Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
AggressiveReindeer87
24-11-2021 om 17:33
Zalmfilet met salade van veldsla, rucola en spinazie met tomaat en ik doe er gebakken aardappeltjes bij. (Als dat lukt, op een of andere manier ben ik niet zo'n held met gebakken aardappelen...)
DownrightChinchilla41
24-11-2021 om 17:56
AliceM1982 schreef op 24-11-2021 om 17:33:
Zalmfilet met salade van veldsla, rucola en spinazie met tomaat en ik doe er gebakken aardappeltjes bij. (Als dat lukt, op een of andere manier ben ik niet zo'n held met gebakken aardappelen...)
Lekker!😋
Ik gooi de aardappeltjes altijd in de airfreyer met een scheutje olijfolie en regelmatig even omschudden. Heerlijk krokant en smeuïg van binnen.
Dolfje
24-11-2021 om 18:02
het is dat ik het bakje al uit de diepvries heb gehaald anders had ik ook een kanskaart ingezet voor friet. Zit in de stopweek van de pil en ben niet in mijn hum.
AggressiveReindeer87
24-11-2021 om 18:24
Yolo schreef op 24-11-2021 om 17:56:
[..]
Lekker!😋
Ik gooi de aardappeltjes altijd in de airfreyer met een scheutje olijfolie en regelmatig even omschudden. Heerlijk krokant en smeuïg van binnen.
Hoe lang en op hoeveel graden? Het was net niet zo slecht maar kon beter...
Dolf
Tuinfluiter
24-11-2021 om 18:42
Vandaag voor het eerst weer boerenkool stampot gemaakt met spekjes en rookworst.
Broodjebrie
24-11-2021 om 19:48
Tuinfluiter schreef op 24-11-2021 om 18:42:
Vandaag voor het eerst weer boerenkool stampot gemaakt met spekjes en rookworst.
Haha daar zat ik nog aan te denken vandaag, maar heb toch besloten om pasta te maken met spinazie etc.
MijnNaamIsHaas73
24-11-2021 om 20:49
Teigera schreef op 24-11-2021 om 16:55:
[..]
Oh dat klinkt heerlijk! Helaas zijn ze van het begin af aan duidelijk geweest, oppassen doen ze alleen in hun eigen huis. Onze kinderen zijn namelijk niet de enige kleinkinderen, anders blijven ze aan de gang. Ze zijn met (pre-)pensioen maar hebben ook hun vrijwilligerswerk en dergelijke, dus best genoeg te doen. Gelukkig gaan de frutjes in december al een weekendje logeren bij opa en oma.
Begrijpelijk dat het dan niet gaat. En fijn dat ze duidelijk hun grenzen aangeven.
Moosey
24-11-2021 om 21:58
Ik was jarig en had mezelf heerlijk decadent op een dagje sauna getrakteerd. Op de terugweg sushi gehaald en dat met lief verorberd. Was goeie sushi en ik heb er ook echt wel van genoten, maar t is toch eigenlijk m’n ding niet, kom ik telkens weer achter. Wel lekker maar niet verrassend ofzo. En wel best duur. Maar dat zal ik over een jaar of wat vast weer vergeten zijn, dat ik dat vind 
yette
24-11-2021 om 23:10
Nog gefeliciteerd, Moosey
Hier aten we vandaag boerenkoolstamppot. Met worst en spekjes. Want dat vindt De Vader lekker. Het was de eerste keer dit najaar en wat mij betreft blijft het daarbij. Misschien volgend jaar rond deze tijd weer. Of het jaar erop.
Verder ben ik best leuk voor hem hoor. Maar er zijn natuurlijk grenzen!
ToetieToover
25-11-2021 om 00:03
Een restje melanzane alla parmigiana met Schär baguettes en cottage cheese met bieslook, knoflook en gepofte pompoenpitten
En
Restje hutspot aangevuld met linzen en gebakken scholfilets.
Dolfje
25-11-2021 om 08:50
Nog gefeliciteerd Moos.
Yette
Hier wordt het waarschijnlijk röstirondjes met een hamburger en sla oid.
MijnNaamIsHaas73
25-11-2021 om 09:29
Nog gefeliciteerd Moosey! Sauna en sushi 🥰
Melanzane is een super goed idee voor het weekend toetie, thnx
Ik weet nog niet wat het vandaag wordt, want gisteren geen boodschappen gedaan. Ik denk spinazie stamppot met een worstje of een pasta met kip pesto en broccoli.
Wobbelkont
25-11-2021 om 09:30
Vandaag gebroken dienst. Vanochtend de zaak openen, en vanavond de zaak sluiten. Heb dus tijd zat om thuis wat lekkers te maken. Zit te denken aan couscous met shoarmareepjes, broccoli en rode ui. En met rucola, maar deze moet ik zo nog even halen!