! Zo lang er kansen zijn, is er hoop 💪
Eet smakelijk!
Ik heb vanmiddag een brownie met hazelnoten en walnoten gebakken voor onze verjaardagen. Kon het niet laten om even te proeven 😋
Uiteindelijk geen rijst of noedels, maar couscous. Ach, het was prima.
Lekker, brownies! Met de karamelsaus? (Of was dat iemand anders met wie ik je nu verwar?)
Elmie
16-02-2022 om 19:32
afrodite05 schreef op 16-02-2022 om 19:28:
[..]
Uiteindelijk geen rijst of noedels, maar couscous. Ach, het was prima.
Lekker, brownies! Met de karamelsaus? (Of was dat iemand anders met wie ik je nu verwar?)
Nee hoor, klopt helemaal! Maar die laat ik even dicht tot vrijdag.
yette
16-02-2022 om 20:00
Ik eet voorlopig niks.
Themaweekje shitzooi hier zeg.
Zit op de SEH met De Zoon - hij had sinds 15.00 om de paar minuten een aanval, dus ze hebben rond 17.00 een ambu gebeld. Mijn man kon niet mee, want die testte vanmiddag positief. De vierde zak noodmedicatie druppelt nu door en lijkt eindelijk te werken. Het is al sinds 19.33 rustig!!!
Oh ja, on topic ... de reden dat ik niks eet: De Zoon heeft tussendoor de halve quiche die ik had meegenomen al bijna helemaal op.
Jawel quiche. Op de SEH
Je mot wat.
Hoop dat morgen heel saai wordt!
Moosey
16-02-2022 om 22:48
Pffff Yette, ik duim mee dat het morgen heel saai wordt…
En ik hoop dat je nog ergens wat te eten hebt kunnen scoren.
Ik kookte op werk een klein dinertje, socca met tomaat-pompoenstoof en feta, geroosterde wortels, aardpeercreme en geroosterde koolraap. Toe Madeleines met sinaasappelroom en chocolade-amandelen. Zowel de gasten als ikzelf als collega vonden het erg geslaagd 
anijsblokje
17-02-2022 om 02:53
Dolfje schreef op 16-02-2022 om 12:29:
[...]
Verder zoek ik eigenlijk een restaurant in Amsterdam , we gaan daar binnenkort heen en wil niet op de bonnefooi ergens binnen lopen.
Wij houden van Indiaas, Thais , Ramen, maar ook gewoon een gezellig eetcafé , grilrestaurant oid . Heeft iemand een leuke tip?
We zijn eind van de middag in de Amstelstraat dus het liefst iets daar redelijk in de buurt.
Misschien Tasty Asia, in de Amstelstraat zelf? (ik weet niet op welk nummer jullie moeten zijn, maar dit zit op nr 27) Of Lumbini, op een paar minuten lopen? Kijk maar of het je wat lijkt. Veel plezier in onze mooie hoofdstad!
@yette: Wat een heftige dagen voor je. Hopelijk vandaag inderdaad een hele saaie dag...
En om on topic te blijven: ik eet vanavond zwarte bonensoep, uit de vriezer. Uiteraard met volkorenbrood erbij.
Mama-Inge
17-02-2022 om 08:38
sterkte yette
Hier eten we vandaag tagliatelle met iets saus (met veel groenten erdoor)
yette
17-02-2022 om 10:41
Echt hè, heb ik zelf vanmorgen een positieve thuistest!!!
Dus ik kan niet naar de begrafenis van mijn vriendin maandag en De Zoon moet -als hij straks hopelijk wordt ontslagen uit het ziekenhuis- zelf zien hoe hij thuis komt (buren en wooninstelling kunnen niks betekenen, familie woont 1 uur hiervandaan)
Never a dull moment
Ik voel me trouwens prima. Als ik die test niet had gedaan, had ik dit probleem niet gehad.
Pasta bolognese.
ToetieToover
17-02-2022 om 12:29
Neeeeee Yette!
Hier eten we vandaag:
Snijbonen met madame jeanette, uitgebakken spek, ui, ontvelde kerstomaatjes, ovenaardappels en gefrituurde kleine visjes (hoe heten die dingen ook alweer... nou die dus).
En
Bruine bonensoep, met ui, knolselderij, peterseliewortel, prei, paprika, groningse metworst. Plus zadencrackers en hartige hangop met bieslook/knoflook/zout.
JtM
17-02-2022 om 12:37
Ohnee wat balen Yette.
Wij eten vanavond andijviestamppot met verse worst. Nu al zin in!
MijnNaamIsHaas73
17-02-2022 om 12:54
Wat vreselijk Yette!
Wij eten restjes uit de vriezer, voor mij en man pindasoep en voor de kinderen een pastaatje