Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat mij betreft is elke dag soepdag! Vanmiddag het restje prei-kerriesoep, ik had er gerookte kip doorheen gedaan. Gevulde eitjes erbij denk ik, vandaag.

Verder wordt het:
Opgebakken kurkuma/brown basmati rijst, snijbieten en groene deel van de paksoi samen gewokt, zwarte bonen met zoet-zure groenten, garnalen.

Gisterenavond alvast de gele rijst gekookt en zoet-zuur ingemaakt. In een bijna lege augurkenpot, de laatste augurken in blokjes, plus dragon en: ui, bietenblokjes (blikje) en bloemkool (stond al op zuur, restje). Het zuur en de augurkenpot gebruikte ik om alles bij elkaar te mikken.

Ik zag dit recept ergens op instagram voorbij komen, dus dat ga ik vanavond uitproberen https://www.ah.nl/allerhande/video/R-V4085522/courgette-spaghetti-met-room-champignons-en-spekreepjes 
Verder staat de boter op kamertemperatuur te komen, straks ga ik een citroencake bakken. Nog even bedenken of ik er een plaatcake van maak, of hem in een springvorm doe of toch maar een gewone cakevorm maak. En ik twijfel nog of ik er extra lemon curd doorheen gooi. Waarschijnlijk wel, mezelf kennende...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-01-2022 om 12:49

afrodite05 schreef op 09-01-2022 om 12:48:

Ik zag dit recept ergens op instagram voorbij komen, dus dat ga ik vanavond uitproberen https://www.ah.nl/allerhande/video/R-V4085522/courgette-spaghetti-met-room-champignons-en-spekreepjes
Verder staat de boter op kamertemperatuur te komen, straks ga ik een citroencake bakken. Nog even bedenken of ik er een plaatcake van maak, of hem in een springvorm doe of toch maar een gewone cakevorm maak. En ik twijfel nog of ik er extra lemon curd doorheen gooi. Waarschijnlijk wel, mezelf kennende...

Ik zeg ja tegen de lemoncurd 

Oh lekker, Toetie, kerriesoep. Ga ik binnenkort ook een keer maken. 

Teig, gefeli!

Ravioli was erg goed gelukt gisteren, al zeg ik het zelf. Vulling van in de oven gepofte aardappel, geroosterde rode ui, gepofte knoflook (waarvan overigens 1 teen letterlijk ontplofte in de oven, fijn), beetje hangop (ipv ricotta), geraspte kaas, tijm, peterselie en nootmuskaat) en een sausje van wijn & citroen met kappertjes. Geroosterde spitskool met hazelnoten-misoboter erbij en vooraf geroosterde artisjokken. 

Vanavond maak ik rode curry met spruiten en champignons. 

vriend heeft vanavond chili con carne met puree gemaakt.

Het klinkt allemaal weer erg lekker. Hier een broodje frikandel met ovenfriet en salade. 

Vandaag zelfbrood gebakken en zalm warm gerookt erbij boontjes.

man heeft vandaag pannenkoeken gebakken 

@mama-inge: morgen frittatensoep?

😀 geintje, de soep klinkt lekker!

Wij bakten een stroopwafelcake vandaag, en er kwam bezoek langs dus dat was gezellig. In de middag zijn we een speurtocht gaan doen in de buurt, even naar buiten met de frutjes. Bedankt voor de felicitaties hier! Helaas lukte de rijsttafel niet, toen we het besteld hadden (met richttijd bezorging rond zessen) werden we gebeld dat het sowieso niet eerder kon dan 19h45, ja dan staan de frutjes hun tanden al te poetsen voor bed... dat wordt te gek, morgen weer school ook. Dus we hebben het maar gecanceld. Indiaas besteld: butter chicken voor de frutjes, lamb vindaloo voor lief en ik had lamsgehaktballetjes in een kruidige yoghurtsaus, was erg lekker. En ik hou erg van Indiaas, ben een beetje kritisch omdat ik er íets van denk te weten. Toe hadden we mascarponetoetje met frambozen. 

@ GeorgieBrown, ik pof knoflook door gepelde teentjes & wat olijfolie in een buideltje van een stukje aluminiumfolie te doen. 

Hier vanavond weer eens carbonara, maar met 'verse' tortellini van de Appie. Verder een flinke bak salade, want er moeten nogal wat groenten op. 

Teigera schreef op 09-01-2022 om 20:33:

@mama-inge: morgen frittatensoep?

😀 geintje, de soep klinkt lekker!

Ik denk dat de pannenkoeken wel op zijn voordat ik soep ga maken, kinderen zijn dol op koude pannenkoeken

We eten vandaag aardappels met een worstje en iets groente 

ceramic-garlic-roaster-terracotta-garlic-pot.jpg

Ik heb een heuse knoflook-pof-pot. Even natmaken, hele bol erin en samen met iets dat toch in de oven gaat, erbij zetten. Ooit gevonden in de kringloopwinkel, was nog nooit gebruikt.

Vandaag wordt het een roodlofsalade met olijven, artisjok, ansjovis-dressing, geroosterde pistachenoot en kabeljauwfilets. Fried yellow rice. 

en linzensoep met uienbahji’s en raita.

Wraps met roomkaas, sla, komkommer en zalm, gekruide aardappelpartjes erbij.

Gisteren de voorraadkast door gespit, alles naar voren gehaald wat bijna aan de datum zit. En het wordt vanavond pasta met tomatensaus, daarbij allerlei verse groenten en.... Smack! 
Mijn man vindt smack heerlijk, ik heb liever vers vlees, maar ach voor een x is het te doen. 

Spinazie, gehaktballen, gekookt ei en aardappels

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.