Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Puree van aardappels en koolraap door elkaar gestampt (minder koolhydraten en iets andere smaak dan gewone aardappelpuree), daar roer ik gekookte spruitjes en uitgebakken chorizo door. Het restant puree (zonder spruitjes en chorizo) gaat morgen in een ovenschotel.

Regendrup. schreef op 28-11-2021 om 22:49:

[..]

zou mij ook gebeuren.

AliceM1982 schreef op 29-11-2021 om 07:26:[..]Idd herkenbaar, is mij zelfs wel eens gebeurt alleen ik weet niet meer met wat...

Gelukkig ben ik niet de enige  

Zondag maakte ik mijn favo comfort food (witlof risotto) wegens tijd van de maand. 

Gisteren had ik zin in vis. Dus Brown had bij de visboer 2 mooie stukken kabeljauw filet gehaald. En die heb ik 'en papillote' in de oven gegooid, met onderin wat groene kool en venkel, vis (zout + peper) erop, daarbovenop een eetlepel ansjovis boter en een dun schijfje citroen. En een eetlepel witte wijn per pakketje. 20 min in de oven (het waren dikke filets) en bij het uitpakken nog de gehakte venkeltoppen en wat gehakte peterselie erover. Hm, heerlijk. Aardappeltjes uit de oven erbij. 

Dolfje

Dolfje

30-11-2021 om 08:16 Topicstarter

Ik maak vandaag iets " oosters" met paksoi, gember  en gehakt. Vanavond even kijken of ik zin in rijst of noedels heb.

Risotto, chipolatas, boontjes en salade.

Wij eten pasta met pompoen uit de vriezer. Het is een verrassing wat er verder nog in zit 😁

Wat komen er toch veel lekkere eet ideeën voorbij .
Ik maak vandaag een salade van gegrilde groenten met panga en kruidenrijst.

Ik ben ziek, dus als ik puf heb kook ik vandaag sperziebonen, rijst en groenteballetjes. En anders zien we het wel.. 

Gisteren chili con carne (puntpaprika, ui, tomatenblokjes, mais, kidneybonen) met een kloddertje Griekse yoghurt.
Vandaag bloemkool, kip tandoori en rijst.

Beterschap, Vrouw! 

Vanavond een turks broodje met shoarma en een salade van ijsbergsla, komkommer & rode ui. Heb sowieso knoflooksaus in huis, maar misschien dat ik meer zin heb in tzatziki. In dat geval vanmiddag nog even naar de supermarkt voor wat yoghurt. 

Wij hebben een verjaardag hier thuis dus we eten uitgebreid. Vooraf coquilles met noten boter, hoofd is een rollade met boontjes en aardappel gratin. Als toetje toblerone taart met een bolletje ijs. Veel k&k uit div feestdagen collecties maar het zal best smaken.

Gisteren warm gerookte zalm met witlof en kaas uit de oven. Heerlijke combinatie!

Stampot boerenkool met spekjes en worst. 

redbulletje schreef op 30-11-2021 om 10:44:

Gisteren warm gerookte zalm met witlof en kaas uit de oven. Heerlijke combinatie!

O dat heb ik ook wel eens gemaakt. Kan ik wel weer eens doen 😋

MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-11-2021 om 10:22:

Wij hebben een verjaardag hier thuis dus we eten uitgebreid. Vooraf coquilles met noten boter, hoofd is een rollade met boontjes en aardappel gratin. Als toetje toblerone taart met een bolletje ijs. Veel k&k uit div feestdagen collecties maar het zal best smaken.

Gefeliciteerd! Heerlijk verjaardagsmenu en de taart is zelfs glutenvrij zie ik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.