Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MijnNaamIsHaas73 schreef op 25-11-2021 om 09:29:

Nog gefeliciteerd Moosey! Sauna en sushi 🥰
Melanzane is een super goed idee voor het weekend toetie, thnx
Ik weet nog niet wat het vandaag wordt, want gisteren geen boodschappen gedaan. Ik denk spinazie stamppot met een worstje of een pasta met kip pesto en broccoli.

Ik wilde eigenlijk pasta met spekjes, erwtjes en pesto maken, maar met kip kan natuurlijk ook... Nouja een van die twee opties wordt het dus. Dank voor het idee!

Snert met stokbroodje kruidenboter 

Vega donderdag hier ik maak vandaag minestronesoep en bak een stokbrood. 

vandaag:

ovengeroosterde pompoenreepjes, ze waren gepaneerd met gestampte branflakes, sesamzaad en parmesan en gekruid met chiliflakes. Erbij gewokte spinazie met feta en een gekookt ei. 

Was lekker. Ik heb nog pompoen over, misschien maak ik het wel weer op deze manier. Ik denk dat mijn cottage-cheese mixje en zadencrackers er ook lekker bij smaken. Had ik nou maar meer gemaakt 

En

Spareribs met coleslaw en pistoletjes. Dat had ik gisterenavond al voorbereid. Hoef ik alleen de spareribs en het brood maar in de oven te doen vanavond. 

Nasi met veel groenten en tahoe.

Wij eten macaroni met gehakt, groenten en tomatensaus. En lekker geraspte kaas erover 😋

Panga met spinazie ala crème 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-11-2021 om 20:08

Tosdadas met kipgehakt gemaakt  erg simpel en was heerlijk! Morgen mag ik vegetarische pizza van mijzelf.

Volkoren spaghetti met gorgonzola. Salade van radicchio en tomaatjes erbij.

Flied lice met komkommmer, ui, prei, gember, knof, pindaatjes en sesam. Oh, en vegetarische teriyaki kipstukjes die ik over datum had meegenomen van werk (diepvries) Ik vind t toch echt niks toevoegen, eerlijk gezegd, zonder de stukjes was m’n gerecht zeker zo lekker geweest. En ik heb nog 2 pakken..

Gisteravond moest ik werken, lief en de frutjes aten chili sin carne en ik bestelde Indiaas: vegetarische samosa en daarna "shahi paneer", paneer in een heerlijk romige saus. Daar is natuurlijk nog van over voor een andere keer.
Gisteren kregen we van onze Chinese buurvrouw thee-eieren, ze waarschuwde dat ze een beetje pittig zijn (en mopperde over haar Hollandse partner die niet van pittig houdt  ). We eten ze vanavond, met Kantonese rijst met courgette, wortel, erwtjes en garnalen erbij en kleine miniloempia's. 

Wij eten geroosterde spruitjes uit de oven met ui en knoflook. Daar gaan aardappeltjes en chipolata worstjes bij in.

Aardappelkroketten uit de airfryer, kipburger met coleslaw. 

Vandaag bruine bonen met pancetta, rauw uitje en zelfgemaakte piccallily.

De piccallily moet eigenlijk nog wat langer staan maar de bonen hebben lang genoeg geweekt dus ik kan niet meer wachten. Er is geen glutenvrije piccallily te krijgen. Ik heb het al heel lang niet meer gemaakt en dus ook niet gegeten. 

Verder wordt het wat rommelig qua eten maar er staat een bakje gegrilde groenten en olijven die op moeten. Iets met kaas erbij. Altijd goed, kaas  . Zachte geitenkaas heb ik nog. 

Dolfje

Dolfje

26-11-2021 om 10:30 Topicstarter

Wij hebben een vrije dag en gaan vanmiddag ergens lunchen en daarna naar de bioscoop waar je eten en drinken( snacks)  kunt bestellen dus ga niet koken vanavond. Als we thuiskomen kunnen we altijd nog wat soep of toastjes pakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.