Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-12-2021 om 12:37

Friezinnetje schreef op 29-12-2021 om 09:57:

ik denk een salade met geitenkaas, spekjes, komkommer, mosterdhoningdressing en wat er nog meer op voorraad is.

ik ben de vriezer aan het opruimen en vond nog een kippetje. Die ligt nu te ontdooien en wil ik vanavond een deel erbij eten

Gisteren pasta met een tomaten groenten saus en zalm.
Vandaag Thaise curry met eieren en rijst.

Vandaag maak ik broodjes met hete kipkerrie.
Voor mijn vriend couscous met kip in saus.
Er zijn nog restjes van de kerst dus wellicht dat hij dat liever eet. 

Pasta arrabiata di parma uit het kookboek van la place, en dan waarschijnlijk met krokante parmaham.

Patat, Mexicano, komkommersalade, doperwten.

Zuurkoolstamp met rookworst. 

Gisteren rendang, sajoer boontjes, sambal-eieren, zure komkommer.
Vandaag maakte ik zelf ravioli om even wat uit te proberen voor het grote hou-je-deelnemers (dagbesteders) -aan-het-werk-in-keuken-tijdens-de-lockdown-project. Was lekker, had de vulling gemaakt van allerlei koelkastrestjes (olijven, tomatentapenade, vegan kaas, hummus en walnoten) Was een tikje hoog op smaak maar toch lekker. Met manderijnenboter en salade. En nu aan het proberen of je een geblancheerde ravioli zodanig gedroogd krijgt dat je m een tijdje kunt bewaren zonder dat-ie overal aan vast plakt. 

Wij aten een stoof van pompoen, wortel en pulled oats, met allerlei lekkere kruiden en tomatensaus erdoor. Dan wat bladerdeeg erop en in de oven, het rook heerlijk toen ik uit werk kwam en het bleek ook prima te smaken. 

Hm, ravioli. Moet ik ook weer eens maken. 

Pulled oats, Teig, dat lees ik wel vaker. Maar heb echt geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Waar lijkt 't op?

Indiase diner was een succes. Vooral de aubergines. Geen samosa's meer gemaakt, het was meer dan genoeg zonder. 

Vandaag at ik witlof risotto. 

@GB: ik haal het bij mijn AH, het ziet eruit als rul gebakken gehakt. Ik vind het zelf niet zo lekker in bv een roerbakgerecht ofzo, omdat het niet veel smaak heeft van zichzelf. In zo'n stoof of ovenschotel vind ik het wél lekker, dan is het mondgevoel gewoon goed, goede 'bite'. En het is denk ik redelijk gezond, want vezels, proteine en ijzer. Al zou je bij het gerecht van vandaag ook best linzen kunnen gebruiken, dat vind ik ook lekker als vegetarisch "gehakt". 

Ik heb een stuk varkensfiletrollade liggen, die ga ik opensnijden en vullen met pesto. Dan dichtklappen, ontbijtspek eromheen en opnieuw dichtknopen. Daarbij verse pasta en een saus van tomaat en aubergine. Oh en het restje broccoli van gisteren mik ik er ook doorheen. Het teveel aan rollade gaat morgen op broodjes als lunch. 
Nu al zin in de rollade bereiden, knutselen met eten, heerlijk!

Dolfje

Dolfje

30-12-2021 om 08:36 Topicstarter

Wij eten in elk geval een hamburger maar weet nog niet wat erbij. 

Dat klinkt heerlijk Afrodite!

Wij eten vandaag pasta pesto met kip en broccoli. Even een dagje "normaal". 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-12-2021 om 08:59

rijst met babipangang

Gisteren aardappels met sperziebonen en de laatste restjes vlees die nog over waren van de kerst 

Vandaag eten we tortilla met van alles er in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.