Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gisteren potluck lunch was heerlijk. Soep was goed gelukt. Verder was er dahl met naanbrood, zeewiersalade, soort onigiri, thaise quinoa salade, indonesische flensjes (desert) met kokos, thee met o.a. gember, kardamom en sinaasappel. 

Gisteravond Siciliaanse pasta (ansjovis, pijnboompitten, rozijnen, rode wijn, tomatenpuree, krokant broodkruim). 

Net een soort nasi rames gemaakt. Tempeh in ketjapsaus, aubergine met pinda, kokos en tamarinde, sambal goreng boontjes en een soort sajur lodeh. 

Dolfje

Dolfje

26-01-2022 om 09:35 Topicstarter

Oh Dahl wilik ook weer eens maken. Handig om in de diepvries te hebben.
Ik zit nu tussen 2 online dingetjes in dus heb een bakje  gebakken gele rijst met chorizo en bloemkool oa uit de diepvries gehaald en daar bak ik vanavond een eitje bij.
Ga ik zo even een rondje wandelen al heb ik er met dit grijze weer geen zin in maar moet de hele middag binnen werken.

Vanavond rode curry met bloemkool, erbij witte rijst.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 11:12

Vanavond een quarterpounder menu denk ik

Wij eten macaroni.

Ik heb van die tijden, dan maak ik heel vaak hetzelfde soort eten. “Het is een fase” zeg je dan bij (vervelende ) kinderen maar kennelijk heb ik ook ‘kookfases’. Herkennen jullie dat?

Vandaag: linzensoep met ui, wortel, fuet en hartige hangop. Zadencrackers erbij.

Verder:
Hele kip uit de oven, met kruidenboter onder het velletje en een citroen erin. De zest van de citroen zit in de kruidenboter. Lekkere lading zout ingewreven op het velletje. 

Ik heb echt geen idee wat ik erbij ga eten. Ik wilde gewoon een hele kip en nu staat hij dus in de oven. Zal wel kropsla worden en ovenfrietjes van zoete aardappel. 

Volkorenpannenkoeken met champignon-ragout, mais en ananas.

Herkenbaar, Toetie, kookfases! 

Ik eet vanavond geroosterde knolselderij. Mogelijk met een salade ofzo erbij. 

En ik hoor graag jullie beste recepten met snijbonen. In een opwelling gekocht afgelopen weekend en elke keer als ik de koelkast open doe staren ze me aan. Maar ik ben helemaal niet dol op snijbonen, dus ik denk dat ik ze heb aangeschaft in een moment van verstandsverbijstering. Meestal eet ik ze met sambal en ketjap, (en dan als onderdeel van een oosterse maaltijd, met bijvoorbeeld kip, tofu of garnalen met rijst of mie) maar daar heb ik nu geen zin in. 

anijsblokje schreef op 26-01-2022 om 12:32:

En ik hoor graag jullie beste recepten met snijbonen. In een opwelling gekocht afgelopen weekend en elke keer als ik de koelkast open doe staren ze me aan. Maar ik ben helemaal niet dol op snijbonen, dus ik denk dat ik ze heb aangeschaft in een moment van verstandsverbijstering. Meestal eet ik ze met sambal en ketjap, (en dan als onderdeel van een oosterse maaltijd, met bijvoorbeeld kip, tofu of garnalen met rijst of mie) maar daar heb ik nu geen zin in.

Roerbakken met champignons en ui is ook lekker!

Kookfases heb ik niet echt. Wel groentes die Ik vaker vergeet klaar te maken.

Ik herken het wel Toetie, een soort vast zitten in patronen. Daarom vind ik het ook altijd leuk om hier te lezen en nieuwe inspiratie op te doen. Al maak ik daar te weinig gebruik van wegens geen tijd/angst voor het onbekende een twee lusiknies aan tafel. En ook een combinatie van bovenstaande. 
Vandaag ga ik wel buiten de gebaande paden en maak ik risotto met knolselderij. Ik ben benieuwd of het in de smaak gaat vallen.

Wij gaan na de hamburger van gisteren even door met snackvoer. Vanavond ga ik zelfgemaakte kapsalon maken: gemarineerde kipdijfilet bakken, frietjes uit de airfryer, daar wat zooi doorheen mixen (tomaat en ui waarschijnlijk), knoflooksaus, chilisaus, kaas en dan in de oven. In de hoop dat het wat wordt... Erbij maak ik een salade met augurk en een hardgekookt eitje. 

anijsblokje schreef op 26-01-2022 om 12:32:

Sowieso met uitgebakken ontbijtspek 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-01-2022 om 14:11

pasta met broccoli en kip in pesto-roomsaus

Ik ga vanavond uiteten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.