Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

GB

Hier pizza. Deeg was niet helemaal naar m’n zin (sowieso gistdeeg ipv desem, ik had m’n desem te zwaar verwaarloosd om m in een dag nog aan de praat te krijgen blijkbaar) en wat aan de droge kant, maar ze waren toch erg lekker. 1 met paprika, ui en ansjovis en 1 met pain d’ardenne en ui. Zo misschien nog wat vanillevla. Of een stukje gevulde speculaas Heb dat soort dingen nooit in huis maar lief was een beetje zielig dus had ik lekkers gekocht

Ik bewaar mijn restje pasta pesto met kikkererwten en groenten voor morgen en ben vandaag voor patat gegaan. 

Hier burrito's zoals we ze een paar jaar geleden in NY hadden: gevuld met rijst, bonen, zelfgemaakte pulled chicken etc. Uiteindelijk veel te veel, dus morgen nog een portie als lunch. 

Geluncht met zalm en rosbief, tja, omdat het kan. Eens kijken of we binnenkort ergens sushi kunnen ritselen. Gisteravond een zak Maltesers weggewerkt, heb ik een zwak voor, koop ik daarom nooit. Voorlopig even stoppen met troostvoer, anders groeien we dicht. 

Dank allemaal voor de lieve, troostende woorden  Gek genoeg wen je (soort van) aan de teleurstelling. Maar ik lees ook vervelende andere dingen, kaakontsteking, wegstreepdieet, andere narigheid... Ik weet even niet meer wat bij welke naam hoort, maar voor jullie veel sterkte/beterschap! 

Aiii GB dat is zonde ja.

Vanavond eten we pasta met linzenragu, naar recept van Miljuschka, ben benieuwd. Nooit linzenragu gemaakt. We hebben deze week besloten dat we onze vleesconsumptie, die toch al niet heel hoog is, nog wat verder naar beneden kunnen schroeven. Als dessert maak ik chocolademousse, op verzoek van de frutjes.

Klinkt lekker Teigera.

Ik heb geen idee wat we vanavond eten, ik ga vanmiddag mijn baby-nichtje weer platknuffelen en eet daar ook mee, dus het wordt nog een verrassing.

Wij eten vanavond spruitjestaart. Bijzonder maar wel erg lekker recept met spekjes, perzik en geraspte kaas. Kan er mooi vanmiddag al aan beginnen, hoeft hij vanavond alleen nog maar de oven in.

Misschien maak ik nog een cake (heb sinaasappels liggen waar ik geen zin meer in heb, misschien gooi ik die er doorheen) of een appel crumble. Even kijken hoe het met mijn energieniveau zit vandaag. 

Teigera schreef op 14-11-2021 om 09:21:

Aiii GB dat is zonde ja.

Vanavond eten we pasta met linzenragu, naar recept van Miljuschka, ben benieuwd. Nooit linzenragu gemaakt. We hebben deze week besloten dat we onze vleesconsumptie, die toch al niet heel hoog is, nog wat verder naar beneden kunnen schroeven. Als dessert maak ik chocolademousse, op verzoek van de frutjes.

Ik bekijk even dat recept van Miljuschka, maar....kokosmelk, sojasaus...en het dan ragu noemen?    Hopelijk is dat een foutje. 

Overigens is linzen ipv gehakt in de meeste recepten prima. En meer peulvruchten eten is ook goed voor jezelf! Zelf gebruik ik eigenlijk nooit peulvruchten uit blik, dupuis linzen hoeven niet zo heel lang. (En rode al helemaal niet) Die hoef je dus ook niet van tevoren te weken. 

Hier vanavond waarschijnlijk spitskool met lamsgehakt-uit-de-vriezer want dat moet echt een keer op. Dus geen vegavervanging hier. Zilvervliesrijst erbij. Ik kruid het met oa kerrie en chilipepers. Beetje saai want inspiratieloos.

wij eten vandaag lasagne 

anijsblokje schreef op 14-11-2021 om 09:33:

[..]

Ik bekijk even dat recept van Miljuschka, maar....kokosmelk, sojasaus...en het dan ragu noemen? Hopelijk is dat een foutje.

Ik ben in een wilde bui blijkbaar, ik ga het toch proberen  .

afrodite05 schreef op 14-11-2021 om 09:27:

Wij eten vanavond spruitjestaart. Bijzonder maar wel erg lekker recept met spekjes, perzik en geraspte kaas. Kan er mooi vanmiddag al aan beginnen, hoeft hij vanavond alleen nog maar de oven in.

Misschien maak ik nog een cake (heb sinaasappels liggen waar ik geen zin meer in heb, misschien gooi ik die er doorheen) of een appel crumble. Even kijken hoe het met mijn energieniveau zit vandaag.

Spruitjestaart, dat klinkt lekker! 

Na drie dagen erwtensoep ben ik wel even uitgesoept. Maar lekker was het!

Het fijne van vleesvervangers vind ik dat ze én eiwitten én vezels leveren. 

Dus als ik dan een ciabatta rustica (Schär) eet met “like meat leipe mocro” (met dank aan Dolfje voor de tip!) dan is dat een goede score voor mijn lunch. Beetje knoflooksaus, rauwe uiringen en snijsla erbij, yum.

Verder vandaag een recept wat ik Jamie Oliver zag maken, geen idee of ik hetzelfde doe maar het gaat iets worden in één pan met geprakte aardappels, courgette, spinazie en witvis er bovenop gelegd om gaar te stomen. En salsa. 

https://www.foodandfriends.nl/recepten/tongschar-met-courgette-krieltjes/
Ik gebruik denk ik sliptong, die is glutenvrij bij ah. Zo moeilijk om glutenvrije witvis te vinden. 

Wij eten gebakken aardappeltjes, kipsate, en gemengde salade met wortel, tomaat, komkommer en maïs en een yoghurt kruidendressing.

Spaghetti Bolognese. 

Eet vanavond op de voetbalclub.. wordt iets uit de frituur, mag wel een keertje

Elmie schreef op 14-11-2021 om 11:05:

Wij eten gebakken aardappeltjes, kipsate, en gemengde salade met wortel, tomaat, komkommer en maïs en een yoghurt kruidendressing.

Dit ga ik van de week eens eten denk ik, ook weer een tijdje geleden. Bedankt voor de tip

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.