Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

bami met saté en kroepoek 

Jamie Oliver's Piepers & Paddenstoelen al forno, oftewel aardappels (truffel jad ik nog liggen en gewone), paddenstoelen, ui uit de oven met een dakje van huttenkase, ei en parmezaanse kaas. Niet bijzonder maar wel lekker.

@GB: orzo komt hier wel regelmatig op tafel, bv in combinatie met spinazie, pompoen en pecannoten (en natuurlijk kaas). Maar ik kan niets bedenken dat de structuur van orzo zou veranderen dus ik weet niet of dit je helpt.

Wij aten een traybake met spruitjes, aardappeltjes, pecannoten, tijm, spekjes en ricotta. En knoflook natuurlijk. Lief is er niet, dus ik kon spruitjes maken. Heb een flinke bakplaat vol gemaakt en twee bakjes ingevroren. Frut I keek wat bedenkelijk maar vond spruitjes lekker (en zeurde over de pecannoten ), frut II heeft vier spruitjes gegeten (want hij is vier, tja je moet wat verzinnen) en at de rest van z'n bordje leeg. Ook best. Ik vond het zelf erg geslaagd .

Partner haf bavette op de kamado gegooid. 
Erbij pasta met courgette, spinazie, tomaatjes en roomkaas. 

Groene asperges, goed idee. Dat was het hier vandaag, met paksoi en ui. Tonijnsteak gegrild. Sesamolie, sesamzaadjes, knoflook.

En avocado met garnalen, omeletreepjes, een restje kleefrijst en mayonaise.

Dat van die spruitjes heb ik nooit gedaan want kind ging meteen tellen hoeveel ik er dan moest eten  .

Iemand al knolselderij-mosterdsoep gebrouwen?

Die traybake is lekker, Teig. Ik maak ook weleens zoiets. Gelukkig dat het semi goed naar binnen ging bij de frutjes. 
Ik gooi die orzo wel in de soep ofzo. Komt wel op. 

ToetieToover schreef op 05-02-2022 om 22:43:

Dat van die spruitjes heb ik nooit gedaan want kind ging meteen tellen hoeveel ik er dan moest eten .

Deze mama eet netjes haar bordje leeg  dat is het voordeel als je zelf bepaalt wat er gegeten wordt...

Vanavond, om het Hollandsche weekend te completeren, eten we boerenkoolstamppot met worst. Het weer werkt eraan mee! Wat een storm gisteravond. 

Wij eten gewokte spinazie met een roomsaus, gekookte aardappelen, met ei en gehakt.
Zoontje eet macaroni uit de vriezer. 

Hier vanavond mihoen met snijbonen, Chinese kool, paprika, ui en gemarineerde stukjes speklap.

Orzo eten we hier als bijgerecht. Simpel dus. Soms met alleen een beetje pesto, maar bij voorkeur 'al limone' - met citroensap & -rasp, boter, parmezaan, peterselie, flink wat versgemalen peper en een snufje zout. Eventueel wat room. Lekker met een stukje vis en een salade. 

Zoon luistert de laatste tijd veel naar Kinderen voor Kinderen, dus wij eten op zijn verzoek: kip, patat en appelmoes  

Ter compensatie groentesoep als lunch

Dolfje

Dolfje

06-02-2022 om 13:03 Topicstarter

Ik maak straks een pannetje groentesoep met maïs en gehakt  erdoor ( niet in balletjes maar rul) en we eten we worstenbroodjes bij.

Iets zonder vlees want de twee eieren heb ik al op.

Peulvruchten hoef ik voorlopig niet; pastasaus heb ik ook wel gehad. Maar ik heb een heel grote fles supergoedkope fritessaus gekocht bij de Lidl dus die ga ik uitproberen.

Erwten worden het toch maar. Met kerrie denk ik. En gefrituurde uienringen.

Rundvlees pie, en patat

Vandaag erwtensoep met zelf gebakken kloosterbrood. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.