Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dolfje
16-12-2021 om 23:23
Wij kregen dus inderdaad lasagne bij mijn moeder. Met veel groente erdoor en salade erbij en frambozensorbetijs na.
Morgen ga ik een mosterd-preisoep maken en eten we broodjes kroket.
Elmie
17-12-2021 om 08:46
Wij eten zelfgemaakte Plaattaart (volkoren) met zuurkool, rozijnen en appel, geraspte kaas en creme fraiche.
Koreveen
17-12-2021 om 08:53
Woensdag saunadagje gehad en geen puf om te koken dus de sushibrommert laten komen. Was heerlijk.
Gisteren veggie lasagne. Nog een portie in de vriezer gemikt voor volgende week.
Net de slowcooker aangeslingerd. Lekker flinke bak erwtensoep in de maak. Breng vanavond ook ff pannetje bij de buren die in quarantaine zitten
Wobbelkont
17-12-2021 om 09:03
Vanmiddag eet ik twee flink belegde broodjes met saucijs, kaas en nog wat anders lekkers - misschien een rode uienchutney erbij. Vanavond een kerstborrel met collega’s, dus geen idee of ik daar nog wat te eten bij krijg.
Moosey
17-12-2021 om 09:05
Die plaattaart met zuurkool klinkt leuk!
Ik maakte gister een zeer geslaagde zuurkoolstamp met aardappel, knolselderij, lang gebakken ui met tijm en karwijzaad. Klont boter erdoor en een saucijsje erbij.
Heb me gister trouwens ook nog vreselijk misdragen op het internet, heb direct bij boeren in Spanje mandarijnen, avocado’s en geitenkaas besteld voor een klein kapitaal. Dat wordt zo allemaal in de loop van januari-maart bezorgd (de avocado’s in 2 batches) Alles eco/bio. Ik word daar blij van. En nu we voorlopig toch niet uit eten etc kunnen vond ik het wel kunnen 
afrodite05
17-12-2021 om 13:14
Ik ga vanavond andijviestamppot maken, met spekjes en gehaktballetjes. Ik denk alleen dat ik te weinig aardappelen heb, maar geen zin om bij te halen... Dus even nadenken over hoe ik dat ga oplossen.
Morgen gaan we een weekendje weg, dus dat wordt 2x roomservice bestellen. Nu al zin in, stiekem de kaart alvast bekeken onder het mom van voorpret 
FaithfulDuck87
17-12-2021 om 13:45
snert, gisteren op het werk gemaakt en wat meegenomen naar huis. Lekker makkelijk
yette
17-12-2021 om 15:12
Moussaka van Ottolenghi, falafel en dipgroenten met zelfgemaakte knoflooksaus, salade.
Teigera
17-12-2021 om 16:36
@rionyriony: en, aardappels overleefd? 
@Moosey: wat een leuk probeersel, die Spaanse bestellingen. Of ben je al bekend ermee en weet je zeker dat het goed is?
Gisteravond roti afgehaald, was lekker. Vanavond eten we een vega kaasschnitzel, rostirondjes en naar keuze bloemkool of spinazie. Geloof dat de frutjes voor bloemkool gaan en de spinazie links laten liggen, ik vind het prima. Toe stoofperen met vanillevla.
Drakenvlieg
17-12-2021 om 16:54
Kippenpoot, zelfgemaakte ovenfriet en doperwten. Simpel, maar niet minder lekker