Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Drakenvlieg
12-12-2021 om 09:59
Ik heb nog een restje broccoli van gisteren.
Denk een stukje zalm erbij en een gepofte zoete aardappel.
Mijn fodmap is sinds een paar dagen uitgebreid naar meer verschillende soorten groenten en zonder max hoeveelheid. Fijn, dat miste ik echt!
SophisticatedCaribou75
12-12-2021 om 10:04
Een kleine vispizza van de viswinkel met een salade van de Appie.
Drakenvlieg
12-12-2021 om 10:45
niet_rechts schreef op 12-12-2021 om 10:04:
Een kleine vispizza van de viswinkel met een salade van de Appie.
Klinkt erg goed
redbulletje
12-12-2021 om 11:12
Ik heb net de varkenshaasjes gesneden en in de trappist-marinade gezet.
Daar komen nog gegrillde puntpaprika's en champignons bij en ik haal frietjes en satésaus.
Ninoea
12-12-2021 om 13:36
Patat uit de oven en een broodje hamburger. Met de ingrediënten voor het broodje hamburger op tafel zodat iedereen die naar eigen wens kan samenstellen.
MijnNaamIsHaas73
12-12-2021 om 13:43
Wij eten bij familie en krijgen daar zelfgebakken friet met een kipfiltje en flinke schaal salade
ToetieToover
12-12-2021 om 13:47
Scholfilet (want dat was de enige -verse- glutenvrije witvis nog bij ah, zucht) met zoete aardappels uit de oven; rauwe plakjes geschikt in de ovenschaal met roomboter, geraspte chilipeper (bevroren, tip van Jamie O: raspt makkelijker!), zout en kaneel.
Op het laatst zet ik er nog een schaal naast met haricot verts in pancetta gerold met honing-mosterdsressing eroverheen.
Beetje zoetig allemaal dus ik serveer citroenpartjes bij de vis. En het pepertje en de kaneel helpen ook, dan mag het iets zoeter zijn van mij.
Verder een restje mexicaans gekruide bonen-uien-paprika-gehakt in uitgehold afbakstokbrood met cheddar en nog wat geraspte chilipeper bovenop. Say cheese 
GeorgieBrown
12-12-2021 om 14:09
Ik heb een bakje met groente leftovers voor bouillon. Dat ga k nu even opzetten. En dan maak ik minestrone. Ook mooi om morgen mee te nemen als lunch. Nog niet zeker of ik dat ook vanavond eet, dat zie ik nog wel. Zou de 3e dag soep op rij zijn... Mss dus niet, haha. Het is natuurlijk wel allemaal heel verschillend, erwtensoep, laksa en minestrone...
Koreveen
12-12-2021 om 15:26
Fijn dat je weer meer mag, Drakenvlieg. Gaat het goed?
Gisteren moest ik werken en daarna afgehaald bij ons favo restaurant. Het was weer, zoals gewoonlijk, zalig.
Voor: rode mul met gamba’s en couscous
Hoofd: hertenrug (zo mals, wow) met knolselderij, pastinaak, wortel en paddenstoelen en een heerlijke jus.
Toe: kaasplankje met leuke uitleg erbij
Toe 2: Baileys crème met salted karamel en amandelkrokant
Zometeen pulled pork uit de vriezert met pitabroodjes en coleslaw
Heb een fles sjampie koud gezet om mee te proosten met de buren voor als Max wint maar denk dat deze blijft staan voor een andere gelegenheid… 
ToetieToover
12-12-2021 om 15:27
anijsblokje schreef op 08-12-2021 om 14:27:
[..]
Hopelijk komt het EInd in zicht?
![]()
Ik eet vanavond terong belado met zilvervliesrijst en satésaus uit de vriezer.
En yakon had ik bij de lunch. Dat koop ik niet meer, vind er niks aan!
Haha even teruggelezen, het ei eh kwartje nee de euro valt nu pas.
En ja, het EInd is in zicht
vooral dochter helpt met de mug-ontbijt-cakes. Ik eet ze gewoon hardcore zachtgekookt met zout bij het ontbijt.
Tuinfluiter
12-12-2021 om 16:17
Koreveen schreef op 12-12-2021 om 15:26:
Fijn dat je weer meer mag, Drakenvlieg. Gaat het goed?
Gisteren moest ik werken en daarna afgehaald bij ons favo restaurant. Het was weer, zoals gewoonlijk, zalig.
Voor: rode mul met gamba’s en couscous
Hoofd: hertenrug (zo mals, wow) met knolselderij, pastinaak, wortel en paddenstoelen en een heerlijke jus.
Toe: kaasplankje met leuke uitleg erbij
Toe 2: Baileys crème met salted karamel en amandelkrokant
Zometeen pulled pork uit de vriezert met pitabroodjes en coleslaw
Heb een fles sjampie koud gezet om mee te proosten met de buren voor als Max wint maar denk dat deze blijft staan voor een andere gelegenheid…
Proost wij zitten ook aan een mooi glas prik om zijn overwinning te vieren.😁🍾