Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BrightEchidna89

BrightEchidna89

20-01-2022 om 19:35

Macaroni met kaas, ham en groenten. 
Grote pot gemaakt dus nu vier porties klaarstaan die partner kan meenemen naar het werk en nog twee dozen voor de vriezer als snelle gezinsmaaltijd. 

Spruitjesgratin met ham, erbij gebakken aardappeltjes

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 19:07:

Ik had 't even gegoogled en zag dat je 't ook een paar seconden kan frituren wat een kroepoekachtig resultaat geeft. Dat klinkt wel lekker!

Dat doe ik wel eens met rijstmie, dat geeft een leuke topping voor een gerecht. Maar meestal vind ik het teveel werk om iets te gaan frituren. Ik kan me voorstellen dat het hiermee ook heel lekker is. 

JtM

JtM

21-01-2022 om 07:54

Wij hebben gister snijbonen met kabeljauwfilet en gebakken aardappels gegeten.

Vandaag staat er een wrap shoarma op het menu. 

Gistermiddag geluncht met pompoensoep met daardoorheen spinazie, dat was lekker, zo'n warme lunch op een koude dag. In de avond aten we een gehaktpotje met rijst, prei en snijbonen. Er was te veel, dus lief eet vanavond het restje met nog een ander bakje uit de vriezer. Hij is erg druk met voorbereiding van tentamens eind volgende week dus even snel eten opwarmen is dan wel fijn. Ik ben vrij vandaag en als de kinderen uit school komen gaan we door naar vrienden, daar blijven we spelen / borrelen / eten. Geen idee wat we eten, ik laat me verrassen. 

Pastinaak, broccoli, zalm vanavond! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-01-2022 om 09:20

bami of nasi

Volkoren pasta met knoflook & chilivlokken. Daarbij gamba’s, verse spinazie en kastanjechampignons.

Gemarineerde tofu met roerbakgroente, een scheut ketjap en rijst. Even wokken en klaar!

Dolfje

Dolfje

21-01-2022 om 12:29 Topicstarter

Onze laatste dag hier vandaag, morgenvroeg weer naar huis. Zo'n week vliegt voorbij.
Vanavond gaan we waarschijnlijk weer uit eten in hetzelfde restaurant als woensdag.

Vanavond rijst met curry maar ik weet nog niet of het rode of groene curry, kerriecurry of koekkruidencurry zoals massaman wordt.

Morgen dus weer aardappels. Ik vond de laatste fles saus, sambasaus, wel goed smaken. Dat was de beste maar ik heb nog wat flessen te proberen.

Falafel, Turks brood, Griekse salade en tzazikki

Als ik mezelf van de bank kan slepen, ga ik aan de slag met boeuf bourguinon (spel je dat zo?) maar dan de kinderversie met druivensap ipv rode wijn. Ben heel benieuwd hoe die variant is, alcohol valt nog steeds niet zo goed bij mij, dus vandaar deze manier. Erbij puree en sperziebonen. 

afrodite05 schreef op 21-01-2022 om 15:13:

Als ik mezelf van de bank kan slepen, ga ik aan de slag met boeuf bourguinon (spel je dat zo?) maar dan de kinderversie met druivensap ipv rode wijn. Ben heel benieuwd hoe die variant is, alcohol valt nog steeds niet zo goed bij mij, dus vandaar deze manier. Erbij puree en sperziebonen.

De alcohol verdampt tijdens de bereiding. En 't is de alcohol die 't vlees mals maakt, een zoet sapje zal dat niet doen. 

vandaag 

Een salade (ijsberg, bladspinazie, paprika, oude kaas, walnoot, uitgebakken spek) met een gekookt ei en yoghurtdressing, plus een avocado-kokosmelksmoothie met limoenlimonade. 

En

Bakplaat, mijn favoriete ‘luie’ gerecht met deze keer: venkel, ui, knolraap, grove croutons gesneden van een glutenvrije baguette. Met een flinke scheut olie en wat knoflookpoeder, peper en zout.  

Als de oven piept bak ik in twee (vijf?) minuten wat scholletjes. Mik nog wat roomboter, mosterd en citroensap in de hete vispan en eten maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.