Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

vandaag 

Braziliaanse kaasbroodjes met shakshuka, ei en gewokte spinazie

Dat was yum en die kaasbroodjes vullen nogal dus het volgende wordt waarschijnlijk laat geserveerd:

Taco tubs met zwarte bonen, picadillo, ui en cheddar, met ernaast ovengeroosterde aubergine met romaine slareepjes bij wijze van salade. Beetje knoflooksaus erover, of toch vinaigrette met ansjovis, of toch piccalilly, ben het er nog niet over eens met mezelf. 

TanSwallow86

TanSwallow86

30-11-2021 om 16:17

Broodje kroket

Spicy en in trappist gemarineerde kipfiletstukjes met satésaus en broccoli 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-11-2021 om 16:53

kaasschnitzel met gebakken aardappeltjes en salade

Dolfje

Dolfje

30-11-2021 om 17:11 Topicstarter

redbulletje schreef op 30-11-2021 om 16:24:

Spicy en in trappist gemarineerde kipfiletstukjes met satésaus en broccoli

Lekker! Bestaand recept of zelf bedacht?

Dolfje

Dolfje

30-11-2021 om 17:11 Topicstarter

HarleyQuin schreef op 30-11-2021 om 16:17:

Broodje kroket

Ook lekker. Krijg ik waarschijnlijk zaterdag bij mijn moeder.

Dolfje schreef op 30-11-2021 om 17:11:

[..]

Lekker! Bestaand recept of zelf bedacht?

Zelf bedacht. Heb er ook lekker veel chipotle chili en Smokehouse bbq kruidenmix doorheen gedaan en gefruite uitjes 

Dolfje

Dolfje

30-11-2021 om 17:36 Topicstarter

redbulletje schreef op 30-11-2021 om 17:28:

[..]

Zelf bedacht. Heb er ook lekker veel chipotle chili en Smokehouse bbq kruidenmix doorheen gedaan en gefruite uitjes

Klinkt goed! Kom maar een bakje brengen 

gisteren aardappels met haricots verts en een worstje.
Vandaag tomatensoep met broodjes 

Dolfje schreef op 30-11-2021 om 17:36:

[..]

Klinkt goed! Kom maar een bakje brengen

Ik denk dat 't schoon leeg gaat 😋 

Gnocchi met een tomaten-courgettesaus en een rozemarijn-amandelcrunch. De gepureerde tomaten en courgette waren op zich smakelijk, maar zo gepureerd wel een beetje saai qua mondgevoel. De crunch was wel nodig. En natuurlijk Parmezaanse kaas, want dat is altijd een goed idee bij gnocchi.

Dolfje

Dolfje

01-12-2021 om 08:01 Topicstarter

Wij eten dahl ( uit de diepvries) maar ik gooi er nog wat spinazie door, soort naanbroodje uit de Indiase winkel ebij en ik bak er wat paneer bij.

Gisteren was de puree mislukt: in onoplettendheid teveel vocht toegevoegd tijdens het stampen waardoor het een soort soep werd. Uit "nood" een zak aardappelschijfjes in de magnetron gegooid en daarna er doorheen gestampt, toen werd het toch nog wat. Maar wat een prutdag zeg, alles ging mis. 

Maar goed, die aardappelschijfjes had ik eigenlijk vandaag nodig voor een fritata met chorizo en courgette, dus speciaal daarvoor moet ik ergens vandaag naar de winkel. En daar heb ik eigenlijk geen tijd voor, zeker geen zin in. Bweh. 

Hopelijk word ik na morgen weer een beetje mezelf (hormonen schieten alle kanten op, heel veel last van).

Aardappelen, broccoli en rundervink 

Mini-hamburgertjes. Mag kleuter samen met papa maken. Salade erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.