Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Moosey
22-11-2021 om 09:22
Wat leuk Teig! Ben heel benieuwd naar die dumplings, heb ze zo ook nog nooit gegeten. Wel Chinese en allerlei vormen van knödeln in Oostenrijk, dat heeft er ook wel wat van. Maar dit klinkt erg lekker! (Boter en kaas, kan natuurlijk sowieso niet vies zijn)
Gister was ik werken en lief thuis hard aan de klusserij, die had s middags al een hoop groenten en wat water opgezet als zijnde soep. Restje witlof ernaast en een geroosterd boterhammetje, lekker hoor. Vanavond eet ik op werk, coq au vin van diverse resten kip en spek die ik in de diverse vriezers vond, en de rest moet ik er nog bij verzinnen. Heb ook nog een hoop kikkererwtenmeel staan dus ik zou socca kunnen maken, maar ik weet niet of ik dat tijdstechnisch redt, voor 50 man… ik vind t wel een goeie combi.
Dolfje
22-11-2021 om 09:24
Moosey schreef op 22-11-2021 om 09:22:
Wat leuk Teig! Ben heel benieuwd naar die dumplings, heb ze zo ook nog nooit gegeten. Wel Chinese.
Dit wilde ik ook net typen.
Moet me er misschien ook eens aan wagen.
Teigera
22-11-2021 om 09:54
Haha nee, boter en kaas zijn altijd een goed idee! Al zag ik op de goodfood-site ook allerlei opties met verschillende kruiden, vast ook lekker. Grappig dat jullie beiden die dumplings ook niet kennen, lief was zo verbaasd gisteren dat het voor mij nieuw was dat ik eigenlijk dacht dat het aan mij lag!
Herfstappeltaart
22-11-2021 om 11:45
Vandaag boerenkoolstamppot met rookworst (die ene van de twee die ik er per jaar eet)
Elmie
22-11-2021 om 12:04
Vandaag staat er een curryvisstoof met rijst op het menu. Met kabeljauw, ui, paksoi, paprika, gember en kruiden in een kokostomatensaus.
Wobbelkont
22-11-2021 om 16:15
Vanavond ovenfrietjes met satésaus. Ik maak er een simpele salade bij, en heb frikandellen, kroketten en kipnuggets in huis, ook allemaal voor in de oven. Wordt nog een moeilijke keuze 
TanSwallow86
22-11-2021 om 18:08
Had trek in een Bossche bol. Even lekker ouderwets knoeien met de chocolade en slagroom wat overal zit.
Wobbelkont
22-11-2021 om 18:39
Ik ga een airfryer aanschaffen. Dit was de zoveelste keer dat de friet tegenviel en niet krokant te krijgen was in de oven.. De kipnuggets waren ook niet geweldig. De sla was eigenlijk nog wel het lekkerst 
Koreveen
22-11-2021 om 18:48
Gisteren had lief pulled porc met heerlijke rub gemaakt op de bbq. Gegeten op pitabroodjes met coleslaw. Deel 2 eten we morgen als ik uit de sportschool kom. Kan ik meteen aanvallen.
Heb net k&k falafel gebakken. Heb een sausje gemaakt van Mojo kruiden die ik uit Lanzarote had meegenomen met kwark, scheutje azijn en olijfolie. Daarbij quinoa met geroosterde paprika en tuinerwten
GeorgieBrown
22-11-2021 om 19:27
Oooh, mojo, lekker, KV. (over knoflook gesproken...)
Ik heb dat soort dumplings ook nog nooit gegeten, Teig. Ik ken het alleen uit een soort aziatische gerechten. En 'matzeballen soep', maar dat heb ik ook nog nooit op. Had het gerecht niet bekeken (zag iets met chicken en haakte af), maar die dumplings zien er wel leuk uit. Het heeft een beetje iets gnocchi achtigs ook.
Elmie, die visstoof klinkt ook goed!
Ik had de pompoensoep kunnen eten, maar ik heb geen brood in huis en zin in iets substantieels. Dus ik maak een spinazie stamppotje.