Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
vrouw92
04-02-2022 om 19:48
Hutspot was goed gelukt en smaakte zelfs beter! Kwam vooral door de roomboter denk ik
Morgen het restje..
afrodite05
04-02-2022 om 19:52
Ted68 schreef op 04-02-2022 om 18:18:
De eerste verse asperges met aioli, en een black angus filet daarbij
Wauw, ik wist niet dat het seizoen zo vroeg begint! Jaloers, klinkt goed
Moosey
04-02-2022 om 21:58
Begint het ook niet, Ted woont in het buitenland als ik het goed heb. Ben nu wel benieuwd naar welk buitenland en of het witte of groene asperges betreft? Ik gok op groen, wit doen ze volgens mij alleen maar in NL/BE/DLD..
Ik maakte een salade van veldsla, gebakken broccoli en pitten, gebakken aardappels en een kaasburger erbij, die ik behoorlijk liet aanbranden. Ze waren nog net te eten gelukkig.
Wobbelkont
04-02-2022 om 22:16
Witte asperges zijn er echt op z’n vroegst pas in maart/april - en zelfs dat is te vroeg als je het mij vraagt. Ligt puur aan de grondtemperatuur. Dit jaar zullen ze ook vroeg zijn vermoed ik. Het heeft amper gevroren (tot nu toe) en dus kunnen ze gestaag groeien.
ToetieToover
04-02-2022 om 23:08
vandaag
velvet chicken met gegrilde ananas en witte kleefrijst met prei en sesamzaadjes, zoet-zure (limoen/stevia/chilipeper) komkommerlinten erbij
En
Aardappelkoekjes van restje aardappelpuree, kropsla met yoghurtdressing en restje speklapjes met gebonden zoet-zure ketjapsaus.
GeorgieBrown
05-02-2022 om 10:37
Ik ben een beetje uit de gewoonte om te posten geloof ik. Ik loop achter. Het is iets teveel om terug te lezen inmiddels. Zag iets over asperges (hm, lekker), een geslaagde operatie (fijn, Afrodite) en las nog ergens iemand die orzo had gegeten. Dat heb ik nog in huis. Succes recepten welkom. Ik heb het 2x gemaakt, maar ik ben geen fan, eigenlijk mn door de structuur.
Ik at ook afgelopen week. Maandag kikkererwtensoep met spinazie/komatsuna, dinsdag zuurkool stamppot met blauwe kaas, paprika en champignons, woensdag Thaise rode curry (ook een nieuwe batch curry paste gemaakt) met veel groente en gestoomde jasmijnrijst, donderdag uit eten, pizza (ik had er een met scamorza en artisjok, echt heerlijk) en gisteren een soort flans-laksa.
Vandaag eet ik bloemkool risotto.
redbulletje
05-02-2022 om 10:40
Wobbelkont schreef op 04-02-2022 om 22:16:
Witte asperges zijn er echt op z’n vroegst pas in maart/april - en zelfs dat is te vroeg als je het mij vraagt. Ligt puur aan de grondtemperatuur. Dit jaar zullen ze ook vroeg zijn vermoed ik. Het heeft amper gevroren (tot nu toe) en dus kunnen ze gestaag groeien.
De eerste weken in maart komen ze uit de kas. Vrees wel dat ze dit jaar extra duur zullen zijn door de energieprijzen. Maar ik kijk ook uit naar 't aspergeseizoen.
Ted68
05-02-2022 om 10:45
Het waren groene, van de boer uit de buurt ( Zwitserland). De. Eerste oogst, vrij dunne asperges.
Vandaag maakt man verse ravioli gevuld met ricotta en gedroogde tomaat. En een gevulde aubergine erbij.
Elmie
05-02-2022 om 10:55
Wij eten pannenkoeken. Een paar naturel, een paar met rozijnen en een paar met spek en kaas.
MijnNaamIsHaas73
05-02-2022 om 11:02
Vanavond eten wij kip palava naar een recept dat Teigera hier laatst deelde.
Tuinfluiter
05-02-2022 om 11:20
Ik ga vandaag flammkuchen maken met een salade van little gem en tomaat erbij.
Dolfje
05-02-2022 om 11:34
Wij waren gisteren uit eten en deelden een carpaccio en man had een lekkere burger en ik had schnitzel met pepersaus. Toen even naar een cafeetje geweest dat was ook weer eens leuk.
Denk dat we vanavond wat frietjes bakken en kroketten. Heb niet echt zin om te koken.
afrodite05
05-02-2022 om 15:39
Gistermiddag had ik een terugval, iets te veel gedaan. Vandaag rustig aan gedaan/doen. Eigenlijk had ik vandaag boodschappen willen doen en dan vanavond hete bliksem willen maken, maar dat schuiven we door naar morgen. Dan gaan man en ik samen boodschappen doen. Zelf autorijden durf ik nog niet zo goed, ben soms nog wat wiebelig/duizelig.
Dus voor vanavond een bak met mosterdstoof met kip, krieltjes, snijbonen en prei uit de diepvries getrokken. Kan gewoon in de magnetron, lekker makkelijk.