Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier is het 'kleuter kookt mee'-dag, dus we eten mini pizza's. Belegd met vanalles, in de vorm van gezichtjes denk ik.

Nasi met rendangballen. Zowel de boemboe voor de nasi als de rendangballen komen uit de diepvries. Moet even makkelijk, tussen de oudergesprekken door. Want ja, school mag dan dicht zijn, die gesprekken gaan gewoon door. 

Wij eten pompoensoep en currystoof met kip uit de diepvries.

ToetieToover schreef op 21-12-2021 om 10:24:

[..]

Niet alleen voor kerst dus? Goed plan want wild, dat kun je bij de supermarkt (buiten kersttijd) niet eens kopen, die kennen alleen koeien, kippen en varkens.

Wij eten in de herfst en winter regelmatig wild het stoofvlees is ook redelijk van prijs en lekker. Ik haal het altijd bij de groothandel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-12-2021 om 17:23

vandaag gebakken aardappeltjes met hamburger en salade

ToetieToover schreef op 21-12-2021 om 09:51:

Nou ben ik heel benieuwd wat jullie eten met kerst en vooral omdat er vriezers leeg worden gegeten! [...]

Ik heb ook in het kerstdinertopic gepost, maar de vriezer moet vooral leeg/leger omdat ik (ook) zelf ijs ga maken. Stoofperenijs is het plan. Dat wordt een primeur. Ik heb ook geen ijsmachine dus het wordt de omscheppen in het vriesvak-methode. 

Als het mislukt, is de supermarkt gelukkig ook met kerst open.

anijsblokje schreef op 21-12-2021 om 17:52:

[..]

Ik heb ook in het kerstdinertopic gepost, maar de vriezer moet vooral leeg/leger omdat ik (ook) zelf ijs ga maken. Stoofperenijs is het plan. Dat wordt een primeur. Ik heb ook geen ijsmachine dus het wordt de omscheppen in het vriesvak-methode.

Als het mislukt, is de supermarkt gelukkig ook met kerst open.

Altijd leuk, een experiment! Ik kom nooit verder dan bananenijs. Dat is dus gewoon een gepelde, ingevroren banaan in de foodprocessor mikken. 

Tuinfluiter schreef op 21-12-2021 om 17:18:

[..]

Wij eten in de herfst en winter regelmatig wild het stoofvlees is ook redelijk van prijs en lekker. Ik haal het altijd bij de groothandel.

De groothandel, aha, helaas kom ik daar nooit. Kun je daar toegang voor regelen of moet je dan bij de KvK ingeschreven zijn?

Zojuist spaghetti gemaakt met asperges, oesterzwammen en parmezaanse kaas. 

GeorgieBrown schreef op 19-12-2021 om 17:16:

Ingewikkelde tijd om te daten lijkt me, Drakenvlieg. Jammer, maar mss ook wel goed dat het snel duidelijk is.

Ja, is het ook. Maar ja, na 7 jaar alleen heb ik het echt gehad. En ik zit sinds 2 jaar veel beter in mijn vel. Dus was écht klaar om ermee te beginnen, toen begon corona...
Heb nog een tijd gewacht, maar daar heb ik het nu ook mee gehad 

ToetieToover schreef op 21-12-2021 om 18:02:

[..]

De groothandel, aha, helaas kom ik daar nooit. Kun je daar toegang voor regelen of moet je dan bij de KvK ingeschreven zijn?

Je hebt een KvK nummer nodig voor een pasje. Ik heb een pasje van o.a.  de Hanos via een vereniging. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

21-12-2021 om 18:56

beetje saai, er moest het een en ander op; witlofsalade, een kaasschnitzel en gebakken krieltjes.

Vanavond mihoen met stukjes gemarineerde tofu gegeten. Prei, rode ui, (kastanje)champignons en peterselie erdoor. Met kroepoek.

Drakenvlieg schreef op 21-12-2021 om 18:07:

[..]

Ja, is het ook. Maar ja, na 7 jaar alleen heb ik het echt gehad. En ik zit sinds 2 jaar veel beter in mijn vel. Dus was écht klaar om ermee te beginnen, toen begon corona...
Heb nog een tijd gewacht, maar daar heb ik het nu ook mee gehad

Je hebt groot gelijk. Anders weet je niet hoe lang je nog moet wachten. Bij nader inzien is het mss juist een goede tijd om dit te doen. 

Gisteren aten we witlof stamppot met gerookte zalm. Brown had zalm en aardappels mee van zijn werk die anders weg moesten. 

Vandaag hadden we tapas. Champignons in salsa verde, kikkererwten met spinazie, gegrilde paprika, tortilla de patatas, ik had ook nog een beetje flans aioli gemaakt (mayo, gepofte knoflook, beetje yoghurt, klein beetje limoen) voor bij het brood. En manchego. Het was allemaal goed gelukt. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.