Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag mosterd prei soep uit het vega soep topic met zelfgebakken kloosterbrood.

Wij eten altijd aan tafel, behalve als we patat eten. 

Vanavond moet ik werken en eet ik poke bowl met kip en teriyaki saus. 
De thuisblijvers eten aardappelen, wortels en slavink.

Gefeliciteerd Haas 🥳

Wij eten andijvie met roomsaus, gekookte aardappelen en een stukje vlees. En komkommersalade.
Zoontje eet pannenkoeken uit de vriezer.

Als Brown er is eten we aan tafel. Als ik alleen ben eet ik aan tafel als ik dingen eet als noodle soup, of geroosterde artisjok. Iets wat snel kan misgaan als je je bord op schoot hebt.

Vandaag maak ik denk ik een soort spinazie lasagne /pastitsio. Ik heb nog wat pastadeeg waar ik lasagna vellen van kan maken.

Ik eet vroeg, want ik vertrek vanavond voor werk naar Italië. Op zich leuk, maar als ik had geweten wat een gedoe dat zou worden had ik het laten zitten. Maar ja, morgen wel lekker uit eten daar. Elk nadeel...

vandaag restje linzensoep met zadencrackers en hartige hangop

en 

ovenschotel: rode kool, ui, appel, gehakt, mangochutney, daarop laagje aardappel-zoete aardappelpuree en nog wat schijfjes appel. Door de puree heb ik kaas  gemixt maar verder is het dit pakket/recept want daarvoor had ik alles in huis plus “een beetje van mezelf”

AHI_43545239373937353837_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

Dolfje

Dolfje

11-01-2022 om 15:57 Topicstarter

In het kader van dingen opmaken voor vakantie maak ik dadelijk een simpele uiensoep.
Bij de Falafel orzo met spinazie.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-01-2022 om 17:10

ik at op het werk vandaag een lekkere stoofpot met aardappelpuree en rodebietensalade

Hier staat een ovenschotel met gehakt, bleekselderij en tomaat in de oven, met als bovenste twee laagjes aardappelschijfjes en kaas. Ruikt in elk geval weer lekker. 

Ik las toevallig ergens dat er in januari meer bleekselderij wordt verkocht dan in andere maanden, vond ik wel grappig. Wij eten het in elk geval niet om er slanker van te worden, anders had ik zuiniger moeten zijn met de kaas. Ik hoop wel dat er een restje over blijft om mee te nemen naar mijn werk, morgen. 

afrodite05 schreef op 11-01-2022 om 17:44:

Hier staat een ovenschotel met gehakt, bleekselderij en tomaat in de oven, met als bovenste twee laagjes aardappelschijfjes en kaas. Ruikt in elk geval weer lekker.

Ik las toevallig ergens dat er in januari meer bleekselderij wordt verkocht dan in andere maanden, vond ik wel grappig. Wij eten het in elk geval niet om er slanker van te worden, anders had ik zuiniger moeten zijn met de kaas. Ik hoop wel dat er een restje over blijft om mee te nemen naar mijn werk, morgen.

Ik geloof niet dat ik ooit zelf bleekselderij heb gegeten, maar koop 't wel wekelijks voor m'n konijnen. 

JtM

JtM

11-01-2022 om 18:08

Gefeliciteerd Haas, ik ben jaloers op de sushi

Wij zijn net klaar met eten en hebben boboti gegeten. Alleen zonder appel, ik dacht dat we nog een appel in huis hadden maar dat was niet zo.

redbulletje schreef op 11-01-2022 om 17:48:

[..]

Ik geloof niet dat ik ooit zelf bleekselderij heb gegeten, maar koop 't wel wekelijks voor m'n konijnen.

Dat is nou iets wat ik nog wel lekker vind. Ik doe het vaak door mijn versie van gazpacho. Voordeel: het is vochtafdrijvend

Vanavond voor echtgenoot een kant-en-klare pizza die ik aanvul met wat champignons en een eitje, en voor mij soto ayam stoomsoep.

Gisteravond moest ik werken, ik nam de restjes van het Indiase eten van zondagavond mee. Lief en de frutjes aten chili sin carne.
Vanavond heb ik tagliatelle gemaakt met een kaassausje (kaasje dat over was van Kerst gesmolten in de room), met gebakken kastanjechampignons, knoflook uiteraard, broccoli en cherrytomaten. Alle bordjes gingen leeg dus het viel in de smaak.

Sinds we kinderen hebben eten we altijd aan tafel, echt vaste prik. Geen uitzonderingen. We kletsen over de dag of over andere dingen of luisteren muziek, meestal alletwee
@GB: hoop dat je er ondanks gedoe wat van kunt genieten, van je Italiaanse werktripje. 

Ik at vanavond volkoren penne met blauwe kaas en spinazie. Snel, makkelijk en best lekker. 

Ik woon alleen, eet meestal aan tafel en lees daar dan iets bij. Als ik heel moe ben, eet ik wel eens op de bank maar ik merk dat ik dan de hele avond ook nog door wil eten, dus daarom doe ik dat liever niet.

Wij zijn met zijn zessen en eten eigenlijk altijd aan tafel. Heel soms met hapjes voor de tv. Dat deden we een tijd geleden eens voor het eerst en werd als heel speciaal ervaren door de kinderen maar ook wel onhandig. 
Gisteren aten we aardappelpartjes in de schil met rozemarijn uit de oven. Met daarbij sperziebonen en salade. En van een ovenverpakking van ah kipsaté en kip met spekjes en carbonarasaus. 

JtM

JtM

12-01-2022 om 08:59

Vanavond eten we boerenkool stampot met rookworst. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.