Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag komen mijn kinderen eten.
Vooraf maak ik een Thaise salade met gamba's en mango.
Hoofdgerecht wordt een risotto met paddestoelen en confit de canard.

Bakplaat met in blokjes gesneden (want restje) braziliaans kaasbrood, zwarte olijven, uien in kwarten, pompoenblokjes, puntpaprika (in stukken gescheurd, lekker snel zonder mes), gegeten met zoet-zure linzen/ui-combi, hartige hangop en geroosterde walnoten.

Verder soep, ik ga een ah verspakket ‘namaken’ want ik heb er alles voor in huis. 

AHI_43545239383432363039_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

Ik gebruik bouillon uit pot in plaats van de blokjes en de kookroom vervang ik door roomkaas .

We eten er mijn favo zadencrackers bij met, goed idee (van hier) makreelpaté. Zo noem ik gerookte makreelfilet fijngeprakt met mayo en beetje ketchup. 

Tuinfluiter schreef op 08-01-2022 om 13:00:

Vandaag komen mijn kinderen eten.
Vooraf maak ik een Thaise salade met gamba's en mango.
Hoofdgerecht wordt een risotto met paddestoelen en confit de canard.

Jouw kinderen boffen met zo’n menu! Ik krijg er acuut zin in. 

Ik heb nog een maaltje aardappelen. Ze liggen wel donker deze keer maar buiten de koelkast gaan ze toch vrij snel wortels maken.

Die eet ik op met saus uit een fles die ik nog over heb van kerstmis. Whiskeysaus. Ik heb ook nog diverse groenten, een karbonade die op moet, en gemixte paddestoelen.

Het is een biefstuk trouwens, geen karbo.

Voor mijn doen is dit een heel diner. Meestal houd ik het eenvoudiger.

Wij gaan straks een omelet met wortel, prei en taugé eten. Daarbij een tomatensausje.

wij eten tomatenrisotto met chorizo. Hadden we pas ook al maar er komt een vriendin eten en ik had verder geen inspiratie.

Hier word het macaroni 

Stamppot rode bietjes met spekjes, appel en ui, en een slavink.

Een tijdje terug gaven onze oudste zoon en jongste dochter aan dat ze vaker AGV wilden eten. 

Vandaag was het aardappelen met rode kool met appel erdoor en een saucijs. Het tweetal was erg gelukkig. 

Hier werd het (dus toch) boerenkoolstamppot. We waren helemaal verkleumd en koud, zitten nu nog steeds met een kruik op de bank, dus dan past boerenkool prima

ToetieToover schreef op 08-01-2022 om 13:10:

[..]

Jouw kinderen boffen met zo’n menu! Ik krijg er acuut zin in.

Ze vonden het ook erg lekker😊. Ik doe weer inspiratie op door jouw foto van het soep pakket.

Vandaag ga ik voor mijn favoriete pompoen-zoete aardappelsoep met een stokbroodje. 

Wij laten vanavond een rijsttafel bezorgen, lief is vandaag jarig en wilde dat graag. Voor de kinderen nog wat extra satéetjes erbij en een mild bonengerecht ofzo, dat vinden ze sowieso lekker en verder willen ze vast het een en ander proeven. 

Vanavond ga ik blokjes zoete aardappel, wortel, Edama boontjes en mais door elkaar bakken. Paar glutenvrije vissticks erbij. 

Dolfje

Dolfje

09-01-2022 om 09:36 Topicstarter

Gefe Teig!

Ik maak chili con carne met taco's en ijsbergsla. Maak meteen een extra bakje of 2 voor in de diepvries.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.