Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elmie schreef op 03-12-2021 om 15:40:

Wie van jullie gaat morgen Sinterklaas vieren? Maken/bakken jullie nog iets speciaals?

Ik heb een cheesecake gebakken met een pepernotenbodem. Morgen gaat daar nog chocoladesaus over met verkruimelde pepernoten als topping.
Verder zelfgemaakte pizza als avondeten met ui, paprika, champignons, maïs, tomatensaus en geraspte kaas. De ene met salami. De ander met geruld gehakt.

Hier niet bepaald een decemberstemming, verwacht ook niet dat die nog gaat komen. We vieren het dus ook niet, terwijl ik Sinterklaas eigenlijk altijd het leukste feest van het jaar vind. Zondag gaan we de hele dag snacken. Laatst veel zooi voor in de airfryer gekocht, helaas per ongeluk ook kaassoufflés die in de frituur moeten en die hebben we niet. Dus ik ga voor het eerst (en hopelijk voor het laatst, want ik vind het een beetje spannend) frituren in een grote pan. Ik denk ik mijn grootste Creuset. 

Om er toch een leuk weekend van te maken, gaan we zondag Casa de papel bingen en morgen/zondag ga ik de kerstboom maar eens neerzetten. En buiten zo'n "lichtjesboom" in de tuin pleuren, als die nog niet doorgeroest is. Hij houdt het verbazingwekkend genoeg al heel wat jaren vol, maar het zal me niets verbazen als dit het laatste jaar wordt. 

Oh en qua snaaien ligt er nog een klein zakje pepernoten en een lading chocola waar je u tegen zegt. Misschien verwerk ik daar iets van in een chocoladecake, maar denk dat ik daar dit weekend te moe voor ben.

ToetieToover schreef op 03-12-2021 om 15:46:

Iemand nog ideetjes met ei?

- Eitjes klutsen, met een klein beetje room, zout en peper, en er een aantal “wraps” van bakken. Warmhouden onder alu-folie en vervolgens als “wraps” beleggen. Kan zowel voor ontbijt, lunch als diner

- Eiersalade voor op brood maken

- Eitjes pocheren, lekker bij een broodje met zalm, of met een dikke plak beenham

Een cake bakken? Ben je er zo 6 "kwijt" 😋

Okonomiyaki!

(ga ik eten, en is ook goed om eieren op te maken). Andere suggesties: Soufflé, of Tortilla de patatas, of frittata. 

Curry met eieren
Thaise schoonzoons eieren
Roti met een gekookt eitje
Foe Yong Hai
Quiche
Clafoutis 
Authentieke carbonara
Haagse bluf
...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2021 om 16:56

Wij aten de rest van de maaltijdsoep met dezelfde additionele blijdschap er weer bij. Lekker warm want brrrr wat is het buiten koud.

Ik heb gevulde koolrolletjes gemaakt, mengsel van gehakt, ei, ui en gepureerde kikkererwten zit er in met komijn en knoflook, paprikasaus (ajvar) en kaassaus (natuurlijk) erover

Vanavond alleen nog even de oven aanzetten.

Rest van de kool staat te fermenteren.

Oja en we hebben crème brûlée als toetje!!

Want de online boodschappendienst bracht 40 eieren die ik niet had besteld. “Hou maar...” zei de klantenservice. Nou zijn we 8 dooiers verder, eiwitten ingevroren. Voor de 22e moeten de andere 32 eieren op zijn.

Vanavond borrelhapje: gevulde eieren.

ik gooi altijd een aantal eieren in een quiche

omelet

Pavlova maken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2021 om 16:56

ik heb verse pizza meegenomen bij de boodschappen van vandaag. En er staat snert op, voor morgen. 

Hartige soufle bakken met die eieren. 

Vandaag in roomboter gebakken tong en een mooie Bourgogne. Ik doe er wat snijboontjes en brood met kruidenboter bij.

Heerlijk tong! 😍 

redbulletje schreef op 03-12-2021 om 17:02:

Heerlijk tong! 😍

Jouw menu zag er ook niet slecht uit.  Ben een enorme vis, schelp en schaaldieren liefhebber.

Tuinfluiter schreef op 03-12-2021 om 17:06:

[..]

Jouw menu zag er ook niet slecht uit. Ben een enorme vis, schelp en schaaldieren liefhebber.

Ik ook, eet minimaal 4 keer per week vis of seafood. 

Patatjes hier vanavond.

bedankt allemaal voor alle goede ideeën! Daar ga ik er zeker wat van gebruiken. Jullie zien het hier vanzelf voorbij komen  vooral de hartige suggesties. Want ik ben geen zoetekauw. Meer suggesties altijd welkom 

Afrodite, ik krijg van sinterklaas hopelijk een frituurthermometer zodat ik in mijn gietijzeren pan kan frituren. Iets voor jou? Wij gaan ook Casa de Papel bingen.

Elmie, ik heb voor Sinterklaasavond fudge gemaakt maar of het zo lang overleeft, geen idee want het is erg lekker. Ik heb het volgende recept gehalveerd:

https://www.laurasbakery.nl/pecan-karamel-chocoladefudge/

Hier zit-ie nog veilig in zijn schaaltje:

5001-AED7-C8-DB-4900-81-F7-604-D10470-EF9.jpg

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2021 om 17:23

ziet er lekker uit Toetie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.