Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
anijsblokje
12-01-2022 om 09:15
Ik heb courgette-broccoli-quinoa uit de oven vanavond. Uit de vriezer.
Dolfje
12-01-2022 om 09:22
"iets met bloemkool" ik zit te denken aan een paella-achtig gerecht met chorizo en gele rijst. Normaal doe ik daar sperziebonen door maar heb nog een halve bloemkool en morgen gaan we bij mijn moeder eten en dit kan ik straks klaarmaken voor ik ga werken.
ToetieToover
12-01-2022 om 10:29
Ha Dolfje, ik ga ook “iets met bloemkool” doen.
Ik maak er een kikkererwtenmeel-‘beslagje’ omheen met peper/zout, knoflook, sumak, kaneel, piment en als het geroosterd is (in de oven) volgen: feta, granaatappelpitjes (diepvries) en peterselie uit de moestuin, ha, die leefde nog tot mijn verrassing maar niet lang meer dus. Erbij quinoa (blik) met ui, komkommer en paprika en vinaigrette.
De rest van de (geblancheerde) bloemkool gaat in zoet-zuur. Dan kan ik er later ook weer piccalilly mee maken.
Verder niks nieuws, restje van gisteren.
FaithfulDuck87
12-01-2022 om 13:01
net op het werk gegeten: uienstrudel met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes. Er bij wat salade
Wobbelkont
12-01-2022 om 13:04
Ik heb ook nog bloemkool over
. Ik heb ‘m al voorgekookt, dus rooster hem straks op in de koekenpan met wat kerrie. Erbij pangafilet en een aardappeltje
MijnNaamIsHaas73
12-01-2022 om 14:40
Veel plezier in Italië Georgie, fijn om dat weer te lezen, geeft een beetje hoop voor back to normal al schrijf je al dat het veel gedoe is. Nog verre van normal helaas.
Wij eten vandaag nacho's
Elmie
12-01-2022 om 15:29
Wij eten vandaag trouwens ook aardbeien kwarktaart. Van 0 af aan gemaakt zonder pakjes of zakjes. Leuk om te doen en hopelijk lekker 😋
Drakenvlieg
12-01-2022 om 15:32
Zoooooooo'n zin in vette hap. En dan vooral een frikadel... Maar ja, fodmap
Dus ik ga zelf ovenfriet maken, en heb nog glutenvrije vissticks liggen.
Misschien nog wat erwten erbij.
Vanmiddag voor de lunch al een flinke portie bietjes en mais gehad, dus de groenten zitten er zozo all in.
Wobbelkont
12-01-2022 om 15:54
Vanavond als toetje een stukje versgebakken appeltaart. Even voorproeven 😋
afrodite05
12-01-2022 om 15:57
Drakenvlieg schreef op 12-01-2022 om 15:32:
Zoooooooo'n zin in vette hap. En dan vooral een frikadel... Maar ja, fodmap
![]()
Dus ik ga zelf ovenfriet maken, en heb nog glutenvrije vissticks liggen.
Misschien nog wat erwten erbij.Vanmiddag voor de lunch al een flinke portie bietjes en mais gehad, dus de groenten zitten er zozo all in.
Ooooh nooooos, nu heb ik dus zin in een frikadel! En het erge is: het zou heel makkelijk kunnen, want we hebben ze nog liggen
Goed, vanavond was de planning ook al niet te gezond, dus even afwachten of ik me kan inhouden. We eten frietjes uit de airfryer met kippenpoten uit de oven waarbij ik paprika en ui laat meebakken in de ovenschaal. Al dagen zin in.
Ninoea
12-01-2022 om 18:23
Vandaag heb ik chili con care in de slowcooker gemaakt.
Lekker pittige variant met rijst, zure komkommer en salade.
Tuinfluiter
12-01-2022 om 19:21
Vandaag een salade van little gem en tomaten met kruiden rijst met rode ui en paprika en gebakken panga.