Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2021 om 17:43

denk dat ik maar wat in de airfryer gooi

Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 17:43:

denk dat ik maar wat in de airfryer gooi

Een schoenzool? Tennisbal?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2021 om 18:08

GeorgieBrown schreef op 18-12-2021 om 18:02:

[..]

Een schoenzool? Tennisbal?

ja zoiets

Restje koude hutspot. Ben even helemaal van ‘t padje af. Ik vind het allemaal niet meer leuk 

Wauw wat een huisvlijt Yette!
En heerlijk een weekendje rust Teigera!

Ik heb al een tijdje niet gepost volgens mij. Even een update. Wij aten de afgelopen dagen vistaart, nasi, ratatouille met een hamburger en ovenkroketjes. En as we speak staat man een grote pan tomatenrisotto te maken. En als toetje eten we carrotcake die ik vanmiddag met hulp van jongste en een vriendinnetje gemaakt heb.

Ik was druk bezig met kerstboom versieren en was de tijd vergeten 
Man heeft maar even patat gehaald 
Frikadel voor mij en de kinderen en man een loempia er bij.

Dolfje

Dolfje

18-12-2021 om 19:22 Topicstarter

Wobbelkont schreef op 18-12-2021 om 18:17:

Restje koude hutspot. Ben even helemaal van ‘t padje af. Ik vind het allemaal niet meer leuk

Wobbelkont schreef op 18-12-2021 om 18:17:

I hear you, branchegenoot. Hier ook in relatieve mineur (hoewel minder als bij de vorige maatregelen, die zag ik minder goed aankomen) en geen zin om te koken. Restje zuurkool en een stokbrood kruidenboter uit de oven. 

Wobbelkont.  

Ik had vandaag erg lekkere friet met kroket.

anijsblokje schreef op 18-12-2021 om 19:29:

Wobbelkont.

Ik had vandaag erg lekkere friet met kroket.

Hmm.. morgen ga ik friet bestellen - of iets anders. Er moet in ieder geval friet bij zitten. Heb ik nu zin in. Hebben. Vet troostvoer ❤️

Nee even zonder gekheid. Het kwam natuurlijk niet onverwacht (alhoewel, na afgelopen dinsdag alles op alles gezet om de kerstdiners naar de middag te kunnen verschuiven), maar het is toch weer erg zuur allemaal. 

Dan 1e kerstdag maar uigebreid koken voor ons pap/mam

& thanks voor de knuffels allemaal. Gelukkig komt aan deze lockdown ook een eind !

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2021 om 19:59

wobbelkont, erg vervelend. Ben benieuwd wat er bij ons op het werk besloten wordt.  

@ ToetieToover, mijn waterkefir doe ik meestal volgens het traditionele recept, maar met twee fermentaties. De eerste met water, gedroogde vijgen, citroen en suiker en de tweede met het gezeefde vocht en biologisch vruchtensap (ik vind kersen het lekkerste). Bij beide fermentaties gebruik ik watersloten, want het bruis flink. Die siroop is dus een experiment. 
Verder gebruik ik de korrels en/of het vocht als supersnelle zuurdesemstarter. 

Melk- en waterkefir zijn trouwens niet inwisselbaar. Je moet ze beiden op hun eigen manier 'voeden'. 

Rijst, en vandaag weer rijst.

yette schreef op 19-12-2021 om 01:16:

@ ToetieToover, mijn waterkefir doe ik meestal volgens het traditionele recept, maar met twee fermentaties. De eerste met water, gedroogde vijgen, citroen en suiker en de tweede met het gezeefde vocht en biologisch vruchtensap (ik vind kersen het lekkerste). Bij beide fermentaties gebruik ik watersloten, want het bruis flink. Die siroop is dus een experiment.
Verder gebruik ik de korrels en/of het vocht als supersnelle zuurdesemstarter.

Melk- en waterkefir zijn trouwens niet inwisselbaar. Je moet ze beiden op hun eigen manier 'voeden'.

Krijg je door natuurlijke gisten ook alcohol vorming tijdens de fermentatie. Bruisen waterslot doet mij denken aan zelf wijn maken. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.