Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Broodjebrie schreef op 14-11-2021 om 13:29:

[..]

Dit ga ik van de week eens eten denk ik, ook weer een tijdje geleden. Bedankt voor de tip

Graag gedaan 😃

Dolfje

Dolfje

14-11-2021 om 13:52 Topicstarter

Gisteren aten we voor de lunch echt lekkere kroketten op desembrood  en in de avond na een aantal lekkere biertjes in diverse cafés bij een Indiaas restaurant een korma en madras met vooraf paperdums en een soort gehaktspiesjes. Was lekker.

Vanavond bij een brouwerij. Denk dat het de mixed grill gaat worden.

TanSwallow86

TanSwallow86

14-11-2021 om 17:15

Kipbraadsticks met rucola. De Kipbraadsticks zijn al voor gekruid en ik had al een stukje geproefd, best lekker en niet eens zout. Ik haal het vlees van de botjes en in stukken door de rucola. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-11-2021 om 18:06

pizzabrood

Totaal geen zin en inspiratie. Maar frietje halen oid zit er nu niet bij ivm dat fodmap eliminatie dieet gedoe 

Dus maar wat restjes opgebakken: Kipdijfilet met geraspte wortel, baby mais kolfjes (gewone mais mag niet, dit gelukkig wel) en wat oude kaas erover. Saai, maar vullend 

Ik at gisteren met een vriendin in een restaurant, heerlijk vanaf vijf uur zitten tafelen. Het was shared dining en we aten: zalm tataki, Peking eend pannenkoekjes, truffelrisotto, tonijn tartaar, beef tataki en coquilles. Was heel erg lekker allemaal. Wel jammer dat er weinig groente bij zat. Ik had geluncht met een piadime met gegrilde groenten en burrata dus dat zorgde wel voor m'n groente intake.
Vanmorgen ook buiten de deur ontbeten en voor het eerst van mijn leven eggs Benedict gegeten. Met zalm en kaviaar. Was ook super lekker
Komende week maar wat meer vega eten. Ik heb mijn aandeel nu wel geleverd in het supporten van de horeca Vanavond aten we bij familie en kregen we uitgebreide borrelhapjes en ministronesoep.

Daging smoor met sambal goreng boontjes en mie met roerbakgroenten. Erg lekker en genoeg over voor morgen nog een keer.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

14-11-2021 om 20:21

Maki schreef op 14-11-2021 om 20:14:

Daging smoor met sambal goreng boontjes en mie met roerbakgroenten. Erg lekker en genoeg over voor morgen nog een keer.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-11-2021 om 20:23

Maki schreef op 14-11-2021 om 20:14:

je mag mij ook wel een bakje opsturen hoor, jummie

TanSwallow86

TanSwallow86

14-11-2021 om 21:42

Ik merk dat ik steeds Google moet gebruiken, bij de meeste maaltijden. Geeft niet, zo leer ik ook wat

Dolfje

Dolfje

14-11-2021 om 21:50 Topicstarter

Vanmiddag aten wij een lekker broodje warme beenham in een heel oud café.

Vanavond aten wij ( ff gekopieerd van de website):

• BIERBOSTEL BROOD Gebakken bol met ons eigen bierborstel. Geserveerd met paddenstoelenboter en zeezout flakes uit de smoker
  • MIXED GRILL Smoked chicken, st louis-style smoked rib, pulled pork en gerookt bierspek met oa chimichurri saus.

En een proefplankje met bier. Was heel lekker!

Morgen nog ontbijt in het hotel en dan weer naar huis.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 14-11-2021 om 19:41:

Ik at gisteren met een vriendin in een restaurant, heerlijk vanaf vijf uur zitten tafelen. Het was shared dining en we aten: zalm tataki, Peking eend pannenkoekjes, truffelrisotto, tonijn tartaar, beef tataki en coquilles. Was heel erg lekker allemaal. Wel jammer dat er weinig groente bij zat. Ik had geluncht met een piadime met gegrilde groenten en burrata dus dat zorgde wel voor m'n groente intake.
Vanmorgen ook buiten de deur ontbeten en voor het eerst van mijn leven eggs Benedict gegeten. Met zalm en kaviaar. Was ook super lekker
Komende week maar wat meer vega eten. Ik heb mijn aandeel nu wel geleverd in het supporten van de horeca Vanavond aten we bij familie en kregen we uitgebreide borrelhapjes en ministronesoep.

Oef, klinkt allemaal wel heel erg goed 

Klinkt goed Dolfje, van jullie weekend, zag ook wat foto's op FB voorbij komen. 

Wij eten vanavond Indiaas gekruide aardappelen met prei, spinazie, gebakken ei en een salade met tomaten en abrikozen. 

Dolfje

Dolfje

15-11-2021 om 09:52 Topicstarter

ik was hier nog nooit geweest Teig en ben echt blij verrast door de stad. Echt een aanrader voor een weekend weg. 
Net ontbijt op en rijden zo naar huis. Kunnen we thuis vanmiddag nog even relaxen en miss wat wandelen.
Heb nog k&k quiche in de koelkast  en misschien nog soep in de diepvries of dat maak ik dan.

Omdat het makkelijk en snel moet de komende dagen eten wij vandaag en morgen macaroni. Maak vanmiddag een hele pan met veel groente en tomatensaus, dan gaat versie 1 in de oven met ham, kaas en romaatjes, versie 2 bak ik morgen met gehakt(balletjes).
Ik vind opgebakken macaroni nog steeds één van de lekkerste gerechten ever

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.