Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
28-12-2021 om 09:27
@MijnNaamIsHaas, als ik dat lees, dat de kinderen het eten niet waarderen, ben ik toch zó blij dat ik niet meer voor ze kook. Wat een gedoe was dat.
@Teigera, gefeliciteerd 🥳. Bij ons is het ook ‘traditie’ dat de jarige het menu bepaalt.
@Afrodite, ik plan ook vooruit. Ik kan altijd zóveel bedenken wat ik nog een keer wil eten, en ik eet ‘maar’ twee maaltijden per dag dus er is enorme “file” in de maaltijdplanning hier want ik koop ook liefst voor meerdere dagen. Voor oudjaar wordt het kaasfondue
met dank aan jullie
Vanavond komt de ah bezorgen vlak voordat we naar de priklocatie moeten vertrekken voor de booster. Ik hoop dat ah niet te laat komt. Maar goed, ik ga dus vóór die tijd iets koken met wat er nog in huis is. Het wordt:
Eendenborstfilet met hoisinsaus, Nigella’s wortelsalade + pinda, witte kleef(sushi)rijst met (wit) sesamzaad, azijn en stevia.
Koreveen
28-12-2021 om 09:43
Ninoea schreef op 27-12-2021 om 20:31:
Ik maakte vandaag dit recept met de nieuwe crockpot: Chili con carne uit de slowcooker https://www.ah.nl/r/1192995
Ik heb het dit keer gemaakt met zoet gerookt paprikapoeder. De volgende keer doe ik het met de pittige variant.
Goede vuurdoop van de crockpot en ook een erg lekker recept.
De donkere chocolade die er op het laatst doorgaat geeft een goede nasmaak.
Dit gerecht ga ik vaker maken.
Ik ben ook zo blij met mijn slowcooker. 3 jaar geleden cadeau gekregen. Dit recept ga ik opslaan. Dank voor het delen
Wobbelkont
28-12-2021 om 09:58
Hier wordt het een allegaartje: bistrokrieltjes, met ui en champignons, met mini hamburgers (over van de gourmet) en iets van groenten. Heb nog pompoen en boontjes liggen, maar vond de pompoen gisteren niet zo speciaal. Denk dat het dus boontjes worden. Even voorkoken en dan door de krieltjes heen.
Tuinfluiter
28-12-2021 om 10:06
Wobbelkont schreef op 28-12-2021 om 09:58:
Hier wordt het een allegaartje: bistrokrieltjes, met ui en champignons, met mini hamburgers (over van de gourmet) en iets van groenten. Heb nog pompoen en boontjes liggen, maar vond de pompoen gisteren niet zo speciaal. Denk dat het dus boontjes worden. Even voorkoken en dan door de krieltjes heen.
Pompoen is lekker om te combineren met sterke smaken. Ik maak bijvoorbeeld een pompoen quiche met geitenkaas of maak een roerbak van pompoen, spruitjes, kastanje champignons en rode ui.
Moosey
28-12-2021 om 10:53
En pompoen hoort in het rijtje groenten (met bijv ook aubergine en pastinaak, en mi ook venkel) die écht gaar moeten zijn, zo lang ze nog net niet gaar zijn zit er geen smaak aan. Dus t kan zijn dat ze nog iets langer in de oven hadden gemoeten.
Gister aten we een berg witlof met ham en kaas met een boterhammetje erbij om te soppen. Vanavond bij een vriend, die ging Indonesisch koken geloof ik. Zal hem kennende wel weer vreselijk copieus worden vrees ik.
GeorgieBrown
28-12-2021 om 12:29
Pompoen is niet mijn favoriete groente, maar als ik het maak, maak ik het meestal nogal spicy. Anders is 't me te zoet.
Vanavond krijg ik eters. Ik ga Indiaas koken. In elk geval gevulde aubergines, dahl, raita, biryani & koriander chutney. En als ik de geest krijg mss nog samosa's.
Elmie
28-12-2021 om 14:37
Wij eten rode kool van zondag die ik nog even wat meer smaak geef. Met appelmoes. Daarbij gekookte aardappelen en een tartaartje. Zoontje een hamburger.
Dolfje
28-12-2021 om 15:47
Gefeliciteerd Teig.
ik maak vanavond een pasta met een in stukjes en uit het velletje braadworst en champignons en tomaat.
MijnNaamIsHaas73
28-12-2021 om 17:01
Ik zie hier een trend, wij eten ook rodekool met gehakt en aardappelpuree uit de oven.
Gefeliciteerd met Frut Teigera!