Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anijsblokje schreef op 26-01-2022 om 12:32:

Herkenbaar, Toetie, kookfases!

Ik eet vanavond geroosterde knolselderij. Mogelijk met een salade ofzo erbij.

En ik hoor graag jullie beste recepten met snijbonen. In een opwelling gekocht afgelopen weekend en elke keer als ik de koelkast open doe staren ze me aan. Maar ik ben helemaal niet dol op snijbonen, dus ik denk dat ik ze heb aangeschaft in een moment van verstandsverbijstering. Meestal eet ik ze met sambal en ketjap, (en dan als onderdeel van een oosterse maaltijd, met bijvoorbeeld kip, tofu of garnalen met rijst of mie) maar daar heb ik nu geen zin in.

Stoven met ui, knoflook en tomaat. En dan feta eroverheen brokkelen.

Of een stamppot maken met oude kaas (en evt. ham of spekjes of gerookte kip of chorizo)

En ik hoor graag jullie beste recepten met snijbonen.

Ik maak graag stamppot met snijbonen! Serveer er vaak oosterse speklapjes, of oosterse gehaktballetjes bij. Gebakken oesterzwammen zijn er ook lekker bij!

Vaak als ik snijbonen over heb, wil ik ze ook nog weleens door de nasi goreng gooien.

Verder ook lekker bij roti in plaats van kousenband / sperziebonen.

Of in een curry.. met aardappel 

Snijbonen 

Wij eten stamppot hutspot met spekjes en rookworst 

En ik hoor graag jullie beste recepten met snijbonen

https://www.ah.nl/r/1186276 dit recept wilde ik binnenkort weer maken. Kan prima in bulk en dan in bakjes de diepvries in.

afrodite05 schreef op 26-01-2022 om 16:57:

[..]

https://www.ah.nl/r/1186276 dit recept wilde ik binnenkort weer maken. Kan prima in bulk en dan in bakjes de diepvries in.

😋

Ik ben nèt wakker en heb nog helemaal geen trek. Geen zin ook om te koken. Gelukkig zag De Vader dat aankomen, hij heeft een paar pizza's in de oven liggen.

De bolognese die ik zou maken, schuift door naar morgen. Het wordt een flinke pan, want ik wil de vriezer vullen zodat we iets fatsoenlijks te eten hebben op de dagen van mijn revalidatie. Vandaag was de eerste keer, een half dagje. Ik vond het best leuk, maar pfff wat intensief! 

Oh ja, snijbonen ... wij hebben hier zelden één groente in de hoofdrol, dus zo'n zak gaat meestal niet zo vlot. Ik blancheer ze en dan gaan ze de vriezer in. Zo kan ik altijd een handje bonen in de salade, minestrone of nasi doen. 

Bij de ah is kabeljauw in de aanbieding. Al zooooo lang niet op. Dus gehaald. 
Gemaakt zoals mijn vader het vroeger maakte (30 jaar terug ofzo, voelde mij nostalgisch). Met een bechamel kaassaus in een aluminium pakketje in de oven. 

Gebakken groentemix van zoete aardappel, courgette, tomaat, Edama boontjes en kousenband erbij. Jummie! 

Ik had die kabeljauw ook en heb er viskoekjes van gebakken met havermout, mosterd, mayo, kaas en peterselie. 

Gisteren pastinaak en wortel geroosterd in de oven met knoflook met aardappelpuree en paddenstoelenmix.
Vandaag drukke dag op het werk gehad en laat thuis dus laatste bakje pulled pork uit de vriezer getrokken en opgebakken. Gegeten met pitabroodjes en rauwkost

Ik heb vandaag orzo met rode ui, paprika en zelf gemaakte pesto gemaakt erbij panga en peentjes.

redbulletje schreef op 26-01-2022 om 21:57:

Ik had die kabeljauw ook en heb er viskoekjes van gebakken met havermout, mosterd, mayo, kaas en peterselie.

Oeh, klinkt ook goed! 

Sinds mijn ziekenhuisperiode is mijn smaak erg veranderd. Ik gruwde van sperziebonen en broccoli, maar die vind ik nu lekker in combinatie met kippenbouillon en ketjap asin. En lekker nog een beetje rauw. Snijbonen ga ik nog proberen, zoals ook bloemkool. De truc schijnt te zijn: kort, kort, kort. Of misschien roosteren, zoals bloemkool. Maar hoe lang moet dat, en hoe heet?

Snijbonen roosteren? Zou dat werken? Ik zou bijna denken dat het uitdroogt. Roerbakken is wel lekker. 

Vandaag hadden we een soort Minestra / Ribollita / Soep met Farro situatie. Met savooiekool, gepelde tomaten, geroosterde paprika, parelgort, aardappel en peterselie. Brood erbij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2022 om 07:11

vanavond bruine bonensoep. Heb nog een bakje in de vriezer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.