Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb een flespompoen (in blokjes ) in de oven liggen. Samen met een paar tenen knoflook en een paprika. Ik ga een spicy pompoensoep maken. Met zelfgemaakte rode currypasta en tomaten. Een deel van de pompoen gebruik ik voor een pompoen-spinazie curry. Dat wordt mijn diner en lunch voor morgen. Basmatirijst erbij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-11-2021 om 15:07

ik doe frietjes met appelmoes en mexicano

@Georgie, klinkt lekker van die flespompoen! 

Hier vanavond polenta met Parmezaanse kaas, champignons en witlof. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

21-11-2021 om 16:16

Nog een keer Chinees, hij had gisteren zo lekker gekookt😋😆 Volgende keer neem ik de kok mee naar huis  

GeorgieBrown schreef op 21-11-2021 om 15:06:

Ik heb een flespompoen (in blokjes ) in de oven liggen. Samen met een paar tenen knoflook en een paprika. Ik ga een spicy pompoensoep maken. Met zelfgemaakte rode currypasta en tomaten. Een deel van de pompoen gebruik ik voor een pompoen-spinazie curry. Dat wordt mijn diner en lunch voor morgen. Basmatirijst erbij.

Hé, ik toevallig ook! Maar dan een pompoen, een paprika en een hele bol knoflook 

Zou eigenlijk gisteren pasta met pompoen hebben gemaakt, maar toen we maar met zijn drieën bleken te zijn, heb ik een tafeltje gereserveerd bij mijn favoriete Italiaan. 

Vooraf deelden we een kaasplank en brood met kruidenboter, ik koos een pizza met gerookte zalm en garnalen (waarvan bijna een helft mee naar huis ging) en toe een espresso met sambuca. 

Wij eten rode kool met appeltjes, gekookte aardappelen en een zigeunerschnitzel.

yette schreef op 21-11-2021 om 16:16:

[..]

Hé, ik toevallig ook! Maar dan een pompoen, een paprika en een hele bol knoflook

Zou eigenlijk gisteren pasta met pompoen hebben gemaakt, maar toen we maar met zijn drieën bleken te zijn, heb ik een tafeltje gereserveerd bij mijn favoriete Italiaan.

Vooraf deelden we een kaasplank en brood met kruidenboter, ik koos een pizza met gerookte zalm en garnalen (waarvan bijna een helft mee naar huis ging) en toe een espresso met sambuca.

Haha, een hele bol knoflook. Nou dan doe ik de hele week geen oog dicht, helaas. Wel lekker natuurlijk. Er zit trouwens genoeg in, want er zat ook al knoflook in de currypasta. 

Leuk, onverwacht uit eten!

De soep is af, curry bijna. Zo nog even rijst koken en de curry verwarmen en de spinazie erdoor doen. Vind het nu nog een beetje te vroeg om te eten.

Vanavond wordt het lasagne met courgette ipv lasagnebladen. De saus staat al een tijdje op en ruikt erg lekker 

Ik at niet thuis en daar stond zuurkool op het menu! Traditioneel, met puree en worst. Gelukkig wel anders dan hoe ik het had gegeten en ik vind het lekker, dus prima. Maar het restje van gisteren heb ik toen ik thuiskwam direct ingevroren. (en om ruimte te maken iets anders uit de vriezer gehaald, dat staat mu voor morgen op het menu) Anders is het wel heeeeel veel zuurkool.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

21-11-2021 om 22:20

AliceM1982 schreef op 20-11-2021 om 20:10:

[..]

😋

Ik ben een geluksvogeltje want we aten dus chinees bij mijn tante! (Daar ben ik echt dol op..)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

22-11-2021 om 07:12

Yolo schreef op 21-11-2021 om 16:16:

Nog een keer Chinees, hij had gisteren zo lekker gekookt😋😆 Volgende keer neem ik de kok mee naar huis

Dan kom ik bij jou wonen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-11-2021 om 07:21

aardappelpuree met goulash

Iets met pasta en bloemkool. Ik twijfel nog of het simpele mac n cheese wordt met bloemkoolrijst en roosjes broccoli, of deze https://www.parrano.nl/recepten/miljuscka-kookt-penne-met-geroosterde-bloemkool/. Eigenlijk moet die broccoli ook wel op en ik heb geen pijnboompitten en peterselie in huis voor het recept van Miljuschka, maar die mac n cheese met bloemkool en broccoli hebben we niet zo lang geleden ook al gegeten... Maar die is wel sneller/makkelijker klaar... Ik twijfel nog even verder. 

Dolfje

Dolfje

22-11-2021 om 08:36 Topicstarter

Ik heb taugé en kipfilet dus ik denk een roerbak.

Het gerecht van gisteren was een groot succes. Ik had nog nooit dumplings gegeten. Lief viel bijna om van verbazing om die bekentenis, hij heeft als kind een aantal jaar een Engelse stiefmoeder gehad en die kookte blijkbaar meerdere keren per week iets met dumplings erin. Tja, die Engelse invloed had ik niet... maar het was zeker voor herhaling vatbaar. 
Vanavond wordt het gado gado met roerbakgroenten, restje broccoli, tofu en omeletreepjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.