Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MoederVera
10-01-2022 om 17:06
Wij gaan de tuinbonen van Hak uit pot, met erbij aardappelen en een slavink
FaithfulDuck87
10-01-2022 om 17:12
oh en ik eet altijd op de bank. Ben alleen dus aan de tafel is niets aan
Drakenvlieg
10-01-2022 om 18:09
Okonomiyaki.
Ik eet altijd aan tafel, maar wel met de tv aan want anders is alleen eten zoooooooo saai...
Soms bij het ontbijt een boek. Maar meestal het nieuws. Bij lunch een serie, bij avondeten ook het nieuws.
Als er iemand mee blijft eten, blijft hij uit.
Tippex
10-01-2022 om 18:26
Wij eten met ons tweeën op de bank. Als er bezoek is dan eten we aan tafel. Compleet gedekt, met glazen, en muziekje op de achtergrond ![]()
Tuinfluiter
10-01-2022 om 18:52
Bijna altijd aan een netjes gedekte tafel met kaarsen aan. Enkele keer eten we op de bank maar dan heb ik een schoottafeltje. Ontbijt en lunch ook aan tafel.
Vandaag heb ik spuitjes en rode ui geroerbakt erbij hertenstoofvlees en aardappelkroketjes.
vrouw92
10-01-2022 om 20:26
Een van alles wat dagje:
Pompoensoep, stokbroodje met smeerleverworst en ik had nog wat gebakken aardappeltjes die op moesten.
yette
10-01-2022 om 23:06
Wij eten eigenlijk altijd aan tafel. Het is hèt moment van de dag dat we compleet zijn. Nou ja 'compleet', de helft woont nog maar thuis, dus doordeweeks met z'n vieren
Heel soms eten we patat of pizza op de bank.
De kinderen en ik zijn het er al heel lang over eens dat er geen telefoons of tablets aan tafel horen en nu hebben de kinderen laatst bedacht dat je als beloning een toetje mag als je tijdens het eten geen telefoon of tablet gebruikt. Da's in hun eigen voordeel, want we hadden zelden toetjes in huis, maar het heeft helaas nog weinig effect op hun vader die grote moeite heeft om zijn telefoon of tablet een hele maaltijd los te laten. Volgens de kinderen moet ik dus nòg lekkerdere toetjes kopen 
GeorgieBrown
10-01-2022 om 23:38
ToetieToover schreef op 10-01-2022 om 10:45:
Ik heb een heuse knoflook-pof-pot. Even natmaken, hele bol erin en samen met iets dat toch in de oven gaat, erbij zetten. Ooit gevonden in de kringloopwinkel, was nog nooit gebruikt.
Vandaag wordt het een roodlofsalade met olijven, artisjok, ansjovis-dressing, geroosterde pistachenoot en kabeljauwfilets. Fried yellow rice.
en linzensoep met uienbahji’s en raita.
Dit ziet er wel heel leuk uit. Maar ik probeer zo min mogelijk dingen te verzamelen die echt alleen maar voor 1 specifiek doel zijn. Maar ik neem aan dat het ook wel in en ander soort schaaltje met deksel kan.
Yette, ik deed het voorheen ook soms wel in folie. Maar tegenwoordig mik ik het gewoon los bij andere dingen die ik toch in de oven doe. Deze keer was ik alleen de knoflook vergeten erbij te doen, dus ik had ze apart in de oven gegooid. Mss dat het daardoor kwam. Als het bij andere dingen ligt wordt het ok wel een beetje vochtig en zit er wat olie op. Nou ja, heb ik dat ook eens meegemaakt.
GeorgieBrown
10-01-2022 om 23:38
We aten vandaag zuurkool ovenschotel met feta en kummel. Erg lekker.
rionyriony
11-01-2022 om 10:00
Aardappelen winnen dik aan populariteit de laatste paar maanden en dat komt omdat ze altijd goed "vallen" en ik daar nooit een opgeblazen gevoel van krijg. Ik heb de stevig kokende variant en die worden meteen na het koken lichtelijk opgebakken op een vlakke plaat die ik ooit cadeau heb gekregen. Met wat ui ertussen en wat saus uit een flesje op een bergje op de rand van mijn bord.
Ik heb tot nu toe dus nooit last van rusteloze darmen daarvan.
Maar vandaag wordt het weer eens wat anders, misschien wel met een aardappel erdoor. Ik denk dus een curry of nasi of rijst met pindasaus.
Ik heb nog veel pindakaas dus dat laatste dan maar.
MijnNaamIsHaas73
11-01-2022 om 11:01
Wij eten vrijwel altijd aan tafel. Alleen bij bijzondere gelegenheden dan hapjesavond op de bank.
Vanavond bestellen we sushi want we hebben een jarige. Voor de kinderen friet.
Wobbelkont
11-01-2022 om 11:05
Van harte met de jarige Haas!
Vanavond een salade met oa veldsla, ijsbergsla, kip, rode ui en nog wat bloemkool. Erbij een volkoren stokbroodje met kruidenroomkaas.
rionyriony
11-01-2022 om 11:15
Ik zit nooit aan tafel maar soms als ik slecht getimed heb dan eet ik alvast een gedeelte op in de keuken omdat sommige componenten anders lauw zouden worden.