Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
10-01-2022 om 11:54
Carbonara wil ik binnenkort ook weer eens maken. Wij eten vanavond boerenkool stamppot met spekjes en rookworst.
JtM
10-01-2022 om 13:57
MijnNaamIsHaas73 schreef op 10-01-2022 om 11:54:
Carbonara wil ik binnenkort ook weer eens maken. Wij eten vanavond boerenkool stamppot met spekjes en rookworst.
Oeh lekker, dat staat bij ons woensdag op het menu!
De fritattensoep was lekker. Er was nog wat over, dat nam ik vandaag mee naar mijn werk. Kwam ik er op het werk achter dat ik de pannenkoeken die ik klaar had gelegd in de koelkast daar nog lagen. Werd een karige lunch...
Vanavond eten wij vissticks uit de oven, aardappeltjes en spinazie. Voor mij verse spinazie met pijnboompitten die van te voren aangebakken zijn. Voor zoon en vriend spinazie a la creme.
rionyriony
10-01-2022 om 15:07
Aardappelen met nog steeds de whiskeysaus. Ik heb er nog veel van. Was een kerstaanbieding. In plaats van mayonaise dus. En dan heb ik nog een paar paddestoelen over, vooral kastanjechampignons. En nog wat plakjes rollade. En wat groenten.
afrodite05
10-01-2022 om 15:57
Vanavond eten wij spruitjes met aardappelen en stoofvlees dat nog in de diepvries stond. Normaal halveer ik spruitjes, dat is makkelijker met prikken, dan rollen ze niet weg, maar misschien laat ik ze vandaag wel heel. Niet veel zin om te koken, ben vandaag twee keer geprikt (booster en de opstartprik voor de volgende terugplaatsing in het IVF-traject).
En in het kader van nieuwe gewoontes: aan tafel eten en van kleinere borden eten, zodat we minder opscheppen. En voor mij dus: minder koken zodat er minder op te scheppen is. Dat werkte gisteren prima. Aan tafel schijn je bewuster te eten dan voor de tv en ik moet sowieso langzamer leren te eten. Plus: aan tafel vind ik het gezelliger, man vindt voor de tv makkelijker. Extra goal: na het eten aan tafel blijven voor een spelletje, zodat je niet de hele avond stom tv aan het kijken bent. Tot zover mijn voornemens, niet alleen vanwege januari.
Wel benieuwd: eten jullie altijd aan tafel, altijd op de bank of wisselt dat?
Wobbelkont
10-01-2022 om 16:02
afrodite05 schreef op 10-01-2022 om 15:57:
Wel benieuwd: eten jullie altijd aan tafel, altijd op de bank of wisselt dat?
Ik ben maar alleen, dus ik eet voor de TV. Toen ik net op mezelf woonde, ging ik nog braaf aan tafel zitten. Maar dat ging snel voorbij….
Dolfje
10-01-2022 om 16:03
Hier bijna altijd op de bank.
Wij eten bloemkoolstamp met uitgebakken spekjes erdoor en een rookworstje.
redbulletje
10-01-2022 om 16:12
Ik eet altijd op de bank voor de tv, dan geniet ik meer van m'n eten en eet juist rustiger omdat ik ook m'n aandacht bij de tv heb.
ToetieToover
10-01-2022 om 16:18
Soms maak ik ‘bank-eten’, als we een serie aan het bingen zijn. Iets dat je met één vork of lepel de baas kunt. Maar meestal heb ik allemaal verschillende ditjes en datjes in schaaltjes waarvan ik dan later misschien wat extra wil nemen en dat kan niet als alles nog in de keuken staat.
Ik heb nog een toetje gemaakt en die staat te koelen voor later. Op de bank
.
Vispipuuro, Finse geklopte (mais)griesmeelpudding met stevia en cranberries. Dat is echt yum! Beetje melk en kristalsuiker er overheen bij het serveren.
Wobbelkont
10-01-2022 om 16:27
Change of plans. Geen zin gehad om boodschappen te doen, dus ik kijk even wat ik nog in huis heb. In de vriezer vond ik vissticks, spinazie à la creme, rostirondjes, ovenfriet en ovenfrikandellen. Heb ook nog kastanjechampignons in de koelkast. In de kast allerhande soorten pasta’s, rijst en noodles. Ook nog wat uien in huis.
Ugh, was ik nou maar gewoon boodschappen gaan doen
Elmie
10-01-2022 om 16:38
Wij eten altijd aan tafel. Uitzondering bij WK voetbal oid. Misschien saai maar wij vinden het fijn om met elkaar te kletsen over de dag of een spelletje te verzinnen en te doen. Zoontje is 6 en die eet meer door als we een raadspelletje doen oid 😁
De bietjes van gisteren zijn doorgeschoven naar vandaag. Met een gefruit uitje.
JtM
10-01-2022 om 17:03
Wij eten bijna altijd aan tafel, uitzondering is als we friet eten (op vrijdag) of op zondag.