Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Elmie
02-01-2022 om 12:40
Brienne schreef op 02-01-2022 om 12:32:
Echte krieltjes, eerst koken daarna bakken.
Sperziebonen.
En ja... Er is nog steeds rollade, was echt een joekel die net in de braadpan pastte. We eten er al drie dagen van...
Wel lekker!
Bakblik
02-01-2022 om 12:55
Op de meeste ramen heb ik vitrage en rolgordijnen. Die vitrage was ik 2x per jaar de eerste mooie lentedag en net voor de winter. De kinderen hebben op hun slaapkamers overgordijnen die was ik wanneer nodig, 1x in 10 jaar of zo. De rolgordijnen was ik nooit.
De vitrage van het achterraam van de huiskamer moet binnenkort wel extra daar zat met kerst slagroom in. Die heb ik "uitgespoeld" en nu moet er gewassen worden maar uk wacht even op wat stabieler weer. Niet centrifugeren maar kletsnat aan mijn waslijn hangen zorgt voor niet hoeven strijken maar ik wil het wel binnen en paar uur droog anders zit ik zo in de etalage.
FaithfulDuck87
02-01-2022 om 13:00
Bakblik schreef op 02-01-2022 om 12:55:
Op de meeste ramen heb ik vitrage en rolgordijnen. Die vitrage was ik 2x per jaar de eerste mooie lentedag en net voor de winter. De kinderen hebben op hun slaapkamers overgordijnen die was ik wanneer nodig, 1x in 10 jaar of zo. De rolgordijnen was ik nooit.
De vitrage van het achterraam van de huiskamer moet binnenkort wel extra daar zat met kerst slagroom in. Die heb ik "uitgespoeld" en nu moet er gewassen worden maar uk wacht even op wat stabieler weer. Niet centrifugeren maar kletsnat aan mijn waslijn hangen zorgt voor niet hoeven strijken maar ik wil het wel binnen en paar uur droog anders zit ik zo in de etalage.
wat een gek menu zeg
ToetieToover
02-01-2022 om 13:30
Friezinnetje schreef op 02-01-2022 om 13:00:
[..]
wat een gek menu zeg
![]()
Slagroom met gordijnen, mmmm aparte combi bij slagroom verwachtte ik fruit en meringue
anijsblokje
02-01-2022 om 13:34
Bakblik schreef op 02-01-2022 om 12:55:
Vanavond in Huize Bakblik: ongewassen rolgordijn op een bedje van vitrage, afgetopt met feestelijke aangevlogen slagroonschuim.
Elmie
02-01-2022 om 13:59
anijsblokje schreef op 02-01-2022 om 13:34:
[..]
Vanavond in Huize Bakblik: ongewassen rolgordijn op een bedje van vitrage, afgetopt met feestelijke aangevlogen slagroonschuim.
🤣
Mama-Inge
02-01-2022 om 14:33

Hier staan aardappelbolletjes op het menu
Met kip uit de oven en appelmoes
Koreveen
02-01-2022 om 17:52
hihihi, die gordijnen…
En ik mis idd ook een GB’tje doen.
Had nog niet gezien dat hier ook een slowcooker topic was. Zal eens snuffelen daar.
Wij maken wat restjes op van de afgelopen dagen: wat van de mozzarella gehaktballetjes en kipspiesjes samen met cherrytomaatjes, paprika en wat stokbrood met geitenkaas.
Morgen weer werken
geen zin
Drakenvlieg
02-01-2022 om 18:03
Ik heb echt het "GB'tje" doen gemist qua omschrijving.
Maar het is een leuke, die blijft erin.
Ik mis het ook, maar deed het al niet zo vaak helaas
En nu met het fodmap zou het ook erg lastig zijn. Dus het komt wel goed uit zo 
MijnNaamIsHaas73
02-01-2022 om 19:26
Ik ook koreveen, en ook geen zin.
Wij aten vanavond "paella". Nog een klein bakje over voor morgen bij de lunch.
Moosey
02-01-2022 om 20:07
Ik heb nog leuk staan knutselen in de keuken: takoyaki gemaakt (zonder octopus en met champignons als vulling) Tot de conclusie gekomen dat het minder beslag en meer vulling moet zijn, maar het waren in elk geval al aardige balletjes geworden. Erbij geroerbakte rode kool.
Ik heb ook nog echt geen zin in werken..
GeorgieBrown
02-01-2022 om 21:16
Lekker, Yette, miso aubergine. Moet ik ook weer eens maken.
Het werd idd fried rice met kimchi. Een beetje op z'n Koreaans, gemaakt van sushirijst. En ik heb dumplings gemaakt. De velletjes en de vulling. En gestoomd. Vulling was wortel/kool/shiitake/knoflook/gember/sesam/sesamolie en een beetje sojasaus. Echt lekker. Dipsausje van sojasaus/rijstazijn/sesamolie
Ninoea
03-01-2022 om 02:34
Vandaag hadden we bezoek en hebben we een stamppotbuffetje gedaan. Ik had de boodschappen gedaan en mijn man gekookt. We hadden bietjesstamp, hutspot en stamppot andijvie met spekjes, kipgehaktballetjes en rookworst. Het was lekker, maar vooral gezellig.