Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Bakblik
05-01-2022 om 09:39
Bakblik schreef op 02-01-2022 om 12:55:
Op de meeste ramen heb ik vitrage en rolgordijnen. Die vitrage was ik 2x per jaar de eerste mooie lentedag en net voor de winter. De kinderen hebben op hun slaapkamers overgordijnen die was ik wanneer nodig, 1x in 10 jaar of zo. De rolgordijnen was ik nooit.
De vitrage van het achterraam van de huiskamer moet binnenkort wel extra daar zat met kerst slagroom in. Die heb ik "uitgespoeld" en nu moet er gewassen worden maar uk wacht even op wat stabieler weer. Niet centrifugeren maar kletsnat aan mijn waslijn hangen zorgt voor niet hoeven strijken maar ik wil het wel binnen en paar uur droog anders zit ik zo in de etalage.
Ik zat te kijken bij mijn reacties en dacht hé heb ik gereageerd in het wat eten we topic? Kijk ik naar mijn post zie ik dat daar mijn verloren post uit een ander topic is gebleven. Sorry dames voor het vervullen van jullie topic.
Dolfje
05-01-2022 om 09:45
Dolfje schreef op 04-01-2022 om 18:21:
[..]
Dit eten wij morgen denk ik.
Dus niet, morgen dan
Ninoea
05-01-2022 om 09:50
MonkeyTown schreef op 04-01-2022 om 18:09:
zelfgemaakte erwtensoep!
Lekker. Dat heb ik nog helemaal niet gegeten deze winter! Dat ga ik eens op mijn lijstje zetten.
anijsblokje
05-01-2022 om 10:57
Bakblik schreef op 05-01-2022 om 09:39:
[..]
Ik zat te kijken bij mijn reacties en dacht hé heb ik gereageerd in het wat eten we topic? Kijk ik naar mijn post zie ik dat daar mijn verloren post uit een ander topic is gebleven. Sorry dames voor het vervullen van jullie topic.
We hebben mooie recepten ervan gemaakt voor je, hoor. En je bent natuurlijk van harte welkom om (af en toe) te delen wat er op tafel staat in Huize Bakblik.
Ik eet vanavond geroosterde pastinaak, met appelmoes (...verrassing!), zalm met mosterd en dille, en nog iets van groente, mogelijk doperwtjes of gewoon een salade.
Dewi-Sri
05-01-2022 om 12:19
Vanavond toch maar weer mijn versie van gazpacho. Komkommer moet echt op nu. voor man heb ik gisteren een dubbele portie chili con carne gemaakt. Ik krijg dat echt (nog) niet weg en hij is er dol op.
Wobbelkont
05-01-2022 om 12:22
Ik ga vanavond denk ik risotto met spinazie en groene asperges maken. De spinazie moet namelijk eerder op dan de boerenkool. Heb er geen vis/vlees bij gekocht, maar heb nog wel een lekkerbekje in de vriezer liggen. Weet niet of ik die erbij ga doen, zien we vanavond wel.
ToetieToover
05-01-2022 om 12:42
Spinazie met paprika-tomatensaus, in de saus gepocheerd eitje. Saus komt uit de vriezer en staat nog te ontdooien voor vanavond dus het is een beetje een verrassing, er zit volgens mij chorizo in. Ik bak er zelf nog wat platte zadenbroodjes bij (mix van teff, polenta, zaden, ei en kaas).
Verder eend in hoisin-achtige saus, met halve uiringen, taugé, wortelreepjes, shiitake, komkommerreepjes. Beetje gele linzenpasta bij wijze van “mie” erdoor.
MijnNaamIsHaas73
05-01-2022 om 15:53
Wij eten vandaag "zelf maak" wraps, met vegetarische kipschnitzels, paprika, maïs, ijsbergsla etc. Altijd een feest voor de kinderen.
Drakenvlieg
05-01-2022 om 16:02
ToetieToover schreef op 05-01-2022 om 12:42:Verder eend in hoisin-achtige saus, met halve uiringen, taugé, wortelreepjes, shiitake, komkommerreepjes. Beetje gele linzenpasta bij wijze van “mie” erdoor.
Klinkt goed!
RoosOpJeHoed
05-01-2022 om 16:03
Ravioli met tomatensaus, paprika, tomaatjes en ham. Even de oven in met een laagje kaas.