Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Wobbelkont
01-01-2022 om 15:32
Beste wensen voor iedereen!
Het wordt niet veel vandaag. Er liggen nu twee vlamtosti’s in de oven als ontbijt. En ik vermoed dat dat ook meteen lunch en avondeten wordt. Ben een beetje *kuch kuch* brak 
ToetieToover
01-01-2022 om 15:38
Goed nieuwjaar allemaal!
Wat betekent ‘onderweg naar gaten’, @Haas73? Ik kan er maar niks van maken...🤔
@Yette, ik hoop dat de bijwerkingen snel over zijn, ik telde twee dagen af om uit die lamlendigheid te komen.
Vandaag restje aardappelsalade met ei en vis.
En kaasfondue!
Ik begin het nieuwe jaar alvast lekker met kaas
. Ik weet niet zo goed wat ik erbij kan eten aan groente, ik vind het alleen lekker met brood. Ik maak er een andijvie-excuus-salade bij. Broodje kaas met sla, haha, ik denk dat ik ook een paar kerstomaatjes neerleg.
KillerQueen
01-01-2022 om 17:33
Geen zin om te koken. Gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden.
Dus friet, zelfgemaakte kroketten (had ik nog in de vriezer, wat dat is echt veel werk), kaassouflé
En daarbij compensatie-sla en doperwtjes
FaithfulDuck87
01-01-2022 om 17:53
ik kook niet vandaag, heb al weer wat hapjes ed gehad, dus neem een cracker en wat kwark
Tuinfluiter
01-01-2022 om 17:55
Iedereen een gelukkig en smakelijk nieuwjaar.
Ik heb ook geen zin om te koken dus warm ik wildragout op daar zit de groenten al doorheen en aardappelkroketjes uit de oven.
Elmie
01-01-2022 om 18:35
Gelukkig nieuwjaar allemaal 🥂
Wij aten rauwe andijvie stamppot met spekjes en parmezaanse kaas.
Brienne
01-01-2022 om 18:54
De beste wensen voor een ieder!
Wij aten vanavond (traditioneel op deze dag) :
rollade (gisteren gebakken), huzarensalade met eieren en een stokbroodje.
MijnNaamIsHaas73
01-01-2022 om 19:34
ToetieToover schreef op 01-01-2022 om 15:38:
Wat betekent ‘onderweg naar gaten’, @Haas73? Ik kan er maar niks van maken...🤔
Ik begin het nieuwe jaar alvast lekker met kaas![]()
. Ik weet niet zo goed wat ik erbij kan eten aan groente, ik vind het alleen lekker met brood. Ik maak er een andijvie-excuus-salade bij. Broodje kaas met sla, haha, ik denk dat ik ook een paar kerstomaatjes neerleg.
Haha, damn autocorrect
. Gaten moest familie zijn. De ragout was trouwens verrukkelijk. En ik heb ook nog een bakje mee voor thuis
Een beetje te laat voor vandaag, maar ik vind bleekselderij, paprika, gebakken champignons, rauwe wortel en kleine tomaatjes altijd heel lekker bij kaasfondue.
Ninoea
01-01-2022 om 20:03
Vandaag had ik totaal geen zin om te koken. Het werd soep met een stok broodje.
Elmie
01-01-2022 om 20:14
redbulletje schreef op 01-01-2022 om 20:04:
Witlof met warmgerookte zalm en kaas uit de oven
😋
TanSwallow86
01-01-2022 om 21:35
Gisteren had ik rollade, vandaag macaroni en morgen magere runderlappen om te stoven.
anijsblokje
01-01-2022 om 21:48
@Toetie: Ik eet ook altijd niks qua groente bij kaasfondue. Een flinke salade als lunch, zodat ik de groente al binnen heb.
Vanavond was het geroosterde bieten, salade van waterkers en gegrilde geitenkaas, met volkoren couscous. Was lekker.
afrodite05
02-01-2022 om 08:54
GeorgieBrown schreef op 01-01-2022 om 12:41:
Happy New year peeps. Hopelijk een jaar waarin we ouderwets GB-tjes kunnen doen en we geen etentjes hoeven af te zeggen.
Taartje was goed gelukt. Wel de bodem even blind gebakken eerst. Vulling met veel ui, paddestoelen, rozemarijn en mosterd.
Vandaag dus leftover Indiaas. Biryani, dahl, koriander-dille chutney.
Wat is een GB'tje?
Ik ga vanavond fried rice maken (afhaalchinees-style) en daarbij heb ik een pakje k&k kip in zoetzure saus en k&k babi pangang. Nooit eerder die pakjes gehad, dus ben benieuwd. Indien nodig kunnen we nog een loempia in de airfryer gooien.